فناوری

پردازنده‌های سری Core Ultra 200 ولت اینتل، Lunar Lake، رقبای کوالکام و AMD را درگیر خواهند کرد.

پردازنده‌های سری Core Ultra 200 ولت اینتل، Lunar Lake، رقبای کوالکام و AMD را درگیر خواهند کرد.

پردازنده های سری Core Ultra 200V اینتل با نام رمز Lunar Lake [فایل]
| اعتبار عکس: رویترز

اینتل پردازنده های جدید سری Core Ultra 200V خود را با نام رمز Lunar Lake معرفی کرد. a href=”https://www.thehindu.com/sci-tech/technology/intels-lunar-lake-pc-chipsets-to-be-launched-in-september/article68468270.ece” target=”_self”> به گفته این شرکت، که به منظور تامین انرژی رایانه های شخصی هوش مصنوعی و پشتیبانی از جهش 50 درصدی در عملکرد گرافیکی در حالی که 40 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی خود مصرف می کنند، طبق گفته این شرکت.

اینتل گفت که اینطور است. به دنبال تمرکز بر روی «لپ‌تاپ‌های نازک و سبک و دستگاه‌های بدون فن بیشتر شبیه تبلت‌ها» است.

Lunar Lake مبتنی بر مفهوم روشن کردن قطعات کوچک تراشه لازم، انجام سریع عملکردها و خاموش کردن سخت افزار فعال شده در اسرع وقت برای صرفه جویی در مصرف باتری، طبق گفته شرکت.

این سیستم از ترکیبی از هسته های کارآمد یا هسته های الکترونیکی استفاده می کند. همچنین هسته‌های عملکرد یا هسته‌های P، که دومی بارهای سنگین‌تری را مدیریت می‌کند و بلافاصله خاموش می‌شود. زمانی که Lunar Lake با باتری کار می‌کند، این موضوع به‌کار می‌رود.

«این پردازنده‌ای است که لپ‌تاپ‌های رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی را تامین می‌کند که تا ۴۰ درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی خود مصرف می‌کند، که خود یک معماری مجدد رادیکال بود. متمرکز بر کارایی اینتل در یک پست رسمی گفت: Core Ultra جدید چندین ساعت بیشتر عمر باتری را ارائه می دهد – و به طور قابل توجهی، دستاوردهای مشابهی در عملکرد، گرافیک و هوش مصنوعی دارد.

اینتل Lunar Lake را پس از راه اندازی کوالکام جدید معرفی کرد. پردازنده Snapdragon X Elite، در حالی که AMD چیپست Ryzen AI را منتشر کرد.

به گزارش خروجی فناوری The Verge، اولین لپ‌تاپ‌های این سری در 24 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا