Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 9: تفاوت چیست؟

Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 9: تفاوت چیست؟

Google محدوده Pixel 9 را معرفی کرده است. با تغییرات بزرگ در بسیاری از مجموعه. با در نظر گرفتن این موضوع، پیکسل 9 معمولی چگونه با پیکسل 9 پرو پریمیوم امسال مقایسه می شود؟ 

تفاوت‌ها – و شباهت‌ها – ممکن است حتی اختصاصی‌ترین طرفداران پیکسل را شگفت‌زده کند، زیرا امسال یک پیشنهاد کاملاً متفاوت است. در حالی که نسخه‌های قبلی پیکسل شامل دو مدل بود، طیف پیکسل 9 تا چهار مدل از جمله Pixel 9، Pixel 9 Pro، Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold را شامل می‌شود. 

در حالی که ما هنوز با هر یک از تلفن‌ها دست به کار نشده‌ایم، مشخصات را روی کاغذ دقیقاً در اینجا مقایسه کرده‌ایم تا بدانید پس از عرضه این محدوده در 22 آگوست، بهترین گزینه برای نیازهای شما کدام است. 

هر دو طراحی فشرده یکسان دارند

محدوده Google Pixel 9 با پیکسل های اخیر در بخش طراحی فاصله زیادی دارد، و ظاهر منحنی را برای چیزی کاملاً زاویه دار تر، کامل با لبه های صاف شبیه به Samsung Galaxy S24 و iPhone 15. یک محفظه دوربین بازطراحی شده نیز وجود دارد که نوار دوربین مانند Marmite در آن یافت نمی‌شود.

اما در حالی که در سال‌های گذشته، مدل Pro یک نسخه بزرگتر و قدرتمندتر از پیکسل معمولی بود، امسال اینطور نیست. 

هنوز دارای تمام ویژگی‌های سطح حرفه‌ای است که از تلفن‌های هوشمند سطح حرفه‌ای Google انتظار داشتید، اما امسال بسیار کوچک‌تر است. در واقع، اندازه آن بسیار نزدیک به پیکسل 9 معمولی با صفحه نمایش 6.3 اینچی مشابه است. 

در عوض، Pro Pixel با صفحه‌نمایش بزرگ به Pixel 9 Pro XL تغییر نام داده است، بنابراین اگر می‌خواهید آن تجربه صفحه‌نمایش بزرگ را داشته باشید، XL بهترین گزینه خواهد بود.  

هر دو دارای یک چیپست Tensor G4 متمرکز بر هوش مصنوعی هستند

صرف نظر از مدلی که انتخاب می‌کنید، به لطف آخرین چیپست Tensor G4 Google، همان سطح عملکرد را خواهید داشت. 

مانند نسخه‌های قبلی Tensor، انتظار نداریم که این چیپ‌ست‌ها واقعاً با چیپست‌های پرچم‌دار مشابه Qualcomm و MediaTek رقابت کنند، در عوض تمرکز بیشتری بر قدرت هوش مصنوعی داشته باشند – و اینجاست که محدوده پیکسل واقعاً برجسته است.

هر دو مدل Pixel 9 از عملکرد Google Gemini روی دستگاه پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به اتصال به اینترنت، دستیار مجازی را جستجو کنید، و اکنون بسیار هوشمندتر شده است. می‌تواند برنامه‌های متصل به Google شما را برای یافتن داده جستجو کند و به‌عنوان مثال، متوجه شود که امروز سالگرد شماست و توصیه‌هایی را برای گلفروشی‌های اطراف به شما ارسال می‌کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از عکس‌های Pixel Screenshot، و همچنین ویژگی‌ها و عملکردهای فراوان هوش مصنوعی موجود در تکرارهای قبلی دستگاه‌های Pixel، به سرعت اطلاعات را برای ارجاع بعدی ذخیره کنید. 

Google Pixel 9

Pixel 9 Pro دارای یک لنز تله فوتو 5x است

مثل همیشه، Pixel 9 Pro قبل از هر چیز با قرار دادن یک دوربین اضافی در پشت خود را از Pixel 9 معمولی متمایز می کند. 

این یک سنسور 1/2.55 اینچی 48 مگاپیکسلی با وضوح بالا با OIS و توانایی زوم دیجیتالی تا 100 برابر است – اگرچه با تکرارهای قبلی Pixel، فقط تا 30 برابر قابل استفاده است. با این حال، این بسیار بهتر از چیزی است که از دوربین اصلی Pixel 9 دریافت می‌کنید.

همچنین از همان سنسور 1/2.55 اینچی در 48 مگاپیکسل فوق عریض استفاده می‌کند، قابلیتی که با پیکسل 9 معمولی مشترک است. با این حال، مدل معمولی بار دیگر از نظر دوربین سلفی با فوکوس خودکار 10.5 مگاپیکسلی شکست می‌خورد. دوربین فعال در مقایسه با دوربین‌های سلفی 42 مگاپیکسلی مجهز به AF ​​در Pixel 9 Pro.

نکته مهم این است که در مورد دوربین اصلی هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دو پیکسل از یک دوربین 48 مگاپیکسلی با دیافراگم بزرگ 1/1.31 اینچی و دیافراگم عریض f/1.68 بهره می برند که با مجموعه پیکسل 8 سال گذشته مطابقت دارد. 

صرف نظر از مدلی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید با استفاده از حالت‌های عکاسی با هوش مصنوعی مانند Night Sight و همچنین ابزارهای ویرایش عکس مانند Best Take و Add Me، از مزیت‌های جادوی هوش مصنوعی Google استفاده کنید. فهرست سال 

مدل پرو همچنین می‌تواند از قابلیت زوم پیشرفته‌ای که Google برای اولین بار در سال 2023 برای Pixel 8 Pro منتشر کرد، استفاده کند، اما هرگز محقق نشد. 

Pixel 9 Pro دارای فناوری صفحه نمایش سطح بالاتری است

علیرغم این واقعیت که پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED مشابهی هستند، تفاوت های دیگری نیز بین این دو وجود دارد که کمک می کند تا مدل رده بالاتری را با نام “Pro” به خود اختصاص دهد. 

Google Pixel 9 Pro

به طور خاص، Pixel 9 Pro دارای فناوری LTPO است که به صفحه نمایش بسته به کاری که انجام می‌دهید به 1 هرتز کاهش می‌دهد. این نه تنها به صاف نگه داشتن کارها کمک می کند، بلکه مزایایی برای عمر باتری نسبت به رندر کردن با فرکانس 60 یا 120 هرتز مانند Pixel 9 معمولی دارد.

Pixel 9 Pro نیز اندکی روشن‌تر است، با حداکثر روشنایی 3000nits در مقایسه با 2700nits از Pixel 9 معمولی. و اگرچه تشخیص تفاوت دشوار است، Pixel 9 Pro نیز کمی بالاتر را ارائه می‌کند. وضوح 1.2K در مقایسه با وضوح +FHD پیکسل 9 معمولی. 

هر چند در جاهای دیگر، این دو نمایشگر یکسان هستند. هر دو از HDR و رنگ‌های 24 بیتی پشتیبانی می‌کنند و هر دو برای مقاومت در برابر خراش بیشتر توسط شیشه‌های Gorilla Glass Victus 2 Corning محافظت می‌شوند.

Pixel 9 ارزان تر است

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، Pixel 9 معمولی با قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به برادر سطح حرفه ای خود عرضه می شود، علیرغم این واقعیت که آنها اکنون از همان صفحه نمایش جمع و جور 6.3 اینچی بهره می برند. با این حال، با قیمت 799 پوند / 799 دلار، 100 پوند / 100 دلار بیشتر از Pixel 8 در سال 2023 است.

این گوشی هنوز به راحتی مقرون به صرفه تر از Google Pixel 9 Pro است، اما با قیمت 999 پوند/999 دلار عرضه می شود. هر دو در حال حاضر و قبل از انتشار عمومی در 22 اوت برای پیش‌سفارش هستند.

خروج از نسخه موبایل