فناوری

وضعیت Dow اینتل در معرض تهدید به دلیل افت سهام سازنده چیپست

وضعیت Dow اینتل در معرض تهدید به دلیل افت سهام سازنده چیپست

اینتل یکی از اولین دو شرکت فناوری بود که در دوران دات کام در سال 1999 به میانگین صنعتی داو جونز پیوست. مایکروسافت. اکنون، افت قیمت سهام آن می‌تواند به قیمت جایگاه سازنده تراشه آمریکایی در شاخص بلو چیپ تمام شود. با اشاره به کاهش نزدیک به 60 درصدی سهام این شرکت در سال جاری که آن را به بدترین عملکرد در شاخص تبدیل کرده است و آن را با پایین‌ترین قیمت سهام در شاخص Dow با قیمت پایین‌تر قرار داده است.

حذف این شرکت به اینتل آسیب می‌زند. شهرت در حال حاضر کبود شده است. این شرکت پس از واگذاری سرمایه گذاری OpenAI، رونق هوش مصنوعی را از دست داده است و ضرر و زیان در واحد تولید قراردادی که سازنده تراشه به امید به چالش کشیدن TSMC ساخته است، در حال افزایش است.

برای تامین مالی یک چرخش، اینتل در گزارش درآمد ماه گذشته خود سود سهام را به حالت تعلیق درآورد و اخراج هایی را اعلام کرد که بر 15 درصد از نیروی کار خود تأثیر می گذارد. اما برخی از تحلیلگران و یکی از اعضای سابق هیئت مدیره بر این باورند که این حرکت ها ممکن است برای سازنده تراشه خیلی کم و دیر باشد.

رایان دتریک، استراتژیست ارشد بازار در این شرکت گفت: «احتمالاً حذف اینتل مدت زیادی است. گروه کارسون.

دتریک افزود، آخرین نتایج ممکن است آخرین فشار مورد نیاز برای حذف نهایی شرکت از Dow باشد.

S&P Dow Jones Indices، که داو را مدیریت می‌کند، رد شد. برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا اینتل می‌تواند از فهرست حذف شود یا خیر.

تغییرات در نمایه در صورت لزوم انجام می‌شود و آخرین به‌روزرسانی در فوریه زمانی رخ داد که زنجیره داروسازی Walgreens Boots Alliance با Amazon.com جایگزین شد.

قیمت سهام یک عنصر کلیدی برای گنجاندن در داو است، برخلاف شاخص S&P 500 که ارزش بازار را در نظر می‌گیرد.

کمیته انتخاب داو نظارت می‌کند که آیا بالاترین قیمت سهام در شاخص است یا خیر. قیمتی بیش از 10 برابر پایین ترین قیمت دارد. در حال حاضر، سهام دارای بیشترین وزن – UnitedHealth Group – حدود 29 برابر بیشتر از اینتل قیمت دارد.

این سازنده تراشه همچنین با وزن ناچیز 0.32٪ بر اساس قیمت پایانی آن 20.13 دلار، کم‌نفوذترین عضو شاخص است. در 29 آگوست.

در حالی که تأثیر بیشتر بر شهرت اینتل خواهد بود، محرومیت بیشتر به سهام آن ضربه می زند که بیش از 70 درصد از رکورد رکورد در آگوست 2000 کاهش یافته است و باعث می شود تراشه ساز با مشکل مواجه شود. ارزش بازار برای اولین بار در 30 سال گذشته زیر 100 میلیارد دلار است.

چه کسی جایگزین اینتل می شود

انویدیا به گفته ریوتا ماکینو، تحلیلگر تحقیقاتی Gabelli Funds، سرمایه گذار اینتل، می تواند جایگزین اینتل در Dow شود.

با بیش از 160 درصد افزایش سهام در سال جاری، انویدیا به یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان تبدیل شده است. شرکت ها به لطف نقش اساسی تراشه های آن در تقویت هوش مصنوعی مولد هستند. انشعاب سهام در ماه مه نیز شانس گنجاندن آن را افزایش داد.

اما برخی از سرمایه گذاران می گویند که انویدیا ممکن است سهامی بیش از حد نوسان برای داو باشد، که معمولاً سهام باثبات تر را ترجیح می دهد.

تگزاس. دانیل مورگان، مدیر ارشد پورتفولیوی در Synovus Trust، که سهام اینتل را در اختیار دارد، گفت: Instruments، یک سازنده تراشه با قدمت نزدیک به یک قرن با ظرفیت تولید قابل توجه در ایالات متحده، گزینه دیگری برای جایگزینی اینتل در شاخص است.

سهام تگزاس اینسترومنتز در سال جاری بیش از 20 درصد افزایش یافته و تا روز پنجشنبه به 211.09 دلار رسیده است که به میانگین قیمت اجزای داو نزدیکتر است که حدود 209 دلار است.

در صورت حذف، سهامی با دیوید بلیتزر، که بیش از دو دهه تا سال 2019 ریاست کمیته شاخص S&P Dow Jones Index را بر عهده داشت، گفت: ممکن است قیمتی نزدیک به میانگین قیمت لیست فعلی به عنوان جایگزین ترجیح داده شود.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا