Samsung Galaxy Z Flip 6 در مقابل Motorola Razr 50 Ultra: حکم نهایی

Samsung Galaxy Z Flip 6 در مقابل Motorola Razr 50 Ultra: حکم نهایی

با Razr 50 Ultra – یا Razr Plus در ایالات متحده – موتورولا یکی از چشمگیرترین تاشوهای تاشو را تا به امروز عرضه کرده است. 

سوال این است که آیا برای سرنگونی Samsung Galaxy Z Flip 6؟ آیا آن صفحه نمایش پوششی می تواند برخی از نقاط ضعف آن را جبران کند؟ بیایید به بررسی و مقایسه دو مورد از بهترین تلفن‌های تاشو بپردازیم.

طراحی و دوام

با یک تلفن تاشو، وقتی صحبت از ساخت کلی به میان می‌آید، چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود. ظاهر گوشی‌ها، احساس و دوام آن‌ها وجود دارد، و اینکه کدام یک از آن‌هایی که در اولویت قرار می‌دهید ممکن است تصمیم شما را به جای شما بگیرند. 

Galaxy Z Flip 6 سامسونگ جمع و جورتر از این دو است. کمی باریک‌تر، کوتاه‌تر، باریک‌تر و کوچک‌ترین مقدار سبک‌تر است. وقتی گوشی را در دست می گیرید و از آن استفاده می کنید این احساس را تحت تاثیر قرار می دهد، اما آنچه به همان اندازه مهم است شکل دادن به آن است. 

Flip دارای اضلاع کاملاً صاف با روکش مات است، در حالی که Razr 50 Ultra دارای برعکس: لبه های براق و منحنی.

اعتبار تصویر مرورهای مورد اعتماد

هر دو رویکرد مزایایی دارند. گوشی موتورولا بیشتر حس دوست داشتنی با کف دست دارد. علاوه بر لبه‌های گرد، یک چرم گیاهی بافت در پشت دارد که چسبناک و گرم است.

رویکرد مینیمالیستی سامسونگ در Z Flip 6 به احساس سردتر و سخت‌تر منجر می‌شود. با این حال، این حس کاملاً واقعی وجود دارد که احساس می‌کند محکم‌تر می‌شود، و مدیریت ضربه‌های ناگهانی آسان‌تر خواهد بود.

با باز کردن و بستن تلفن، لولا احساس نرم‌تر و کنترل‌تری به آن می‌دهد. گزینه موتورولا کوچک‌ترین مقدار را شل‌تر می‌کند و کمی بیشتر تکان می‌خورد، اما در حقیقت، مقدار زیادی در این مورد وجود ندارد.

انگلیس RRP

RRP ایالات متحده

اندازه (ابعاد)

وزن

لولا Z Flip 6 همچنین زمان آسان تری برای نگه داشتن در زوایای مختلف دارد، در حالی که Razr تمایل دارد در زوایایی که Z Flip 6 می تواند به طور پیوسته خود را زاویه دهد باز یا بسته شود. مقاومت IP48 Flip علاوه بر دوام آن، به این معنی است که به اندازه موتورولا در برابر آب مقاوم است، اما محافظت بهتری در برابر اشیاء فیزیکی داخل گوشی دارد. 

نمایشگر بیرونی 

صفحه نمایش پوششی یکی از قسمت‌هایی است که Motorola Razr 50 Ultra به لطف نمایشگر 4 اینچی بیرونی گوشی، واقعاً از Z Flip 6 بیشتر می‌درخشد. فضای بسیار بیشتری نسبت به جایگزین کوچکتر سامسونگ اشغال می کند.

این اندازه برای هر چیزی که فقط در گزارش‌های آب‌وهوا، تقویم‌ها و ویجت‌های سهام نیست، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

برای مثال با بارگیری Google Maps، می‌توانید چرخش بعدی را بدون نیاز به باز کردن تلفن بررسی کنید. شما می توانید خیلی بیشتر ببینید، و لایه های رابط به مراتب کمتر فشرده هستند. 

به طور مشابه، تایپ کردن با استفاده از صفحه‌کلید روی صفحه در WhatsApp یا Messages تجربه‌ای کمی ندارد. از نظر فضا تقریباً مانند تایپ کردن روی صفحه نمایش اصلی است، در حالی که انگشتان شما در Z Flip 6 کمی بیشتر روی خود می چرخند. 

نمایشگر داخلی

با رفتن به صفحه‌نمایش‌های مکالمه، باید گفت که ما در مقایسه با Galaxy Z Flip 6 کمی تحت تأثیر Razr 50 Ultra قرار داشتیم.

ابتدا، اجازه دهید در مورد بازتاب و روشنایی صحبت کنیم. به دلیل هر فیلمی که در بالای صفحه نمایش موتورولا قرار دارد، به نظر نمی رسد به اندازه سامسونگ در کاهش نور و انعکاس روشن موثر باشد. 

در آزمایش، صفحه‌نمایش سامسونگ همیشه برای قاب‌بندی عکس‌ها قابل مشاهده‌تر بود و استفاده از آن آسان‌تر بود، مخصوصاً وقتی از زوایای نامناسب به آن نگاه می‌کردید. این هم با حداکثر روشنایی و هم وقتی در نور روز روشن بود. 

در واقع، حتی در داخل خانه به دور از نور شدید، نمایشگر Z Flip 6 همیشه هنگام مشاهده آن از هر زاویه ای که مستقیماً رو به رو نبود، روشن تر و واضح تر به نظر می رسید. به آنها نگاه کنید و اصلاً تفاوت زیادی وجود ندارد.

در مورد چین، هر دو با صفحه نمایش خاموش قابل مشاهده هستند و Razr 50 Ultra در هنگام روشن بودن صفحه نمایش از این جفت واضح تر است. با این حال، هیچ یک ناراحتی بزرگ نیست.

دوربین‌ها 

Galaxy Z Flip 6 و Razr 50 Ultra هر دو دارای دو لنز در جلو هستند و هر دو دوربین اصلی نیز 50 مگاپیکسل هستند. 

با این حال، این دوربین‌های ثانویه هستند که همه چیز را با هم مخلوط می‌کنند. موتورولا دوربین فوق عریض را کنار گذاشت و به جای آن یک دوربین با زوم 2 برابری پرتاب کرد. سامسونگ همچنان از ultrawide استفاده می‌کند، به این معنی که اگر می‌خواهید زوم کنید مجبورید به برش حسگر و پردازش هوش مصنوعی تکیه کنید. 

اگر می‌خواهید یک عکس واقعاً عریض داشته باشید، تا جایی که ممکن است در صحنه قرار گیرد، Samsung Z Flip 6 این امکان را به شما می‌دهد. به لطف برش سنسور، می‌توانید تا ۲ برابر زوم کنید و همچنان عکس‌های نسبتاً واضح بگیرید. اگر بیشتر از آن فشار بیاورید، جزئیات کمی از بین می رود، به خصوص اگر سطح نور شروع به کاهش کند.

اعتبار تصویر مرورهای مورد اعتماد< figcaption>

در زوم 4 برابری، می‌توانید بافت را در سامسونگ ببینید و موتورولا کمی کم‌رنگ می‌شود، در حالی که موتورولا در حفظ برخی از بافت‌های طبیعی کمی بهتر عمل می‌کند. روی هر کدام بیشتر از آن بزرگنمایی کنید و نتایج به هیچ وجه الهام بخش نیستند.

پس از آزمایش‌های زیاد، متوجه شدیم که تصاویر سامسونگ کمی واضح‌تر هستند، با رنگ‌هایی که بیشتر شبیه واقعیت هستند. همچنین به نظر می‌رسید که Z Flip 6 در فوکوس کردن روی اجسامی که به لنز نزدیک‌تر هستند، بهتر عمل می‌کند.

در حالی که Razr 50 Ultra تمایل دارد رنگ‌های گرم‌تر را بیش از حد بپزد، تصاویر سامسونگ اغلب کمی رنگ سبز دارند و گاهی اوقات چمن را در مناظر اشباع می‌کنند، در حالی که حتی به آسمان خاکستری ابری نیز رنگ آبی می‌دهند.

Z Flip 6 سامسونگ عملکرد ویدیویی قوی تری نیز دارد. HDR در فیلمبرداری در کنترل آسمان روشن، هم از طریق دوربین خارجی و هم از دوربین داخلی، بهتر است.

نرم افزار

نرم‌افزار موتورولا در Razr 50 Ultra با نرم‌افزار کمتری پاک‌تر است، و دارای ویژگی‌های مفید زیادی مانند حرکات حرکتی برای راه‌اندازی دوربین و مشعل، به‌علاوه حالت‌های آماده به کار مختلف برای صفحه نمایش در هنگام نشستن روی میز است. 

اعتبار تصویر بررسی های مورد اعتماد

رابط کاربری One UI سامسونگ نفخ بسیار بیشتری دارد و دارای پوسته بسیار منحصربه‌فردی است که با نسخه تمیز اندروید فاصله زیادی دارد. با این حال، سامسونگ به مدت هفت سال به‌روزرسانی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد در حالی که موتورولا فقط سه سال به شما می‌دهد. 

عملکرد و عمر باتری

هر دوی این تلفن ها قدرتمند و سریع هستند. با این حال، ما می گوییم که سامسونگ، دوباره، در اینجا دست برتر را دارد – حتی اگر اندکی باشد. 

Snapdragon 8 Gen 3 در داخل Z Flip 6 به آن اجازه می‌دهد تا راحت‌تر با بازی‌های سخت و تست‌های بنچمارک ما کنار بیاید تا موتورولا با Snapdragon 8S Gen 3. با این حال، برای استفاده روزمره، بازی های معمولی و عملکردهای معمولی، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، یک تلفن سریع و روان خواهید داشت. 

مزایای سامسونگ احتمالاً فوراً مشخص نخواهد شد مگر اینکه جلسات 20 تا 30 دقیقه‌ای Genshin Impact یا Call of Duty را در بالاترین تنظیمات آنها اجرا کنید. اگر این کار را انجام دهید، هر دو گوشی می توانند در قسمت بالای شیشه ای کاملاً گرم شوند، بنابراین هیچ کدام به اندازه برخی از قدرتمندترین تلفن های هوشمند ممتاز از این تجربه لذت نمی برند. 

GFXBench – خرابه های آزتک

GFXBench – Car Chase

تک هسته Geekbench 6

Geekbench 6 چند هسته ای

علامت سه بعدی – حیات وحش

Motorola در مورد سرعت شارژ یک مزیت آشکار دارد. Razr 50 Ultra می تواند با سرعت 45 وات شارژ شود، که با باتری 4000 میلی آمپری داخل به معنای شارژ کامل در کمتر از یک ساعت یا 62 درصد شارژ در نیم ساعت است. سرعت 25 وات سامسونگ با آن مطابقت ندارد.

از آنجایی که اندازه باتری یکسان است، عملکرد در هر دو مشابه است. هر دو گوشی به راحتی به پایان یک روز کامل می‌رسند و حدود 10 تا 20 درصد برای استفاده‌های سنگین‌تر باقی می‌ماند.

حکم

اگر تلفنی را می‌خواهید که منطقی‌ترین حس را به عنوان سرمایه‌گذاری داشته باشد، Samsung Galaxy Z Flip 6 انتخاب کلی بهتری است.

بادوام تر به نظر می رسد، برای مدت طولانی تری از نرم افزار پشتیبانی می کند، دوربین های بهتر و نمایش داخلی بهتری دارد. همچنین این گوشی کمی قدرتمندتر است.

با این حال، صفحه نمایش جلد موتورولا واقعا راحت است و استفاده از آن لذتی واقعی دارد. به لطف بافت چرم مانند عقب و لبه های گرد بسیار زیباتر می شود. اگر می بینید که برای این ویژگی ها ارزش بیشتری قائل هستید، قطعاً به سراغ Razr 50 Ultra بروید.

Razr 50 Ultra همچنین ارزان‌تر است، به‌صورت استاندارد با فضای ذخیره‌سازی بیشتری همراه است و با شارژر و کابل عرضه می‌شود. اگر عملکرد دوربین بهتری داشت و رویکردی طولانی‌تر برای ساخت و نرم‌افزار داشت، بدون شک بهترین تلفن تاشو در بازار بود.

خروج از نسخه موبایل