فناوری

Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 9 Pro XL: تفاوت های مهم جزئیات

Google Pixel 9 Pro در مقابل Pixel 9 Pro XL: تفاوت های مهم جزئیات

گوگل به تازگی سری جدید گوشی های خود از جمله Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL را معرفی کرده است. اما تفاوت آنها چگونه است؟ قبل از اینکه هر دو گوشی را به طور کامل بررسی کنیم، در اینجا خلاصه اولیه ما از بزرگترین تفاوت های بین دو تلفن جدید است.

Google معمولاً هر سال دو تلفن اصلی Pixel را روانه بازار می‌کند: یک مدل استاندارد با صفحه‌نمایش کوچک‌تر و دیگری با برچسب «Pro» که دارای ویژگی‌های بالاتر، یک دوربین اضافی و یک صفحه نمایش بزرگ‌تر است.

امسال همه چیز متفاوت است. در حالی که هنوز در حال دریافت یک Pixel 9 استاندارد هستیم (که از 799 پوند / 799 دلار شروع می شود) با صفحه نمایش 6.3 اینچی، ما همچنین دو نسخه از Pro را دریافت می کنیم. یکی با صفحه نمایش 6.4 اینچی و دیگری – Pixel 9 Pro XL – با صفحه نمایش 6.7 اینچی.

دو پیکسل پرو، دو اندازه

این تغییر به این معنی است که برای کسانی که می‌خواهند ویژگی‌های پیشرفته (مانند دوربین سه‌گانه) را داشته باشند، نباید فداکاری کرد، بلکه از تلفنی که نمی‌توان آن را با یک دست استفاده کرد، فداکاری کرد. به ندرت پیش می‌آید که سازندگان تلفن Android دستگاه‌های کوچک‌تری را عرضه کنند که به اندازه برادران و برادران بزرگ‌تر قدرتمند هستند، و این تصمیم Google را تا حدودی تازه‌کننده می‌کند.

خط محصول جدید Google تا حدی شباهت به آیفون اپل دارد محدوده. اپل به طور مداوم یک دستگاه کوچکتر و بزرگتر Pro را منتشر می کند و اکثر ویژگی های مشابه را برای کسانی که دستگاه های کوچکتر را ترجیح می دهند ارائه می دهد.

از نظر ابعاد، Pixel 9 Pro XL دارای ابعاد 162.8mm x 76.6mm x 8.5mm است – بسیار بزرگتر از پیکسل 9 پرو با ابعاد 152.8mm x 72mm x 85mm. با این حال، شایان ذکر است که هر دو گوشی دارای ضخامت 8.5 میلی متری یکسان هستند، بنابراین چاق شدن برای Pro کوچکتر منجر به یک گوشی باریک تر نمی شود.

یک تفاوت کوچک وجود دارد، اما احتمالاً در وزن بسیار قابل توجه است، به طوری که Pixel 9 Pro XL 221 گرمی ترازو دارد و Pro معمولی با وزن 199 گرم. برای درک بیشتر این موضوع، وزن پیکسل 9 198 گرم و آیفون 15 پرو 187 گرم است.

رزولوشن کمی متفاوت

هر دو این تلفن‌ها دارای پنل‌های OLED هستند. تحت پوشش Gorilla Glass Victus 2 و می تواند تا 2000 نیت در هنگام پخش ویدیوی HDR و 3000 نیت در شرایط بسیار روشن استفاده شود.

از آنجایی که صفحه نمایش LTPO هستند، آنها بسته به کار می توانند بین 1 تا 120 هرتز حرکت کنند، برای صرفه جویی در باتری به سمت پایین حرکت کنند و برای صاف کردن پیمایش و بازی به سمت بالا حرکت کنند.

Pixel 9 Pro being used in hand
Pixel 9 Pro

یک تفاوت جزئی بین این دو نمایشگر وجود دارد (البته به غیر از اندازه) و آن پیکسل در هر اینچ (PPI) در نتیجه رزولوشن های متفاوت است. پیکسل 9 پرو به لطف رزولوشن 2856 در 1280 پیکسل 9 پرو دارای 495 پیکسل در اینچ است، در حالی که پیکسل 9 پرو XL دارای 486 پیکسل در هر اینچ و رزولوشن 2992 در 1344 است.

آیا این تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟ احتمالاً نه، زیرا هر دو صفحه نمایش بسیار واضح، با سطوح روشنایی بسیار بالا و پانل های با کیفیت هستند.

آیا باتری بزرگتر منجر به استقامت بهتر می شود؟

برای تلفن‌های بزرگ‌تر معمول است که باتری بزرگ‌تری داشته باشد، و این مورد در اینجا وجود دارد. پیکسل 9 پرو دارای باتری 4700 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که Pro XL دارای 5060 میلی آمپر ساعت است. اکنون، باتری بزرگ‌تر لزوماً به معنای استقامت بهتر نیست، زیرا صفحه‌نمایش بزرگ‌تر XL آب بیشتری را در طول روز جذب می‌کند.

از آنجایی که هنوز هر کدام از تلفن‌ها را در آزمایش باتری خود قرار نداده‌ایم، نمی‌دانیم کدام یک از بهترین عملکردها برخوردار است یا اینکه سلول بزرگ‌تر تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. ما حدس می زنیم که هر دو گوشی تقریباً به یک اندازه دوام خواهند داشت و در صورت وجود تفاوت، مدل XL در صدر قرار می گیرد.

یکی دیگر از مزایای جزئی Pixel 9 Pro XL این است که به نظر می رسد با شارژ سریعتر عرضه می شود، اگرچه باید دوشاخه شارژ 45 واتی خود را خریداری کنید. به گفته گوگل، 9 Pro XL می تواند در 30 دقیقه به 70 درصد برسد، در حالی که 9 Pro کوچکتر در همان مدت زمان فقط به 55 درصد می رسد.

هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم سریع پشتیبانی می‌کنند، اما هیچ‌کدام از استاندارد Qi2 مغناطیسی که هنوز واقعاً در جریان اصلی قرار نگرفته است، پشتیبانی نمی‌کنند.

Pixel 9 Pro being used
Pixel 9 Pro XL

تفاوت در قیمت وجود دارد

Google با معرفی یک دستگاه Pixel Pro کوچکتر، اساساً قیمت کلی محدوده را افزایش داده است. در حالی که Pixel 9 Pro از 999 پوند / 999 دلار شروع می شود – مانند Pixel 8 Pro – باید 1099 پوند / 1099 دلار برای Pixel 9 Pro XL بپردازید که بیشتر با 8 Pro خروجی قابل مقایسه است.

قیمت پایه، برای هر دو مدل، برای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. برای 256 گیگابایت، قیمت 1099 پوند / 1099 دلار برای Pro و 1199 پوند / 1199 دلار برای Pro XL است. اگر 512 گیگابایت می خواهید، 9 Pro 1219 پوند / 1219 دلار و Pro XL قیمت 1319 پوند / 1319 دلار است.

برای کسانی که واقعاً فضای زیادی برای محتوای آفلاین می‌خواهند، یک نوع 1 ترابایتی نیز موجود است. این 1449 پوند / 1449 دلار برای Pro و 1549 پوند / 1549 دلار برای 9 Pro XL است.

بسیاری از ویژگی ها یکسان هستند – و این عالی است

ما چند تفاوت را در بالا ذکر کرده‌ایم، اما دلیل واقعی اینکه چرا ما در مورد این تلفن‌ها بسیار هیجان‌زده هستیم این است که آنها بسیار شبیه هستند. Google به مردم این امکان را می دهد که اندازه تلفن مورد نظر خود را انتخاب کنند، بدون اینکه هیچ گونه فداکاری ای انجام دهند.

به عنوان مثال، هر دو گوشی دارای چیپست جدید Tensor G4، 16 گیگابایت رم (اگرچه برخی از آن برای مهارت‌های هوش مصنوعی محفوظ است) و مجموعه عظیمی از ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله ادغام جمینی.

Pixel 9 Pro being used in hand showing camera
Pixel 9 Pro

چیزهای هوش مصنوعی به دوربین نیز وارد می‌شوند و سخت‌افزار دوربین یکسانی را در هر دو گوشی دریافت خواهید کرد. این شامل دوربین عریض 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.68، 48 مگاپیکسل فوق عریض و تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم Super Res 30 برابر است. همچنین یک دوربین 42 مگاپیکسلی در جلو برای سلفی و تماس‌های ویدیویی وجود دارد.

ویژگی‌های نرم‌افزار دوربین عبارتند از Pixel Classics مانند Video Boost (که اکنون می‌تواند ویدیو را تا 8K افزایش دهد)، Night Sight، Magic Editor، Face Unblur و Top Shot. جدیدترین مهارت امسال «افزودن من» است که می‌تواند شما را به عکسی که می‌گیرید اضافه کند.

هر دو تلفن دارای رتبه IP68 هستند و در چهار رنگ ابسیدین، چینی، فندقی و رز کوارتز عرضه می شود. همچنین هفت سال به‌روزرسانی‌های Google را دریافت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا