فناوری

بررسی Google Pixel 9 Pro XL | با صفحه نمایش، طراحی و هوش مصنوعی پر جنب و جوش می درخشد

بررسی Google Pixel 9 Pro XL | با صفحه نمایش، طراحی و هوش مصنوعی پر جنب و جوش می درخشد

پس از یک فاصله طولانی، Google -یک نوع XL را در سری Pixel 9 خود معرفی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه «بسیار بزرگ» با نمایشگر و فاکتور فرم بزرگتر است. این Google Pixel 9 Pro XL است. با زبان طراحی جدید، گوشی خیلی سریع توجه افراد را به خود جلب می کند. Pixel 9 Pro XL قصد دارد خریداران پرو مکس آیفون را که صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهند، بخورد.

طراحی

Pixel 9 Pro XL دارای فرم فاکتور بزرگتری است. ابعاد 162.8 x 76.6 x 8.5 mm، در حالی که iPhone 15 Pro Max دارای ابعاد 159.9 mm x 76.7 mm x 8.25 mm است. هر دو Pixel 9 Pro XL و iPhone 15 Pro Max 221 گرم وزن دارند.

Pixel 9 Pro XL روکش مات ظریفی را ارائه می‌کند که ظاهر و احساسی بسیار عالی دارد. حس پلاستیکی با سری پیکسل 9 از بین رفته است. در پشت نیز اثر انگشتی بر جای نمی‌گذارد، اما اگر روی سطوح ناهموار فشار داده شود، لکه‌ها ظاهر می‌شوند. در غیر این صورت، تمیز باقی می‌ماند و نیازی به تمیز کردن مداوم ندارد.

استفاده از Corning Gorilla Glass Victus 2 باعث دوام آن می‌شود. رتبه IP68 لایه دیگری از حفاظت را با آب و گرد و غبار اضافه می کند. ناخواسته، یک فنجان چای داغ روی آن ریختم، اما رتبه IP از من در برابر خجالت و از کار افتادن تلفن محافظت کرد.

(برای اخبار برتر فناوری روز، اشتراک در خبرنامه فناوری امروز ما شوید >

قسمت بیرون زده دوربین با تلفن‌های Pixel مترادف شده است. دوربین سه گانه پشتی، فلاش و سنسور دما همگی در آن قرار دارند. سینی سیم‌کارت، بلندگو و پورت USB در پایین و کلید پاور و کلید صدا در قاب سمت راست قرار دارند. صفحه نمایش سوراخ پانچ دارای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک است که سریع و دقیق است. باز کردن قفل با چهره، حتی با عینک زدن، کاملاً کار می‌کند.

پیشرفت عمده در سری Pixel 9 در عملکرد حرارتی نسبت به سری Pixel 8 بوده است. Pixel 9 Pro XL هنگام انجام کارهای معمولی مانند عکاسی، تماس ویدیویی یا تماشای محتوا گرم نمی‌شود.

نمایشگر

Pixel 9 Pro یک نوع XL است. XL یک صفحه نمایش 6.8 اینچی Super Actua LTPO با نسبت تصویر 20:9 ارائه می دهد در حالی که iPhone Pro Max با صفحه نمایش 6.7 اینچی عرضه می شود. نرخ تازه سازی پر جنب و جوش از 1 تا 120 هرتز حس بهتری به محتوا می دهد. حداکثر روشنایی 3000 نیت آن را در زیر نگاه مستقیم خورشید قابل مشاهده می کند. برخلاف یک جزیره پویا، نمایشگر سوراخ پانچ هنگام تماشای محتوا زیاد اذیت نمی شود. صفحه نمایش رنگ های زنده و زنده تولید می کند. حاشیه‌ها باریک‌تر شده و فضای بیشتری برای بازی فراهم می‌کند. نمایشگر در پاسخگویی کاملا فعال است. لمسی ها هنگام تایپ احساس بسیار بهتری دارند.

Pixel 9 Pro XL display

صفحه نمایش Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

پردازنده

بر خلاف اپل که از پردازنده‌های متفاوتی در مدل‌های پایه آیفون و واحدهای پرو استفاده می‌کند، گوگل آن را با خود یکنواخت نگه داشته است. پردازنده Tensor G4 در سری پیکسل 9 ساخته شده است. این شرکت ادعا می کند که نسبت به نسل گذشته چیپست Tensor G3 10 درصد بهبود یافته است. من قبلاً در بررسی پیکسل 9 خود توضیح داده ام که چقدر خوب عمل می کند، و همین امر در مورد Pixel 9 Pro XL نیز صدق می کند. Tensor G4 با 16 گیگابایت رم خود به Pixel 9 Pro XL کمک می کند تا به راحتی در چندین برنامه اجرا شود و آنها را به راحتی به طور همزمان اجرا کند. من هیچ تاخیری در عملکرد متوجه نشده ام. 256 گیگابایت ارائه شده در این واحد بررسی برای نگهداری فایل ها کافی است. این گوشی از اندروید 14 خارج از جعبه کار می کند و جزو اولین گوشی هایی خواهد بود که در صورت موجود بودن اندروید 15 را دریافت می کند. گوگل همچنین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی ۷ ساله را ارائه خواهد کرد. برای من، عدم گرمایش امسال با بهبود کلی عملکرد، بزرگترین تغییر باقی می‌ماند.

AI

Google اکنون به‌شدت روی هوش مصنوعی نسل جدید و جدید سرمایه‌گذاری کرده است. تلفن های پیکسل برخی از این ویژگی های عالی را ارائه می دهند. از دایره تا جستجو تا پردازش پست تصاویر، جمینی گوگل یک بوم وسیع از هوش مصنوعی را در اختیار کاربران پیکسل قرار می دهد که زندگی را آسان تر و سرگرم کننده می کند. من ویژگی های هوش مصنوعی را در بررسی پیکسل 9 نیز فهرست کرده ام.

Google Pixel Studio را به‌عنوان یک برنامه بومی برای کاوش در دنیای هوش مصنوعی اضافه کرده است، با این حال، برخی از ویژگی‌ها مانند توانایی تولید تصاویر انسانی هنوز در دسترس نیستند. اما مطمئناً به شما کمک می‌کند گرافیتی دیواری، خلق و خو، غذا، پوستر و غیره ایجاد کنید. عکس‌های صفحه پیکسل یکی دیگر از موارد کلیدی است که به افراد کمک می‌کند محتوا را از روی عکس صفحه جستجو کنند.

دوربین

Pixel 9 Pro XL با عملکرد دوربین خود – در نور روز یا در شب با لنزهای سه گانه پشتی خود: یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی تحت تاثیر عملکرد دوربین قرار می گیرد. Pixel 9 Pro XL هر زمان که اشاره می‌کنم و عکس می‌گیرم هرگز ناامید نمی‌شود. هر بار خروجی های دلخواه را ارائه می دهد.

Pixel 9 Pro XL camera sample

نمونه دوربین Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

> <0witch> >

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی جزئیات را می گیرد و تصاویر خیره کننده ای تولید می کند. تعادل رنگ در سراسر صحنه با اعوجاج به ندرت مشاهده می شود. تن طبیعی بدون افزودن مقداری نمک به آن حفظ می شود. اما هوش مصنوعی برای پیشنهاد تغییرات یا برجسته کردن هر چیزی که لازم است وارد بازی می شود. اگر در طول روز عکس بگیرید، اغلب اوقات صدا ایجاد نمی شود.

Pixel 9 Pro XL camera sample

< p class="caption">
نمونه دوربین Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

حسگر فوق عریض فضای کافی را با حجم مناسب داده و تن رنگ نگه می دارد. عکس های مورد نظر به راحتی با استفاده از لنز امکان پذیر است و به تصاویر وضوح می بخشد. Pixel 9 Pro XL همراه با لنز اصلی و فوق عریض، قابلیت‌های تصویربرداری بهتری را ارائه می‌کند.

Pixel 9 Pro XL camera sample

نمونه دوربین Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

سنسور تله فوتو به من این امکان را داد که بیشتر از آن استفاده کنم و اشیا را به خودم نزدیکتر کنم. مانند لنزهای اصلی و فوق عریض، تله فوتو 48 مگاپیکسلی حتی از راه دور نیز تصاویر خوبی دریافت می کند. با زوم اپتیکال تا 5 برابر، دمای رنگ خنثی می‌ماند، اما مانند اغلب موارد، اگر از آن فراتر برویم، کیفیت کاهش می‌یابد. اما، در میان دوربین سه‌گانه تنظیم شده، به دلیل توانایی آن در تولید تصاویر منقطع، بیشتر به لنز تله فوتو برخورد کردم.

Pixel 9 Pro XL camera sample

نمونه دوربین Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

عکاسی در شب Pixel همچنان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و Pixel 9 Pro XL نیز به آن عمل می‌کند. چالش برانگیزترین محیط، صحنه های تاریک و کم نور، مشکلی برای آن نیست. کمی طعم هوش مصنوعی می‌افزاید و حتی در شرایط سخت عکس‌هایی با جزئیات می‌گیرد.

Pixel 9 Pro XL night shot

عکس شب Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

پرتره‌ها با Pixel 9 Pro XL مطابقت دارند. تفکیک سوژه و پس زمینه بیشتر اوقات دقیق است. هوش مصنوعی مشخص می کند که چه چیزی باید پوشش داده شود یا حذف شود و از این رو، نتایج فوق العاده بوده است. بهتر نشده است اما به همان جایی که در سری 8 بود باقی مانده است.

Pixel 9 Pro XL portrait< /div>

پرتره Pixel 9 Pro XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

گزینه‌های Add me، Action Pan و Long Exposure کمک می‌کنند گوشی را بیشتر درگیر کند.

Pixel 9 Pro XL long exposure

نوردهی طولانی پیکسل 9 پرو XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

<0> meta content=”675″ itemprop=”height”/>

دوربین جلوی 42 مگاپیکسلی با سلفی سازگار بوده است. این کار با به تصویر کشیدن یک من واقع گرایانه تر از براق کردن تصاویر کار خوبی می کند. پرتره ها طبیعی هستند و رنگ پوست را همان طور که هست حفظ می کنند. هوش مصنوعی در اینجا نیز برای هرگونه لمس یا حذف عناصر ناخواسته از سلفی توصیه های زیادی می کند.

< img src="https://www.thehindu.com/theme/images/th-online/1x1_spacer.png" data-src-template="https://th-i.thgim.com/public/sci-tech /technology/gadgets/1rmcdx/article68600794.ece/alternates/FREE_1200/20240903_161452-COLLAGE.jpg" data-original="https://th-i.thgim.com/public/sci-tech/technology/technology/ article68600794.ece/alternates/FREE_1200/20240903_161452-COLLAGE.jpg" alt="Pixel 9 Pro XL front lens portrait" title="Pixel 9 Pro XL front lens portrait" height="lazy" width="100%" 100%"/>

پرتره لنز جلوی پیکسل 9 پرو XL
| اعتبار عکس:
حیدرعلی خان

باتری

Google یک باتری 5060 میلی آمپر ساعتی را در Pixel 9 Pro XL اضافه کرده است. به اندازه کافی خوب است که با من یک روز و بیشتر از استفاده معمولی راه بروید. وقتی عکاسی می‌کردم، هنگام آمدن و بازگشت از محل کار، موسیقی پخش می‌کردم، محتوای تصادفی YT را تماشا می‌کردم، در پایان روز نیاز به یک پلاگین داشت. با این حال، برای یک برنامه معمولی، می تواند بیش از 30-32 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد. از شارژ سیمی 37 واتی پشتیبانی می کند و همچنین شارژ شدن آن زمان می برد. برای رسیدن به ۸۰٪، معمولاً به یک ساعت نیاز دارد.

حکم

Google Pixel 9 Pro XL با زبان طراحی جدید خود، عملکرد حرارتی بهبود یافته و دوربین هدایت‌شده با هوش مصنوعی. عملکرد چیپست در میان رده های برتر با پیشرفت های کلی بوده است. یک صفحه نمایش بزرگ و پر جنب و جوش به همان اندازه با Pro Max در شهر رقابت می کند. باتری به راحتی نیازهای خود را تامین می کند، اما شارژ آهسته می تواند باعث ناراحتی شود. با این حال، ویژگی‌های هوش مصنوعی نسل آن را به گوشی پیکسل جذاب‌تر از همیشه تبدیل می‌کند.

با قیمت 1,24,999 روپیه، Pixel 9 Pro XL آیفون 16 پرو مکس آینده را با هوش اپل و ویژگی های ChatGPT یکپارچه زیرا جنگ‌های فناوری آینده بر روی هوش مصنوعی و بهینه‌سازی بهتر آن نسبت به بهبودهای سخت‌افزاری واقعی انجام خواهد شد.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا