فناوری

هیئت دادگاه عالی برزیل به اتفاق آرا تصمیم قاضی مبنی بر مسدود کردن X در سراسر کشور را تایید کرد

هیئت دادگاه عالی برزیل به اتفاق آرا تصمیم قاضی مبنی بر مسدود کردن X در سراسر کشور را تایید کرد

هیئت دادگاه عالی برزیل روز دوشنبه به اتفاق آرا تصمیم یکی از قضات این دادگاه مبنی بر مسدود کردن پلتفرم رسانه اجتماعی میلیاردر ایلان ماسک X در سراسر کشور، طبق وب‌سایت دادگاه.

حمایت گسترده‌تر در میان قضات این تلاش را تضعیف می‌کند. توسط ماسک و حامیانش برای معرفی قاضی الکساندر دو موراس به عنوان یک مرتد مستبد که قصد سانسور سخنرانی سیاسی در برزیل را دارد.

هیئتی که در یک جلسه مجازی رای داد، متشکل از پنج قاضی از 11 قاضی کامل بود، از جمله دی مورائس، که جمعه گذشته دستور مسدود شدن پلتفرم را به دلیل امتناع از نام بردن نماینده قانونی محلی، طبق قانون، صادر کرد. . این پلتفرم تا زمانی که با دستورات او مطابقت داشته باشد و جریمه‌های معوقه‌ای که طبق تصمیم او تا هفته گذشته بیش از 3 میلیون دلار بود، پرداخت نکند، به حالت تعلیق می‌ماند.

این پلتفرم به دلیل عدم تمایل خود به مسدود کردن کاربران، با د موراس درگیر شده است. ادعا کرده است که دو موراس یک نماینده قانونی در داخل کشور می خواهد تا مقامات برزیلی بتوانند با داشتن شخصی برای دستگیری، اهرمی بر شرکت اعمال کنند.

د مورائس نیز روزانه 50000 ریال جریمه تعیین کرده است. (۸۹۰۰ دلار) برای افراد یا شرکت‌هایی که از شبکه‌های خصوصی مجازی یا VPN استفاده می‌کنند تا به X دسترسی پیدا کنند. برخی از کارشناسان حقوقی دلایل این تصمیم و نحوه اجرای آن را زیر سوال بردند، از جمله کانون وکلای برزیل که گفت از دادگاه عالی درخواست بررسی این موضوع را خواهد کرد.

اما اکثریت هیئت مدیره جریمه VPN را تأیید کردند – با یک قاضی مخالف مگر اینکه نشان داده شود کاربران از X برای ارتکاب جرم استفاده می کنند.

برزیل یکی از بزرگترین بازارها است. برای X، با ده ها میلیون کاربر. بلوک آن تشدید شدیدی را در نزاع ماه‌ها بین ماسک و دی موراس بر سر آزادی بیان، حساب‌های راست افراطی و اطلاعات نادرست نشان داد.

در آخر هفته، بسیاری از کاربران X در برزیل گفتند که احساس می‌کنند ارتباطشان با جهان قطع شده است و مهاجرت دسته جمعی به پلتفرم های جایگزین مانند Bluesky و Threads را آغاز کرد.

این تعلیق همچنین منجر به ایجاد یک رویارویی بین دو موراس و ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای ماسک استارلینک شد که از اجرای تصمیم قاضی امتناع می کند.< ماسک ساعاتی قبل از رای گیری نوشت: «او قانون اساسی برزیل را مکرراً و به شدت نقض کرد، پس از سوگند یاد کرد که از آن محافظت کند. روز یکشنبه، ماسک از ایجاد یک حساب کاربری X برای انتشار تصمیمات مهر و موم شده قاضی خبر داد که به گفته او نشان می دهد آنها قوانین برزیل را نقض می کنند.

اما کارشناسان حقوقی گفته اند که چنین ادعاهایی جوابگو نیست و به ویژه اشاره کردند. که همتایان دو موراس مکرراً احکام او را تأیید کرده اند – مانند روز دوشنبه. اگرچه اقدامات او توسط کارشناسان قانونی تلقی می شود، اما بحث هایی را در مورد اینکه آیا به یک نفر قدرت بیش از حد داده شده است یا اینکه آیا احکام او باید شفافیت بیشتری داشته باشد، ایجاد کرده است.

تصمیم د مورائس برای ارجاع سریع سفارش خود برای تأیید پانل برای به دست آوردن کنرادو هوبنر، کارشناس قانون اساسی در دانشگاه سائوپائولو، به آسوشیتدپرس گفت: «حمایت جمعی و نهادی‌تر که تلاش می‌کند تصمیم را شخصی‌تر کند». هوبنر گفت به یک هیئت پنج قاضی. در موارد استثنایی، قاضی همچنین می‌تواند پرونده را برای بررسی به دادگاه ارجاع دهد. اگر دو موراس این دومی را انجام می داد، دو قاضی که در گذشته تصمیمات او را زیر سوال برده بودند – و توسط رئیس جمهور راستگرای سابق ژایر بولسونارو منصوب شده بودند – این فرصت را داشتند که اعتراض یا مانع از پیشروی رأی شوند.

بلوک X قبلاً باعث شد تا دی موراس هفته گذشته دارایی‌های مالی برزیلی Starlink را مسدود کند تا آن را مجبور به پوشش جریمه‌های X کند، به این دلیل که این دو شرکت بخشی از یک گروه اقتصادی هستند. این شرکت می‌گوید که بیش از 250000 مشتری در برزیل دارد.

کارشناسان حقوقی مبنای قانونی این اقدام را زیر سوال برده‌اند و شرکت حقوقی استارلینک Veirano به AP گفته است که درخواست تجدید نظر در مورد مسدود کردن آن کرده است. این شرکت از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

دفتر مطبوعاتی آناتل در ایمیلی به AP گفت که Starlink به طور غیررسمی به رگولاتور مخابرات آناتل گفت که دسترسی X را تا زمانی که حساب‌های مالی آن مسدود نشود مسدود نخواهد کرد. . استارلینک به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

“اگر اشتباه نکنم، این یک پیام واتس اپ بود که نماینده قانونی استارلینک برای رئیس آناتل ارسال کرد و پیامی را از طرف شرکت ارسال کرد. در ایالات متحده، “آرتور کویمبرا، یکی از اعضای هیئت مدیره آناتل، در یک تماس ویدیویی از دفتر خود در برازیلیا گفت.

این ارتباط به عنوان مدرک قطعی عدم انطباق ارزش قانونی ندارد، اما باعث شده است. رگولاتور مخابرات روز دوشنبه بازرسی ها را انجام خواهد داد.

کویمبرا گفت که آناتل گزارش بازرسی را تا پایان روز به پایان خواهد رساند و سپس آن را به دادگاه عالی ارسال خواهد کرد. وی افزود: حداکثر تحریم یک شرکت مخابراتی لغو مجوز آن است. اگر Starlink مجوز خود را از دست بدهد و به ارائه خدمات ادامه دهد، مرتکب جرم خواهد شد. او گفت که آناتل می‌تواند تجهیزاتی را از ایستگاه‌های زمینی Starlink در برزیل که کیفیت خدمات اینترنتی آن را تضمین می‌کند، توقیف کند.

ایستگاه‌های زمینی داده‌ها را بین ماهواره‌ها و زمین دریافت و ارسال می‌کنند. هنگامی که کاربر از طریق ماهواره به اینترنت دسترسی پیدا می کند، درخواست داده به ماهواره ارسال می شود و سپس آن را به ایستگاه زمینی متصل به شبکه جهانی اینترنت ارسال می کند.

این بدان معناست که احتمال خاموش شدن Starlink وجود دارد، اگرچه لوکا بلی، هماهنگ‌کننده مرکز فناوری و جامعه در بنیاد گتولیو وارگاس، گفت: با توجه به اینکه ماهواره‌های این شرکت در قلمرو ملی نیستند، اجرای آن دشوار خواهد بود. این در مناطق وسیع روستایی و جنگلی برزیل محبوب است.

رئیس آناتل، کارلوس بایگوری، اواخر بعد از ظهر یکشنبه به رسانه محلی GloboNews گفت که تصمیم استارلینک را به قاضی دو موراس منتقل کرده است.

بلی، که همچنین استاد دانشکده حقوق بنیاد گتولیو وارگاس است، گفت: «به احتمال زیاد یک تشدید سیاسی وجود دارد، زیرا استارلینک «به صراحت از پیروی از دستورات، قوانین ملی خودداری می‌کند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا