به گفته منبع، گوگل مرکز داده بزرگی را در ویتنام در نظر گرفته است که اولین مرکز فناوری بزرگ ایالات متحده است

به گفته منبع، گوگل مرکز داده بزرگی را در ویتنام در نظر گرفته است که اولین مرکز فناوری بزرگ ایالات متحده است

گوگل آلفابت در حال بررسی ساخت یک مرکز داده بزرگ در ویتنام است.
| اعتبار عکس: رویترز

Google Alphabet در حال بررسی ساخت یک مرکز داده بزرگ در ویتنام است، فردی که در مورد طبق برنامه‌ها، اولین سرمایه‌گذاری یک شرکت فناوری بزرگ ایالات متحده در این کشور آسیای جنوب شرقی اولین سرمایه‌گذاری این چنینی خواهد بود.

Google در حال ارزیابی راه اندازی یک مرکز داده “مقیاس بیش از حد” نزدیک به این منبع گفت که هوشی مین، مرکز اقتصادی جنوبی ویتنام، به دلیل عمومی نبودن اطلاعات از ذکر نام خودداری کرد.

سرمایه گذاری که منبع آن اندازه آن را مشخص نکرده است، به صورت هدفمند انجام می شود. بازوی ویتنام که تاکنون نتوانسته است به دلیل زیرساخت های ناقص خود سرمایه های خارجی عمده ای را در مراکز داده جذب کند، زیرا شرکت های بزرگ فناوری ترجیح می دهند مراکز خود را در کشورهای رقیب در منطقه مستقر کنند.

واضح نبود. با چه سرعتی گوگل تصمیمی در مورد سرمایه گذاری خواهد گرفت اما منبع گفت که مذاکرات داخلی در حال انجام است و مرکز داده ممکن است در سال 2027 آماده شود.

سخنگوی Google از اظهار نظر در مورد طرح مرکز داده خودداری کرد.

مراکز هایپرمقیاس بزرگترین در صنعت هستند، با مصرف برق معمولاً مشابه شهرهای بزرگ.

یک مرکز داده هایپر مقیاس با ظرفیت مصرف برق 50 مگاوات (مگاوات) می تواند هزینه ای بین قیمت داشته باشد. 300 میلیون و 650 میلیون دلار، بر اساس برآوردهای مبتنی بر داده‌های منتشر شده توسط مشاور املاک و مستغلات جونز لانگ لاسال در گزارشی در سال جاری در مورد مراکز داده در ویتنام.

این حرکت گوگل به دلیل تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و داخلی آن بود. این منبع گفت که مشتریان خدمات ابری خارجی در ویتنام و اقتصاد دیجیتال در حال گسترش این کشور، اشاره کرد که این کشور آسیای جنوب شرقی یکی از بازارهای با سریع ترین رشد برای یوتیوب، پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوی آنلاین محبوب گوگل است.

در حال حاضر برترین بازارها است. اپراتورهای مرکز داده در ویتنام، بر اساس فضای محاسباتی، شرکت سرمایه گذاری صنعتی IDC Becamex و شرکت مخابراتی VNPT هستند که هر دو شرکت های دولتی ویتنامی هستند، بر اساس گزارش بازار داخلی پارک صنعتی در ویتنام که توسط رویترز مشاهده شده است.

< P>Nikkei در ماه مه گزارش داد که شرکت تجارت الکترونیک چینی علی بابا در حال بررسی ساخت یک مرکز داده در ویتنام است. علی‌بابا به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

استراتژی رشد

علی‌رغم تقاضای رو به رشد برای خدمات دیجیتال از سوی جمعیت 100 میلیونی ویتنام، سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش تا حد زیادی از به گفته کارشناسان صنعت، به دلیل کمبودهای گاه به گاه برق، انگیزه های سرمایه گذاری جذاب کمتر و زیرساخت اینترنت ضعیف که به تعداد انگشت شماری از کابل های قدیمی زیر دریا متکی است، از این کشور اجتناب کرد.

در آسیای جنوب شرقی، سنگاپور، مالزی و تایلند وضعیت خوبی دارند. در این صنعت پیشرو هستند و سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگ‌تری را از غول‌های فناوری جهانی جذب کرده‌اند.

Google در ماه مه اعلام کرد ۲ میلیارد دلار در مالزی برای توسعه اولین مرکز داده و منطقه Google Cloud در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مقررات غیرجذاب در مورد مالکیت خارجی و بومی‌سازی داده‌ها نیز مدت‌هاست که یک مانع بوده است، اما در اصلاحاتی که در نوامبر تصویب شد، قانون‌گذاران ویتنامی تصمیم گرفتند به اپراتورهای مراکز داده در خارج از کشور اجازه دهند مالکیت کامل خود را حفظ کنند. قوانین سختگیرانه امنیت سایبری و مدت‌هاست که با شرکت‌های فناوری خارجی درباره ذخیره داده‌ها در کشور درگیر بوده است – الزامی که با این حال به طور مرتب اجرا نمی‌شود.

بی‌تردید، Google در حال افتتاح دفتر نمایندگی در ویتنام است و طبق آگهی‌های لینکدین، در حال حاضر ده‌ها مهندس، کارشناس بازاریابی و سایر متخصصان را استخدام کرده‌ایم.

“ما اکنون تیمی در محل داریم تا به مشتریان تبلیغاتی مستقر در ویتنام خدمات بهتری ارائه دهیم و از تحول دیجیتال کشور حمایت کنیم. یکی از سخنگویان گوگل به رویترز گفت.

مارک وو، مدیر عامل گوگل ویتنام، ماه گذشته در لینکدین گفت: گوگل همچنین 40000 بورسیه تحصیلی در ویتنام برای دوره های پایه هوش مصنوعی و هر کدام 350000 دلار برای 20 استارت آپ منتخب هوش مصنوعی ارائه می دهد.

این شرکت در حال حاضر شبکه بزرگی از تامین کنندگان در ویتنام دارد که محصولاتش از جمله گوشی های هوشمند Pixel را مونتاژ می کنند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل