فناوری

فناوری بزرگ می خواهد هوش مصنوعی تحت نظارت باشد. چرا آنها با لایحه هوش مصنوعی کالیفرنیا مخالفت می کنند؟

فناوری بزرگ می خواهد هوش مصنوعی تحت نظارت باشد. چرا آنها با لایحه هوش مصنوعی کالیفرنیا مخالفت می کنند؟

این لایحه همچنین به دادستان کل ایالت این اختیار را می دهد که در صورت عدم تمکین توسعه دهندگان، شکایت کند [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

قانونگذاران کالیفرنیا قرار است در اسرع وقت در این هفته به لایحه ای رأی دهند که به طور کلی تنظیم چگونگی توسعه و استقرار هوش مصنوعی در کالیفرنیا حتی در شرایطی که تعدادی از غول‌های فناوری مخالفت گسترده‌ای را اعلام کرده‌اند.

در اینجا پیشینه این لایحه، معروف به SB 1047، و چرایی آن است. با واکنش شدید فن‌آوران سیلیکون ولی و برخی قانون‌گذاران مواجه شده است:

OpenAI، که ChatGPT آن با سرعت بخشیدن به دیوانگی در مورد هوش مصنوعی از زمان گسترش آن شناخته شده است. انتشار در اواخر سال 2022، گفته است که هوش مصنوعی باید توسط دولت فدرال تنظیم شود، اما SB 1047 یک محیط قانونی نامشخص ایجاد می کند.

در نامه ای به وینر، OpenAI گفت که با SB 1047 مخالف است زیرا تهدیدی برای SB 1047 است. رشد هوش مصنوعی و می‌تواند باعث شود کارآفرینان و مهندسان ایالت را ترک کنند.

نگرانی خاص این است که این لایحه برای مدل‌های AI منبع باز اعمال شود. بسیاری از فن‌آوران بر این باورند که مدل‌های منبع باز برای ایجاد سریع‌تر برنامه‌های هوش مصنوعی کم خطرتر مهم هستند، اما متا و دیگران نگران هستند که در صورت تصویب این لایحه، ممکن است مسئول نظارت بر مدل‌های منبع باز باشند. وینر گفته است که از مدل‌های منبع باز پشتیبانی می‌کند و یکی از اصلاحات اخیر این لایحه استانداردی را که مدل‌های منبع باز تحت مفاد آن پوشش داده می‌شود، افزایش داد.

این لایحه همچنین حامیان خود را در بخش فناوری دارد. . جفری هینتون که به طور گسترده به عنوان “پدرخوانده هوش مصنوعی” شناخته می شود، کارمند سابق OpenAI دانیل کوکوتاجلو و محقق یوشوا بنجیو گفته اند که از این لایحه حمایت می کنند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا