Samsung Galaxy Z Fold 6 در مقابل OnePlus Open: کدام را باید انتخاب کنید؟

Samsung Galaxy Z Fold 6 در مقابل OnePlus Open: کدام را باید انتخاب کنید؟

برای مدتی، سامسونگ با محدوده Z Fold و Z Flip پادشاه گوشی‌های تاشو اندروید بود. اما اکنون، در سال 2024، به این سادگی نیست. رقابت زیادی برای آن تاج تاشو وجود دارد، و در اینجا ما دو مورد مورد علاقه خود را با هم مقایسه می کنیم – OnePlus Open و Samsung Galaxy Z Fold 6.

اگرچه Open اولین تاشو از Oppo stablemate OnePlus است، به‌طور جدی بازبین ما را تحت تأثیر قرار داد. از زمان انتشار OnePlus Open، سامسونگ Galaxy Z Fold 6 به امید اینکه یک بار دیگر ثابت کند که مدل برتر را دارد.

ما اکنون هر دوی این تلفن‌های تاشو اندروید را به طور کامل بررسی کرده‌ایم و در ادامه به نحوه مقایسه آنها و اینکه کدام یک به عنوان بهترین تلفن تاشو.

طراحی

در حالی که مفهوم اصلی داشتن یک صفحه نمایش تبلت کوچک که بسته می شود تا در جیب شما قرار گیرد، تقریباً یکنواخت است، روش واقعی برندهای مختلف برای رسیدن به آن متفاوت است. این بدان معناست که تفاوت‌های طراحی شگفت‌انگیزی بین OnePlus Open و Samsung Galaxy Z Fold 6 وجود دارد. 

طراحی باریکتر سامسونگ بلافاصله قابل توجه است. اندازه آن تقریباً 5 میلی متر کمتر در حالت بسته یا 10 میلی متر در هنگام باز شدن در مقایسه با باز است.

همچنین ضخیم‌تر است (اگر برجستگی‌های دوربین را در نظر نگیرید.) با این وجود، طراحی Z Fold 6 آن را جمع‌وجورتر می‌کند، در یک دست نگه‌داشته می‌شود و حمل آن را در جیب آسان‌تر می‌کند.

Z Fold 6 Image Credit بررسی های مورد اعتماد

و آن طرح‌های دوربین مطمئناً متفاوت هستند. طراحی سامسونگ در Z Flip 6 تصویری از مینیمالیسم است، جایی که به نظر می رسید رویکرد OnePlus این است که در بهترین دوربین هایی که می تواند قرار بگیرد و بعداً طراحی را مشخص کند. نتیجه: یک تپه ماموت در وسط پشت. 

اما یک مزیت بسیار جزئی از آن وجود دارد – مرکزی بودن به این معنی است که وقتی به پشت می‌خوابید، باز نمی‌چرخد. 

از دیگر مواردی که در طراحی ظاهری قابل تامل است می‌توان به ضد آب بودن Z Flip 6 اشاره کرد. IP68 به این معنی است که غوطه ور شدن در آب کم عمق مشکلی ایجاد نمی کند، در حالی که OnePlus Open فقط دارای IPX4 است. مقاومت.

OnePlus Open Image Credit مرورهای مورد اعتماد>

در مورد مکانیسم لولا، هر دو گوشی محکم و روان هستند. در برخی از مدل‌ها احساس شل بودن فنری نیز وجود ندارد، به این معنی که آن‌ها هر زاویه‌ای را که می‌خواهید در آن قرار دهید، حفظ می‌کنند، البته تا زمانی که خیلی زیاد نباشد. 

نمایش جلد

سامسونگ صفحه نمایش پوششی (که صفحه بیرونی است) را در Z Fold 6 به روز کرده و آن را گسترده تر و مفیدتر از قبل کرده است، اما هنوز در سطح OnePlus Open نیست. 

هر دو تقریباً 6.3 اینچ هستند و به اندازه کافی واضح هستند تا بدون هیچ مشکلی مشاهده شوند – اما صفحه نمایش بیرونی OnePlus Open گسترده تر است و استفاده از آن به عنوان یک صفحه نمایش استاندارد تلفن هوشمند بسیار راحت تر از جایگزین سامسونگ است. 

تایپ و پاسخ دادن به پیام‌ها در OnePlus Open کمتر است، در حالی که ویدیو (به ویژه ویدیوی با نسبت ۱۶:۹ یا ۱۸:۹) برای آن نمایشگر مناسب‌تر است، صرفاً به این دلیل که در سطح بزرگ‌تری گسترش می‌یابد.

>

به همین دلیل، ما استفاده از OnePlus را به Samsung در زمان بسته ترجیح دادیم. 

تنهایی که سامسونگ در آن برتری دارد روشنایی کلی است. صفحه‌نمایش بیرونی Z Fold 6 در موقعیت‌های روشن روز در فضای باز بهتر است، به‌ویژه زمانی که می‌خواهید عکس‌هایی را در داخل برنامه دوربین قاب کنید. فقط به نظر می رسید که کمی راحت تر دیده می شود، و کمی کمتر از انعکاس ناراحت می شود. 

نمایشگر داخلی

OnePlus Open نه تنها صفحه بیرونی بهتری دارد، بلکه صفحه داخلی آن نیز قوی است. این صفحه نمایش بزرگتر و واضح تر از پنل Z Fold 6 است. نسبت ابعاد آن نیز کمی متفاوت است و شبیه به صفحه نمایش است، به این معنی که در بسیاری از موارد وسعت بیشتری به نظر می رسد. 

هنگام تماشای یک ویدیو در تمام صفحه با لولای عمودی، فضای بیشتری برای ویدیو وجود دارد. YouTube همچنین با چرخش 90 درجه فضای بیشتری را اشغال می کند.

آن را قسمتی تا کنید، و تفاوت در اندازه ویدیو چندان قابل توجه نیست، آنها بسیار شبیه به هم هستند. اما نمایشگر OnePlus Open زمانی که از توانایی‌های چند وظیفه‌ای نرم‌افزار حداکثر استفاده را می‌کنید، واقعاً خودش را نشان می‌دهد. 

دو برنامه را کنار هم بچسبانید و کمتر احساس تنگی و باریکی دارند. برای شفاف‌تر کردن و هضم آسان‌تر نوشتار و تصاویر، گسترش بیشتر.

اما به دلیل اینکه چگونه می‌توانید آنها را گسترش دهید، سپس آنها را به یک طرف بکشید، یا حتی آنها را طوری مرتب کنید که سومی را به ترکیب اضافه کنید – از جمله یک برنامه ویدیوی تمام صفحه در زیر یا بالای دو دیگر – تقریباً گویی بوم صفحه نمایش فراتر از لبه های نمایشگر واقعی گسترش می یابد. 

البته، این یک توهم است، اما این احساس را به شما می دهد که فضای بیشتری برای بازی دارید. همه اینها به لطف برخی نرم افزارهای هوشمندانه طراحی شده است.

تا آنجایی که رنگ‌ها و کیفیت نمایشگر، سامسونگ Z Fold 6 رنگ‌های غنی‌تر و پر جنب و جوش‌تر است. OnePlus Open، به طور پیش‌فرض، به سمت ظاهری خاموش‌تر تمایل دارد. با این حال، در صورت تمایل می توانید آن را به رنگ های پر جنب و جوش تر تغییر دهید و دمای رنگ را تنظیم کنید. 

نرم افزار/AI

مجموعه کاملی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در Galaxy Z Fold 6 به نام Galaxy AI وجود دارد. . می توانید کارهایی مانند خلاصه کردن متن، ترجمه آن و بررسی املا و لحن انجام دهید. همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در برنامه گالری برای ایجاد پرتره‌های سلفی یا ترسیم چیزها روی عکس‌ها و تبدیل آن‌ها به اشیاء دیجیتال وجود دارد. 

Z Fold 6 از آنجایی که یک گوشی سامسونگ است، دارای Dex برای تبدیل گوشی شما به یک مینی پی سی، به علاوه رابط حالت انعطاف پذیر تاشو است که می تواند هر برنامه ای را در حالی که نیمه تا شده است به قسمت بالایی نمایشگر فشار دهد و قسمت پایین را بچرخاند. نصف یک صفحه لمسی برای کنترل آن. در نهایت – شما همچنین از S Pen برای طراحی با قلم روی نمایشگر پشتیبانی می کنید. 

سامسونگ همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای مدت طولانی‌تری در این گوشی ارائه می‌کند. OnePlus چهار سال و سامسونگ هفت سال کامل کار خواهند کرد

دوربین‌ها 

دوربین‌ها بخش بزرگی از هر تجربه مدرن گوشی‌های هوشمند هستند، بنابراین وقتی می‌بینید این دو گوشی آرایش مشابهی دارند، ممکن است فکر کنید تجربه استفاده از آنها و عملکرد آن دوربین‌ها مشابه است. تا حدی اینطور است، اما تفاوت‌هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، هر دو ممکن است دارای یک دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با زوم 3 برابر در پشت باشند، اما تفاوت در حسگرها و فاصله کانونی و دیافراگم همگی تفاوت را ایجاد می‌کند، همانطور که سامسونگ و وان پلاس نور، رنگ و نور را پردازش می‌کنند. جزئیات کاملا متفاوت 

در کل، این OnePlus Open  – در شرایط نور روز – است که عکس‌های بهتری می‌گیرد. پردازش رنگ در مقایسه با سامسونگ سردتر کمی بیشتر رنگ طلایی و گرم دارد. 

Z Fold 6 اغلب برای داشتن برخی از برجسته‌ها و بازتاب‌ها مانند نور درخشان خورشید روی برگ‌ها تلاش می‌کند، در حالی که OnePlus Open آن‌ها را به طور موثرتری رام می‌کند، تا اطمینان حاصل شود که قسمت‌های روشن عکس فقط تکه‌های نور سفید بیش از حد نوردهی نمی‌شوند.< /p>

و هنگامی که از زوم استفاده می کنید، تعداد مگاپیکسل بالاتر در سنسور دوربین معمولاً به این معنی است که جزئیات کمی بیشتر در آن عکس ها دریافت می کنید. هر دو به شدت از مرز زوم 10 برابری عبور می کنند، اما باز هم، OnePlus در پردازش خود قوی تر به نظر می رسد. 

اگر یک نقطه ضعف در سیستم دوربین OnePlus وجود داشته باشد، آن دوربین فوق عریض است. در مقایسه با لنزهای دیگر در پشت، نتایج اغلب بسیار خشن به نظر می رسند.

به طور کلی من همچنین متوجه شدم که سامسونگ از نظر وضوح مصنوعی جزئیات بسیار سنگین‌تر است، که وقتی از حالت‌های شب مربوطه استفاده می‌کنید آشکارتر می‌شود. به برخی از عکس‌های شبانه کمی جلوه مصنوعی بیشتری می‌دهد، همانطور که نور زیادی را جذب می‌کند، نور سفید گرم را تمیز می‌کند تا خنک‌تر شود و رنگ مایل به سبزی به آن اضافه می‌کند. 

نمی‌توان انکار کرد که عکس‌های حالت شب Z Fold 6 روشن‌تر هستند و زمانی که از آن حالت استفاده می‌کنید به نظر می‌رسد برای یک ثانیه یا بیش از حد طولانی‌تر عکس می‌گیرد، با این حال، بافت و وضوح، پردازش جزئیات و نور گرم‌تر باعث می‌شود OnePlus ظاهر واقعی تری به دست می دهد و من آن ها را بسیار ترجیح می دهم. 

با نگاهی به ضبط ویدیو، تفاوت های مشابهی بین فیلم مشاهده می کنید. ویدیوی OnePlus Open کمی گرمتر است، اما از نظر جزئیات و شفافیت نیز کمی نرمتر به نظر می رسد. با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ در تثبیت حرکت و صاف نگه داشتن ویدیو هنگام راه رفتن یا حرکت هنگام عکاسی با وضوح 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، بهتر عمل می‌کند. 

عملکرد

اگر قسمتی وجود داشته باشد که Samsung Z Fold 6 از OnePlus Open جلوتر باشد، قدرت و عملکرد آن است. و یک دلیل بسیار ساده برای آن وجود دارد: گوشی OnePlus با پردازنده پرچمدار 2023 کوالکام و Fold 6 با پردازنده 2024 عرضه می شود. 

در استفاده گاه به گاه، این چیزی نیست که به خصوص آنقدر قابل توجه باشد. با این حال، هنگامی که گوشی را به سمت افراط‌های خود سوق می‌دهید، مانند اجرای بازی‌های گرافیکی شدید و معیارهای تست استرس، Fold 6 می‌تواند به سطوح عملکرد بالاتری برسد.

تک هسته Geekbench 6

Geekbench 6 چند هسته ای

هنوز، با وجود Snapdragon 8 Gen 2 در OnePlus Open، شما همچنان یک تلفن بسیار قدرتمند و بسیار توانا دارید.

عمر باتری

در مورد طول عمر باتری، OnePlus آن را در کنار هم قرار می دهد. Open ظرفیت بیشتری دارد و این همان چیزی بود که بازبین ما را راحت تر به پایان روز رساند. 

ما اغلب در آزمایش‌ها متوجه می‌شویم که برای روزهای شلوغ و پرمشغله، به یک بسته باتری نیاز داریم. 

با 3 تا 4 ساعت تماشای صفحه نمایش در روزهای ساکت تر، در زمان خواب نزدیک به 30 درصد خواهد بود. OnePlus Open تقریباً همیشه به طور مداوم در استفاده از باتری محافظه کارتر بود، معمولاً بین 35 تا 40 درصد با استفاده بسیار مشابه. 

و وقتی باتری خالی است، می‌تواند بسیار سریع‌تر نیز دوباره پر شود. می تواند شارژ کامل را از حالت خالی در حدود 46 دقیقه انجام دهد. سامسونگ در آزمایش‌های ما دو برابر آن را دریافت کرد، یعنی حدود یک ساعت و نیم منتظر ماند تا دوباره کاملاً پر شود. 

حکم

هر دوی این تلفن‌ها خوب هستند، اما برای ما، یک برنده وجود دارد: OnePlus Open. علیرغم اینکه تلفن قدیمی‌تر است، اما استفاده از آن در روز و روز بسیار بهتر است. ما نتایج دوربین، به ویژه دوربین های زوم را ترجیح می دهیم. فقدان چین روی صفحه نمایش داخلی، و همچنین صفحه نمایش پوششی مفیدتر بیرونی، یک مزیت بزرگ است. به علاوه، باتری آن بیشتر دوام می آورد و بسیار سریعتر شارژ می شود.

با این حال، سامسونگ با به‌روزرسانی‌ها از Z Fold 6 برای مدت طولانی‌تری پشتیبانی می‌کند و پردازنده قوی‌تری در داخل و نرم‌افزار غنی‌تری دارد که رد کردن آن سخت است.

خروج از نسخه موبایل