فناوری

ال جی مشکل روشنایی و کارایی OLED را از طریق ساختار دو پشته ای حل می کند

ال جی مشکل روشنایی و کارایی OLED را از طریق ساختار دو پشته ای حل می کند

LG ادعا می کند که در حل مشکلات موفق بوده است با فناوری OLED آبی برای ایجاد پنل «Dream OLED» که روشن‌تر و کارآمدتر است.

ساختار Two-Stack Tandem روشنایی کم و راندمان پایین OLED آبی را برطرف می کند

پنل OLED (دیود ساطع نور ارگانیک) به دلیل کیفیت تصویر با وفاداری بالا، کنتراست بی‌نهایت و زمان پاسخ‌دهی سریع مشهور است. با این حال، پنل OLED عاری از نقص نیست و نمی تواند در زمینه روشنایی با LCD های معمولی رقابت کند. البته، مشکلات بیشتری مانند سوختن تصویر وجود دارد، اما روشنایی کم یکی از رایج ترین مشکلاتی است که حتی پنل های OLED با بهترین کیفیت نیز از آن رنج می برند.

به نظر می رسد ال جی راه حلی برای حل این مشکل پیدا کرده است. همانطور که توسط ETNews گزارش شده است، ال‌جی این مشکل را از طریق ساختار «Two-Stack Tandem» حل کرده است که به پنل OLED کمک می‌کند تا به روشنایی و روشنایی بالاتری دست یابد. بازدهی بیش از حد معمول این امر از طریق ساختار ترکیبی مواد «فسفرسان» و «فلورسنت» برای OLED آبی به دست می‌آید، که علت اصلی روشنایی رایج و مشکل کم بازده پانل OLED را حل می‌کند.

Imag Lgdisplay.com

یک پنل OLED از مواد آلی تشکیل شده است که به هر پیکسل کمک می کند نور خود را تولید کند. OLED های قرمز، سبز و آبی برای بازتولید رنگ های مربوطه وجود دارد. در حالی که OLEDهای قرمز و سبز با استفاده از مواد فسفری ساده تر تولید می شوند، OLED آبی به دلیل طول موج کوتاهتر با این چالش مواجه است. این امر تولیدکنندگان را مجبور به استفاده از فلورسنت می کند که معمولاً چهار برابر کمتر از فسفرسنت مصرف انرژی دارد. این نه تنها باعث مصرف انرژی بیشتر بلکه روشنایی کمتری نیز می شود.

به گفته یکی از مقامات این صنعت، LG

موفق به توسعه یک پنل OLED شد که بر اساس فسفری آبی مورد مطالعه قرار گرفته بود… قصد دارد یک ارزیابی عملکرد تولید انبوه سالانه و بررسی تولید را انجام دهد.(ترجمه شده از کره ای< /em>)

از آنجایی که فسفرسنت تقریباً 100٪ مصرف انرژی دارد، OLEDهای قرمز و سبز می توانند 100٪ انرژی را به نور تبدیل کنند در حالی که فلورسنت فقط 25٪ از کل توان را به نور تبدیل می کند. این نه تنها نور کم‌تری تولید می‌کند، بلکه انرژی بیشتری مصرف می‌کند و منجر به تخریب سریع‌تر می‌شود. از طریق ساختار پشت سر هم دو پشته، ال‌جی یک OLED آبی با مواد فسفری و فلورسنت ساخته است تا به عمری معادل با OLED‌های معمولی دست یابد و در عین حال روشنایی و کارایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

d8a7d984 d8acdb8c d985d8b4daa9d984 d8b1d988d8b4d986d8a7db8cdb8c d988 daa9d8a7d8b1d8a7db8cdb8c oled d8b1d8a7 d8a7d8b2 d8b7d8b1db8cd982 d8b3 66c999a801e79

این دو پشته در ابتدا توسط ال‌جی در سال 2019 برای بازار خودرو توسعه داده شد، اما اکنون با موفقیت برای نمایشگر OLED برای حل «آخرین معمای OLED» پیاده‌سازی شده است. که یکی از مقامات این صنعت آن را «نقش کلیدی» در ساخت OLED با مصرف انرژی کارآمدتر و روشن‌تر نامید. انتظار می‌رود که این تغییر عمر باتری دستگاه‌های همراه با نمایشگرهای OLED را 10 تا 20 درصد افزایش دهد و این نیز می‌تواند راه‌حل بهتری نسبت به استفاده از لایه‌های نقطه کوانتومی باشد که مشکلات کارایی و قابلیت اطمینان را حل نمی‌کند.

منبع خبر: ETNews

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا