فناوری

عضو هیئت مدیره اینتل پس از اختلاف بر سر طرح احیای تراشه ساز استعفا داد

عضو هیئت مدیره اینتل پس از اختلاف بر سر طرح احیای تراشه ساز استعفا داد

استعفای ناگهانی یکی از اعضای بلندپایه هیئت مدیره اینتل پس از اختلافات با مدیر عامل شرکت پت گلسینگر و سایر مدیران بر سر آنچه که مدیر بود رخ داد. بر اساس گفته سه منبع آگاه، نیروی کار متورم شرکت آمریکایی، فرهنگ ریسک گریزی و استراتژی هوش مصنوعی عقب مانده را در نظر گرفت. لیپ بو تان، یک کهنه کار صنعت نیمه هادی، گفته بود که هیئت مدیره را به دلیل تصمیم شخصی برای “اولویت بندی مجدد تعهدات مختلف” ترک می کند و در یک پرونده نظارتی در روز پنجشنبه “از شرکت و کارهای مهم آن حمایت می کند.”

مدیر عامل سابق شرکت نرم‌افزار تراشه Cadence Design دو سال پیش به عنوان بخشی از طرحی برای بازگرداندن جایگاه اینتل به عنوان سازنده تراشه‌های پیشرو جهانی، به هیئت مدیره اینتل پیوست. هیئت مدیره مسئولیت‌های تان را در اکتبر 2023 گسترش داد و به او اجازه داد بر عملیات تولید نظارت کند.

طبق زمان، تان از نیروی کار بزرگ شرکت، رویکرد آن به تولید قراردادی و فرهنگ ریسک‌گریزی و بوروکراتیک اینتل ناامید شد. به منابعی که مجاز به صحبت علنی نبودند. شرایط پیرامون خروج تان قبلا گزارش نشده بود. خروج این کهنه‌کار صنعت که مورد توجه سرمایه‌گذاران است، از راهبرد اینتل، عدم قطعیت تلاش‌های اینتل را نشان می‌دهد. به گفته مدیران سابق، تان در حالی ترک می‌کند که شرکت یکی از تاریک‌ترین دوره‌ها را در تاریخ پنج دهه‌ای خود تحمل می‌کند که آن را در برابر حمله احتمالی سهامداران فعال قرار داده است. به گفته منابع آشنا با تایید گزارش قبلی، اینتل بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی را برای تهیه دفاعیه استخدام کرده است. اینتل که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، از اظهار نظر خودداری کرد. شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز تان، Walden Catalyst، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

خروج تان خلأ هوش فنی و تجاری صنعت تراشه را به جا می گذارد سرمایه گذاران و صاحبان صنعت نیمه هادی می گویند که در هیئت مدیره، که از رهبران دانشگاه و امور مالی، و مدیران ارشد سابق صنایع پزشکی، فناوری و هوافضا تشکیل شده است.

مدیران سابق اینتل به رویترز گفتند که این شرکت شروع به آماده سازی کرده است. برای تهدید بالقوه فعالان ماه پیش. رویترز نمی‌توانست به طور مستقل تأیید کند که آیا سهامدارانی در حال آماده‌سازی رویکردی هستند یا خیر.

‘ONLY THE PARANOID SURVIVE’

در این ماه، اینتل سود سهام خود را که برای چندین دهه پرداخت می‌کرد، متوقف کرد. نتایج و برنامه ریزی برای کاهش هزینه های سرمایه ای در ساخت کارخانه. روز بعد، سرمایه گذاران بیش از 30 میلیارد دلار از ارزش بازار یا بیش از یک چهارم ارزش آن را حذف کردند. مبارزات اینتل در پس زمینه سرمایه گذاری تهاجمی و فروش رقبای افزایش علاقه به هوش مصنوعی رخ می دهد. رونق هوش مصنوعی، سازنده تراشه های گرافیکی انویدیا را به شرکتی با سرمایه 3 تریلیون دلاری تبدیل کرد. رویترز قبلا گزارش داده بود که اینتل در سال 2018 از فرصتی برای تصاحب 30 درصد از سهام سازنده ChatGPT OpenAI استفاده کرد.

اینتل حداقل دو استارت‌آپ هوش مصنوعی را خریداری کرد که در بین بیش از چهار تلاش از سال 2010 برای ساخت این شرکت انجام شده است. به گفته مدیران سابق، یک تراشه پرفروش هوش مصنوعی. دو منبع گفتند، اگرچه خرید Habana آن تراشه‌های هوش مصنوعی امیدوارکننده‌ای را به همراه داشت، رهبران ارشد آن برای تشکیل یک تلاش رقیب در اسرائیل ترک کردند و به برنامه اینتل لطمه زد.

اینتل برای کاهش هزینه‌ها در ماه اوت اعلام کرد که بیش از 15 نیروی کار را اخراج کرده است. درصد از نیروی کار آن، دور دوم کاهش در دو سال. طبق نتایج مالی ماه اوت، اینتل نزدیک به 125300 کارمند در سراسر جهان داشت.

بر اساس منابع، طرح اخراج یکی از منابع تنش بین تان و هیئت مدیره بود. تان خواهان کاهش‌های خاصی بود، از جمله مدیران میانی که به تلاش‌های مهندسی اینتل کمک نمی‌کنند.

گلسینگر، که در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان بخشی از یک برنامه چرخشی، مدیریت را بر عهده گرفت، تا سال ۲۰۲۲ حداقل ۲۰۰۰۰ کارمند را به فهرست حقوق‌های اینتل اضافه کرد.< /p>

برای تان و برخی از مدیران سابق اینتل، نیروی کار متورم به نظر می رسید. تیم‌های برخی پروژه‌ها پنج برابر بزرگ‌تر از بقیه بودند کارهای مشابهی را در رقبایی مانند Advanced Micro Devices انجام می دهد. یکی از مدیران سابق گفت که اینتل باید دوبرابر تعداد اعلام شده در آگوست سال‌های پیش را کاهش می‌داد.

تان به مردم گفته است که معتقدند اینتل توسط لایه‌های بوروکراتیک مدیران میانی که مانع پیشرفت در بخش تراشه‌های سرور و دسکتاپ اینتل شده‌اند تحت سلطه قرار گرفته است. و برش ها باید روی این افراد متمرکز می شد.

نیروی کار اینتل، که از مجموع نیروهای Nvidia و Semiconductor Manufacturing تایوان بزرگتر است، منجر به فرهنگ راضی و غیررقابتی شده است. مدیران سابق اینتل گفتند: «تنها پارانوئید زنده ماندن» از بنیانگذار اینتل، اندی گروو. /www.thehindu.com/sci-tech/technology/hcltech-intel-foundry-expand-collaboration-for-global-semiconductor-innovation/article67874517.ece” target=”_self”>برنامه تکیه بر ایجاد کسب و کار ریخته گری خود دارد، که به سایر شرکت‌ها در ساخت تراشه‌هایی مشابه TSMC کمک می‌کند. اما این شرکت مشتری بزرگی را فاش نکرده است و گفته است که انتظار نمی رود کسب و کار تا سال 2027 به سود برسد. تلاش سال گذشته برای شکستن قرارداد تولید از طریق خرید 5.4 میلیارد دلاری سازنده تراشه های مستقر در اسرائیل Tower Semiconductor خنثی شد. پس از اینکه چین این معامله را مسدود کرد. اینتل می‌توانست سازمانی را برای ساخت تراشه‌های قراردادی به‌دست بیاورد، کاری که اینتل هرگز با موفقیت انجام نداده است.

بدون برج، اینتل که از لحاظ تاریخی سازنده تراشه‌های خود بوده، فاقد تخصص لازم برای کار با مشتریان خارجی است. به گفته چهار منبع آشنا با کسب‌وکار تولیدی اینتل، برای جذب تلاش کرد.

تن ناامید شد زیرا هیئت مدیره توصیه‌های او را در مورد چگونگی مشتری‌محوری‌تر کردن کسب‌وکار تولیدی و حذف بوروکراسی غیرضروری دنبال نکرد. یکی از نزدیکان تان گفت.

اینتل بدون نام بردن از مشتریان جدید به ساخت کارخانه های جدید در اوهایو، آریزونا و سراسر اروپا ادامه داده است.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا