فناوری

ایالات متحده خواستار مشاوره اختلافات تجاری با کانادا در مورد مالیات خدمات دیجیتال جدید است

ایالات متحده خواستار مشاوره اختلافات تجاری با کانادا در مورد مالیات خدمات دیجیتال جدید است

در اتاوا، یک مقام دولت کانادا گفت که اقدام ایالات متحده نگران کننده یا غافلگیرکننده نبود [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

ایالات متحده درخواست مشاوره حل و فصل اختلافات تجاری با کانادا در مورد مالیات خدمات دیجیتال جدید خود را کرده است. دولت بایدن روز جمعه گفت که به نظر می رسد مالیات “تبعیض آمیز” با تعهدات قرارداد تجاری کانادا با آمریکای شمالی مطابقت ندارد.

دفتر نماینده تجاری ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که با کانادا برای حل و فصل نگرانی های ایالات متحده همکاری خواهد کرد. در مورد مالیات جدید تصویب شده در ژوئن، از طریق رایزنی ها. اما اگر پس از 75 روز به توافق نرسید، ممکن است درخواست یک هیئت حل و فصل اختلاف بر اساس توافقنامه تجارت ایالات متحده-مکزیک-کانادا (USMCA) کند.

درخواست مشاوره اولین گام در USMCA است. روند حل اختلاف، که در نهایت می تواند به اعمال تعرفه های تلافی جویانه ایالات متحده بر واردات از کانادا منجر شود.

در اتاوا، یک مقام دولت کانادا گفت که این اقدام ایالات متحده نگران کننده یا غافلگیر کننده نیست. این مقام که با توجه به حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که این چالش بخشی از گفتگو بین دو کشور است.

دولت ایالات متحده بارها به مالیات برنامه ریزی شده کانادا اعتراض کرده است. دفاتر وزیر دارایی کانادا، کریستیا فریلند و وزیر تجارت مری نگ فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

USTR قبلاً وظایف تلافی جویانه ای را علیه هفت کشور دیگر که مالیات خدمات دیجیتال (DST) وضع کرده بودند آماده کرده بود. ) – اتریش، بریتانیا، فرانسه، هند، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه – اما با ادامه مذاکرات جهانی بر سر تخصیص مجدد حقوق مالیات بر شرکت های بزرگ و چند ملیتی، این مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است. این تغییر قرار بود جایگزین DST شود، اما این گفتگوها بر سر جزئیات فنی متوقف شده است.

USTR مالیات خدمات دیجیتال یکجانبه ای را پیدا کرده است که عمدتاً با هدف جمع آوری درآمد از غول های فناوری ایالات متحده مانند گوگل، اپل، و آمازون Alphabet است. com و Meta، برای تبعیض علیه شرکت های آمریکایی.

کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده گفت: “ایالات متحده با مالیات های یکجانبه خدمات دیجیتالی که علیه شرکت های آمریکایی تبعیض آمیز است، مخالف است. USTR امروز برای رسیدگی به سیاست های تبعیض آمیز کانادا اقدام می کند.” در بیانیه ای.

تای گفت: “در حالی که این رایزنی ها را دنبال می کنیم، به حمایت از وزارت خزانه داری در مذاکرات مالیاتی جهانی OECD/G20 ادامه خواهیم داد تا راه حلی جامع برای چالش DST ارائه کنیم.” .

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا