فناوری

SK Hynix سال آینده راه حل های حافظه 96 گیگابایتی و 128 گیگابایتی DDR5 مبتنی بر CXL 2.0 را توسعه می دهد

SK Hynix سال آینده راه حل های حافظه 96 گیگابایتی و 128 گیگابایتی DDR5 مبتنی بر CXL 2.0 را توسعه می دهد

SK Hynix در حال کار برای توسعه راه‌حل‌های حافظه CXL 2.0 مبتنی بر DDR5 برای بخش هوش مصنوعی، به‌ویژه برای LLM‌های تشنه‌ی حافظه است.

CXL 2.0 Interconnect راهی برای قابلیت‌های پردازش حافظه نسل بعدی است، SK Hynix و سامسونگ برای معرفی راه‌حل‌ها عجله دارند

CXL به Compute Express Link اشاره دارد، که یک فناوری اتصال متقابل است که امکان انتقال سریع‌تر داده بین CPU و GPU را فراهم می‌کند، اما در مورد هوش مصنوعی، در واقع بین CPU و شتاب‌دهنده‌ها است.

CXL از رابط های PCIe معمولی سودمند است زیرا GPU ها را قادر می سازد مستقیماً به حافظه سیستم دسترسی داشته باشند و عملکرد را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. پروتکل CXL اخیراً مورد توجه بازارها قرار گرفته است، زیرا تکنیک های حافظه مدرن قادر به برآورده کردن توان مورد نیاز مدل های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ نیستند. برای مبارزه با این موضوع، SK Hynix و سایر شرکت‌ها در حال کار بر روی راه‌حل‌های حافظه مبتنی بر CXL هستند.

معاون معماری سیستم SK Hynix در رویدادی در کره در مورد احتمالات توسعه ماژول های حافظه CXL بحث کرد و توضیح داد که چگونه شرکت در این بخش خاص حرکت می کند. در اینجا چیزی است که این مقام باید بگوید:

در حال حاضر، حافظه AI اساساً واحد پردازش گرافیکی (GPU) است، اما حافظه با پهنای باند بالا (HBM) آنقدر بزرگ نیست، بنابراین همیشه «حافظه گرسنه» است. ما سخت در حال کار بر روی تنظیم حافظه CXL برای هوش مصنوعی هستیم.

Kyoung Park – معاون تحقیقات در SK hynix (از طریق کسب و کار کره)

فاش شده است که SK Hynix در حال حاضر روی محصولات حافظه 96 گیگابایتی و 128 گیگابایتی CXL 2.0 مبتنی بر DDR5 کار می کند تا آنها را تا نیمه دوم سال 2025 در بازار عرضه کند. تکنیک اتصال CXL به حافظه اجازه می دهد تا به طور مستقیم به سایر اجزا دسترسی داشته باشد. داخل هواپیما، همراه با فراهم کردن فضایی برای ظرفیت حافظه بیشتر در داخل هواپیما.

به تازگی، Panmnesia، یک استارت آپ کره ای، یک IP پیشرفته CXL را به نمایش گذاشت که به GPU ها اجازه می دهد تا از حافظه DRAM یا حتی SSD استفاده کنند و از HBM داخلی گسترش یابد، بنابراین این راه دیگری برای استفاده از این فناوری است. .

اعتبار تصویر: SK Hynix در Devcon 2024

متأسفانه، SK Hynix هنوز راه حل های حافظه CXL 2.0 را به نمایش نگذاشته است. از این رو، در حال حاضر نمی توانیم در مورد اثربخشی آنها برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی اظهار نظر کنیم. با این حال، گفته می‌شود که سامسونگ امسال ماژول حافظه 256 گیگابایتی CXL 2.0 خود را وارد می‌کند، بنابراین ممکن است تصور واضح‌تری از آنچه که با پیشرفت این فناوری انتظار داریم، به ما بدهد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا