دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام: مسکو می گوید روابط روسیه و فرانسه به پایین ترین حد خود رسیده است

دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام: مسکو می گوید روابط روسیه و فرانسه به پایین ترین حد خود رسیده است

مقامات فرانسوی روسیه را به تلاش برای بی ثبات کردن آن قبل از المپیک پاریس در واکنش به موضع جنگ طلبانه ترش در قبال جنگ اوکراین متهم کردند – ادعاهایی که روسیه رد کرده است [بایگانی]
| اعتبار عکس: رویترز

روابط بین مسکو و پاریس به شدت رسیده است در پی دستگیری یک روسی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از تمدید بازداشت این میلیاردر فناوری تا چهارشنبه گفت که پاول دوروف، رئیس تلگرام متولد شده است.

دوروف که تابعیت فرانسوی و روسی دارد، دستگیر شد. دادستان های فرانسوی روز دوشنبه گفتند که در آخر هفته در نزدیکی پاریس به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد جنایات مربوط به تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر و معاملات متقلبانه در این پلتفرم.

مشخص است که آیا او از این موضوع اطلاع داشته یا خیر. تهدید به دستگیری در فرانسه وکیل فرانسوی دوروف بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

لاوروف روز سه‌شنبه گفت که بازداشت دوروف روابط مسکو و پاریس را به پایین‌ترین سطح خود رسانده است و ماه‌ها وخامت روابط بین دو کشور را محدود می‌کند.

<مقامات فرانسوی روسیه را به تلاش برای بی‌ثبات کردن آن قبل از المپیک پاریس متهم کردند. در پاسخ به موضع جنگ طلبانه تر خود در مورد جنگ اوکراین - ادعاهایی که روسیه رد کرده است

سخنگوی دفتر دادستانی پاریس روز سه شنبه گفت که بازداشت دوروف با 48 ساعت تاخیر روز دوشنبه تمدید شد. پس از آن، دادستان یا باید او را متهم کند یا آزاد کند. طبق قوانین فرانسه، در صورت مواجه شدن با اتهام، وضعیت خطر پرواز او عاملی است که قضات باید در ارزیابی خود از بازداشت پیش از محاکمه احتمالی لحاظ کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت که روسیه باید در ارزیابی خود از بازداشت پیش از محاکمه احتمالی لحاظ شود. آماده بود تا با توجه به تابعیت روسیه، تمام کمک های لازم را به دوروف ارائه کند، اما تابعیت فرانسوی او شرایط را پیچیده کرد. دوروف همچنین دارای پاسپورت امارات متحده عربی است.

پسکوف گفت: «اتهامات در واقع بسیار جدی هستند. “آنها به شواهدی نه چندان جدی نیاز دارند. در غیر این صورت، آنها تلاشی مستقیم برای محدود کردن آزادی ارتباطات خواهند بود.”

مناظره آزادی بیان

دستگيري دوروف بحثی را در مورد محدودیت های آزادی بیان آنلاین برانگیخت و ایلان ماسک، مالک X، گفت که حق بیان در اروپا مورد حمله قرار گرفته است. همچنین بر حرکت دولت‌های سراسر جهان برای اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر در مورد نظارت بر فعالیت‌های غیرقانونی که در برخی از پلتفرم‌ها رونق می‌گیرد، تأکید می‌کند.

دادگاه عالی برزیل در سال ۲۰۲۲ تلگرام را به‌دلیل عدم رعایت دستورات قضایی برای مدت کوتاهی در سراسر کشور به حالت تعلیق درآورد.

سرمقاله | ​محدودیت های منطقی: در مورد دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام و میزبانی محتوا

تلگرام با نزدیک به 1 میلیارد کاربر، به ویژه در روسیه، اوکراین و جمهوری ها نفوذ دارد. اتحاد جماهیر شوروی سابق خود را به عنوان پناهگاهی برای آزادی بیان معرفی می کند، اما همچنین به طور گسترده توسط جنبش های راست افراطی، ضد وکس و توطئه گرایانه و همچنین ناراضیان سیاسی استفاده می شود.

این پلت فرم برای ارتباطات میدان نبرد در منطقه حیاتی شده است. جنگ در اوکراین و توسط دولت ها و سربازان هر دو طرف جنگ برای به اشتراک گذاشتن اخبار و تبلیغات مربوط به جنگ استفاده می شود.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه، مجلس سفلی، بدون ارائه مدرکی پارلمان، پیشتر گفته بود که ایالات متحده از طریق فرانسه در تلاش برای اعمال کنترل بر تلگرام است.

“تلگرام یکی از معدود و در عین حال بزرگترین پلتفرم های اینترنتی است که ایالات متحده هیچ نفوذی بر آن ندارد. ولودین در پستی گفت: “در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، برای (رئیس جمهور جو بایدن) مهم است که تلگرام را تحت کنترل درآورد.”

The White. هاوس هنوز درباره دستگیری دوروف اظهار نظری نکرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، که به عنوان کاربر مشتاق این برنامه شناخته می شود، گفته است که این بازداشت “به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نبود” .

روسیه قبلاً تلاش کرده بود و نتوانسته بود تلگرام را مسدود کند و چندین بار این شرکت را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی آن جریمه کرد.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل