فناوری

پیش بینی انویدیا شور و شوق هوش مصنوعی را در سایر سهام فناوری کاهش می دهد

پیش بینی انویدیا شور و شوق هوش مصنوعی را در سایر سهام فناوری کاهش می دهد

انویدیا پس از ناامید شدن سرمایه‌گذاران توسط سازنده تراشه، جایگاه‌های سنگین فناوری را پایین آورد.
| اعتبار عکس: رویترز

انویدیا پس از اینکه درآمد سازنده تراشه سرمایه گذارانی را که امیدوار بودند ناامید کرد، شرکت های بزرگ فناوری را پایین آورد. به دستاوردهای جدید در کمک می کند باارزش‌ترین شرکت‌های وال استریت و سهام‌های آسیایی را در روز پنجشنبه کاهش دادند.

قیمت‌های آتی نزدک در ابتدا در پی گزارش سود سه ماهه انویدیا در اواخر چهارشنبه حدود 1 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد معامله‌گران انتظار داشتند سهام‌های فناوری جایگاه خود را از دست بدهند.

انویدیا پس از پیش‌بینی حاشیه‌های ناخالص سه‌ماهه سوم که می‌توانست برآوردهای بازار و درآمدی که تا حد زیادی مطابقت داشت را از دست بدهد، تقریباً 7 درصد کاهش یافت و 200 میلیارد دلار از ارزش بازار سهام را از دست داد. تعداد انگشت شماری دیگر از شرکت های مرتبط با هوش مصنوعی حدود 100 میلیارد دلار از ارزش خود را کاهش دادند.

سهام Broadcom و Advanced Micro Devices هر کدام حدود 2% کاهش یافت. مایکروسافت و آمازون هر کدام تقریباً 1% سقوط کردند.

ضعف سهام فناوری در معاملات آسیایی در روز پنجشنبه ادامه یافت. هدف پیمانکار تراشه انویدیا TSMC 2% کاهش یافت و کاهش سایر نام های فناوری بر سهام توکیو و سئول تأثیر گذاشت و KOSPI کره را به پایین ترین سطح دو هفته ای رساند.

فرانکفورت- انویدیا- سهام فهرست شده اندکی پس از ساعت کاری کاهش یافت و 5 درصد سقوط کرد. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل گزینه‌های ORATS، حتی اگر افت اواخر روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه نیز ادامه یابد، نوسان قیمتی 11 درصدی که بازار اختیار برای سهام تعیین کرده بود، بسیار کم خواهد بود.

افزایش تقاضا برای خرید سهام. تراشه‌های هوش مصنوعی آن به انویدیا کمک کردند تا تخمین‌های تحلیل‌گران اجماع را برای چندین فصل کاهش دهد، روندی که باعث شد سرمایه‌گذاران انتظار داشته باشند که شرکت با حاشیه‌های بالاتر و بالاتر از پیش‌بینی‌ها فراتر رود.

پیش‌بینی‌های نرم انویدیا بر میزان درآمد سه‌ماهه دوم سایه انداخته است. درآمد تعدیل شده و همچنین رونمایی از بازخرید 50 میلیارد دلاری سهام.

“آنها شکست خوردند، اما این تنها یکی از آن موقعیت هایی بود که انتظارات بسیار بالا بود. من نمی دانم که آنها می توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. جی جی کیناهان، مدیر عامل IG آمریکای شمالی و رئیس کارگزار آنلاین Tastytrade، گفت: «تعداد کافی برای خوشحالی مردم است.

پاسخ ضعیف به گزارش درآمد انویدیا می‌تواند به ایجاد لحن برای احساسات بازار کمک کند. از نظر تاریخی یک زمان بی ثبات از سال است. طبق داده‌های CFRA، S&P 500 در سپتامبر به طور متوسط ​​0.8 درصد از زمان جنگ جهانی دوم افت کرده است.

سرمایه‌گذاران همچنین گزارش اشتغال هفته آینده ایالات متحده را دنبال می‌کنند تا نشانه‌هایی مبنی بر اینکه آیا ضعف بازار کار که سهام را در اوایل آگوست به هم ریخت، از بین رفته است.

خوشبینی نسبت به فناوری هوش مصنوعی، تا حدی به دلیل رشد انفجاری انویدیا، باعث افزایش سود در وال استریت در سال گذشته شده است.

>با این حال، در هفته های اخیر پس از فصل درآمدی که شاهد آن بود که سرمایه گذاران سهام شرکت های فناوری را که نتایج آن ها ارزش گذاری های غنی را توجیه نمی کرد، تنبیه کردند، اعتماد به این افزایش متزلزل شده است.

سرمایه گذاران همچنین نگران افزایش مخارج هنگفت شده اند. توسط مایکروسافت، آلفابت و دیگر بازیگران اصلی در رقابت برای تسلط بر فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور. سهام مایکروسافت و آلفابت از زمان گزارش های ماه گذشته خود همچنان پایین مانده است.

بر اساس گزارش انویدیا درآمد 32.5 میلیارد دلاری به اضافه یا منفی 2 درصد برای سه ماهه سوم مالی خود در مقایسه با میانگین برآورد تحلیلگران 31.8 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. داده های LSEG این پیش‌بینی درآمد حاکی از رشد 80 درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل است.

شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا انتظار دارد حاشیه ناخالص تعدیل‌شده 75 درصدی به اضافه یا منهای 50 واحد پایه در سه ماهه سوم باشد. بر اساس داده های LSEG، تحلیلگران به طور متوسط ​​حاشیه ناخالص را 75.5 درصد پیش بینی کردند.

سهام انویدیا در جلسه چهارشنبه، پیش از گزارش آن، 2.1 درصد کاهش یافت. در سال 2024 تاکنون حدود 150 درصد افزایش داشته است و آن را به بزرگترین برنده در رالی هوش مصنوعی وال استریت تبدیل می کند.

ارزش سهام انویدیا قبل از گزارش سه ماهه آن، 36 برابر درآمد بود که در مقایسه با میانگین 41 آن ارزان بود. در طول پنج سال گذشته S&P 500 با 21 برابر سود مورد انتظار معامله می شود، در مقایسه با میانگین 5 ساله 18.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا