شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی بلک‌ول NVIDIA شاهد محموله‌های محدودی از فاکس‌کان در اواخر سال ۲۰۲۴ هستند.

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی بلک‌ول NVIDIA شاهد محموله‌های محدودی از فاکس‌کان در اواخر سال ۲۰۲۴ هستند.

گزارش‌ها بر این است که سرورهای بلک‌ول AI NVIDIA با تولید محدودی روبرو خواهند شد زیرا فاکسکان انتظار دارد در اواخر سال 2024 مقادیر کمی را ارسال کند.

سرورهای هوش مصنوعی بلک‌ول انویدیا در ابتدا توسط فاکسکان ارسال می‌شوند، اما شروع عرضه در سال 2024 محدود می‌شود

بلک‌ول ان‌ویدیا با مشکلات تولید مواجه شده است، اما انویدیا هرگز این ادعا را تأیید نکرد و در عوض افش کرد که در مسیر حرکت هستند. با این حال، بلومبرگ اکنون گزارش داده است که تیم گرین با موانعی روبرو شده است و عرضه محصولات بلک ول در بازارها را عقب می اندازد. همانطور که قبلاً گزارش دادیم، NVIDIA نمی تواند دو تا چهار ماه تاخیر داشته باشد، بنابراین استراتژی در اینجا در “مقدارهای کوچکتر” ارسال می شود، و انتظار می رود که فاکسکان دسته اولیه را خارج کند.

بلومبرگ همچنین گزارش داده است که فاکسکان مسئول ارسال حجم کمی از سرورهای هوش مصنوعی بلک‌ول، به ویژه GB200 خواهد بود. در ابتدا، انتظار می رفت که تا سه ماهه چهارم سال 2024 شاهد ارسال مقادیر بیشتری باشیم. با این حال، با تجدید نظر NVIDIA در تراشه های Blackwell، جدول زمانی ارسال انبوه اکنون به سه ماهه اول 2025 کشیده شده است، اما به طور کلی، خط تولید با تاخیر مواجه نشده است، بلکه با یک مانع خاص در طراحی تراشه مواجه شده است که عرضه را به خطر انداخته است. /p>

جالب است که ما هنوز از مشکل واقعی بی‌اطلاعیم، برخی منابع نقصی در تکنیک اتصال را نقل می‌کنند در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند “مشکلات گرمایی”. با این حال، در پوشش قبلی خود، را روشن کردیم کمبود اجزای “خنک کننده مایع” در صنعت، که زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین مشکلات زیادی پیرامون معماری بلک ول وجود دارد. اما همه ما NVIDIA را می شناسیم و با بودجه هنگفتی که در اختیار دارند، امیدواریم این مشکلات کوتاه مدت باشند.

انتظار می‌رود که مقادیر اولیه سرورهای Blackwell AI توسط «عزیزترین مشتریان» NVIDIA، از جمله متا، مایکروسافت و آمازون خریداری شود و این شرکت‌ها را در موقعیت بالقوه‌ای قرار دهد. پیشرو در مسابقه هوش مصنوعی به طور کلی، تبلیغات پیرامون بلک ول در بازارها بسیار زیاد است، به خصوص از نظر دستاوردهای مالی که انتظار می رود NVIDIA شاهد آن باشد زیرا این شرکت قرار است میلیون ها محصول بلک ول، به طور بالقوه درآمدی بسیار بالاتر از نسل های قبلی به ارمغان می آورد. بنابراین، خود را برای “هوش طلایی هوش مصنوعی” بعدی آماده کنید، که از این زمان بسیار تهاجمی تر خواهد بود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل