Google Pixel Watch 3 در مقابل Galaxy Watch Ultra: دو برداشت متفاوت از Wear OS

Google Pixel Watch 3 در مقابل Galaxy Watch Ultra: دو برداشت متفاوت از Wear OS

در رویداد سالانه Made By Google، Google تعداد زیادی دستگاه جدید را معرفی کرد که شامل آخرین ساعت هوشمند خود است: Pixel Watch 3. 

Pixel Watch 3 چگونه با سامسونگ مقایسه می شود Galaxy Watch Ultra؟ ما مشخصات هر دو ساعت هوشمند را مقایسه کرده‌ایم و تفاوت‌های اصلی را در زیر ذکر کرده‌ایم.

برای یادگیری تفاوت بین Google Pixel Watch 3 و Samsung Galaxy Watch Ultra به ادامه مطلب مراجعه کنید و مشخص کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

Google در مقابل سامسونگ

اگرچه هر دو ساعت هوشمند بر روی سیستم عامل ساعت هوشمند Android، WearOS 5 اجرا می‌شوند که در کنار سایر مزایا، دسترسی به فروشگاه Google Play را ارائه می‌دهد، اما این دو ساعت هوشمند دارای ویژگی‌هایی هستند که هنگام استفاده با اکوسیستم مربوطه خود بهترین عملکرد را دارند. 

Pixel Watch 3 وقتی با یک گوشی Pixel و در کنار اکوسیستم خانه هوشمند موجود Google جفت می‌شود، طبیعتاً بهترین عملکرد خود را دارد، با Google مثال استفاده از ساعت هوشمند شما برای بررسی جریان‌های Nest Cam و Doorbell یا استفاده از Google TV. برنامه تماشا از راه دور برای توقف موقت یا تغییر کانال از Pixel Watch 3. 

Google Pixel Watch 3 پخش جریانی Nest Doorbell را نشان می‌دهد اعتبار Google

Pixel Watch 3 همچنین به شما امکان می دهد دوربین تلفن Pixel خود را کنترل کنید و از صفحه تماس Google AI استفاده می کند که به شما امکان می دهد قبل از پاسخ دادن متوجه شوید چه کسی تماس می گیرد. بعلاوه، حتی می توانید از هوش مصنوعی گوگل برای برقراری تماس و برقراری تماس در مواقعی که برای یافتن تلفن خود به یک ثانیه نیاز دارید، استفاده کنید. 

به طور مشابه، Galaxy Watch Ultra دارای یک ویژگی حرکات حرکتی است که فقط با یک گوشی گلکسی سازگار در دسترس است. به سادگی انگشت شست و انگشت خود را روی دست ساعت خود دوبار فشار دهید و می توانید بدون نیاز به دست گرفتن تلفن، عکس بگیرید، به تماس ها پاسخ دهید یا زنگ هشدار را بی صدا کنید. چندین ویژگی سلامتی، از جمله سطح اکسیژن خون و اسکن BioActive وجود دارد که فقط در صورت جفت شدن با گوشی هوشمند Galaxy کار می‌کند.

Google Pixel Watch 3 می تواند از دست دادن پالس را تشخیص دهد

Google Pixel Watch 3 اولین ساعت هوشمند موجود در بازار است که دارای قابلیت تشخیص از دست دادن نبض با هوش مصنوعی است که از سنسور ضربان قلب چند مسیره برای تشخیص عدم وجود ضربان قلب استفاده می کند. اگر از دست دادن پالس تشخیص داده شود، Pixel Watch 3 حسگرهای اضافی و یک شمارش معکوس 20 ثانیه‌ای را فعال می‌کند تا از احتمال هشدارهای نادرست جلوگیری کند.

اما اگر هیچ حرکتی تشخیص داده نشود، Pixel Watch 3 از طریق اتصال LTE یا Wi-Fi با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و اطلاعات مهم را با اپراتور به اشتراک می‌گذارد.

نه تنها این، بلکه Pixel Watch 3 همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی اضافی مانند تشخیص سقوط و اشتراک‌گذاری اضطراری است که موقعیت مکانی شما را با مخاطبین انتخاب‌شده به اشتراک می‌گذارد.

اگرچه ویژگی تشخیص از دست دادن نبض را ندارد، اما Galaxy Watch Ultra به سایر ویژگی‌های ایمنی مانند آژیر قدرتمند ۸۶ دسی‌بی مجهز است که با فشار دادن و نگه داشتن دکمه سریع به مدت پنج ثانیه فعال می‌شود. همچنین یک عملکرد SOS وجود دارد که سقوط را تشخیص می‌دهد و دسترسی فوری به اطلاعات پزشکی شما را از طریق دکمه خانه فراهم می‌کند.

Galaxy Watch Ultra یک برنامه سلامت کاملاً رایگان دارد

به عنوان ردیاب سلامت و تناسب اندام، هر دو ساعت هوشمند توسط یک برنامه تلفن هوشمند همراه پشتیبانی می شوند که همه داده های شما را نمایش می دهد. Google Pixel Watch 3 از Fitbit استفاده می‌کند که اگرچه استفاده از آن رایگان است و یک نمای کلی از داده‌های سلامتی شما ارائه می‌کند، اما یک مدل اشتراک پولی اختیاری به نام Fitbit Premium. این طرح پولی تجزیه و تحلیل داده های عمیق تر و ویژگی های اضافی مانند دستور العمل ها و هوش مصنوعی گوگل را ارائه می دهد. 

برنامه Fitbit Premium اعتبار Google

شایان ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، هر خرید Google Pixel Watch 3 شامل شش ماه Fitbit Premium رایگان است. 

از سوی دیگر، Galaxy Watch Ultra از Samsung Health که استفاده از آن کاملا رایگان است. مانند Fitbit، Samsung Health از پوشیدنی شما برای ردیابی داده هایی مانند تعداد قدم ها، ضربان قلب و خواب استفاده می کند و داده ها را از طریق رابط بصری به شما ارائه می دهد.

Samsung Galaxy Watch Ultra Health

Google Pixel Watch 3 در دو اندازه موجود است

برای اولین بار در سری Pixel Watch، Pixel Watch 3 در دو اندازه انتخابی در دسترس است: 41 میلی متر یا 45 میلی متر. هر دو اندازه به نمایشگر Actua گوگل مجهز شده اند و دارای حداکثر روشنایی 2000 نیت هستند که می تواند در محیط های تاریک به 1 نیت نیز برسد. 

نمایشگر پیکسل واچ 3 نیز به دلیل حاشیه های کوچکتر، بزرگتر از مدل قبلی خود است. در واقع، پیکسل واچ 3 45 میلی متری تا 40 درصد صفحه نمایش بیشتری را در مقایسه با Pixel Watch 2. 

در غیر این صورت، Galaxy Watch Ultra فقط در اندازه 47 میلی‌متری موجود است، به این معنی که شاید برای کسانی که مچ‌های کوچک‌تری دارند مناسب نباشد. Galaxy Watch Ultra همچنین دارای صفحه نمایش 1.5 اینچی Super AMOLED است که مانند Pixel Watch 3 می تواند به حداکثر روشنایی 2000 نیت برسد. 

Samsung Galaxy Watch Ultra

Google Pixel Watch 3 دارای یک تراشه باند فوق العاده گسترده است

Google Pixel Watch 3 با باند فوق‌العاده جدید مجهز شده است. تراشه، به شما این امکان را می‌دهد که قفل تلفن Pixel خود را تنها با کشیدن انگشت در حالی که ساعت خود را دارید باز کنید، یا حتی قفل را باز کرده و ماشین خود را روشن کنید. این تراشه همچنین Pixel Watch 3 را قادر می‌سازد در برنامه Google Find My Device نیز قابل شناسایی باشد.

در مقایسه، Galaxy Watch Ultra تراشه UWB ندارد. با این حال، برای استفاده از Samsung Pay، مانند Pixel Watch 3 برای Google Pay، NFC دارد.

Google Pixel Watch 3 ارزان‌تر است

Google Pixel Watch 3 در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس است و از 10 سپتامبر با قیمت 349 پوند / 349.99 دلار برای مدل 41 میلی‌متری و 399 پوند / 399.99 دلار برای مدل 45 میلی‌متری در دسترس است. 

Galaxy Watch Ultra اکنون با قیمت RRP 599 پوند / 649.99 دلار در دسترس است.

خروج از نسخه موبایل