فناوری

Qualcomm Snapdragon 4s Gen 2 در مقابل Snapdragon 4 Gen 2: تفاوت چیست؟

Qualcomm Snapdragon 4s Gen 2 در مقابل Snapdragon 4 Gen 2: تفاوت چیست؟

کوالکام آخرین نسخه از سری اسنپدراگون 4 خود را معرفی کرده است، اسنپدراگون 4s Gen 2 – اما چگونه آن را با اسنپدراگون 4 نسل 2 مقایسه می کند؟ به هر حال، این یک ارتقاء مستقیم نیست که برخی تصور می کنند ممکن است باشد.

این به این دلیل است که، علیرغم این واقعیت که اسنپدراگون 4 نسل 2 بیش از یک سال پیش عرضه شد، هنوز هم عملکرد بهتری از این دو دارد – به هر حال، در مناطق خاصی. 

اگر کنجکاو هستید که چگونه این دو چیپست مقرون به صرفه با هم مقایسه شوند، در اینجا تفاوت های کلیدی بین Snapdragon 4s Gen 2 و Snapdragon 4 Gen 2 وجود دارد. 

Snapdragon 4 Gen 2 قدرتمندتر است

شما ممکن است فرض کنید که چیپست جدیدتر از این دو، اسنپدراگون 4s Gen 2 عملکرد بهتری در بین دو چیپست متمرکز بر بودجه دارد – اما اشتباه می کنید. علیرغم اینکه اسنپدراگون 4 نسل 2 در ژوئن 2023 عرضه شد، همچنان قدرتمندتر از چیپست جدیدتر است.

به این دلیل است که، برای کوالکام، نام تجاری “S” برای نشان دادن چیپست کم مصرف که مزایای دیگری را ارائه می دهد استفاده می شود. 

این بدان معناست که، در حالی که Snapdragon 4s Gen 2 عملکرد CPU را تا 2 گیگاهرتز ارائه می دهد که بسته به نوع انتخابی شما، عملکرد پردازنده 2.2 یا 2.3 گیگاهرتز 4 Gen 2 را ندارد، اما عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. تجربه در زمینه های کلیدی دیگر – حوزه هایی که به زودی به آنها خواهیم رسید. 

Snapdragon 4 Gen 2 می تواند از دوربین های با وضوح بالاتر پشتیبانی کند

ISP اسنپدراگون 4 نسل 2 اندکی توانمندتر از اسنپدراگون 4s نسل 2 است – به هر حال وقتی صحبت از تعداد مگاپیکسل می شود. این به این دلیل است که اسنپدراگون 4 نسل 2 می تواند از سنسورهای 108 مگاپیکسلی پشتیبانی کند، در حالی که 4s Gen 2 دارای 84 مگاپیکسل است.

البته، دوربین خوب بیشتر از تعداد مگاپیکسل است، بنابراین عملکرد کلی تا حد زیادی به سنسورهای خاصی که سازندگان انتخاب می کنند بستگی دارد، اما به این معنی است که دستگاه های اسنپدراگون 4 نسل 2 پیکسل های بیشتری برای بازی دارند – و این برای فناوری binning پیکسل مفید است، که اساساً چندین پیکسل را در یک پیکسل در پس پردازش ترکیب می کند تا هم جزئیات و هم نور را در تصاویر گرفته شده افزایش دهد. 

همچنین شایان ذکر است که فقط به دلیل اینکه چیپ‌ست‌ها می‌توانند از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی و 84 مگاپیکسلی پشتیبانی کنند، لزوماً به این معنی نیست که تولیدکنندگان از این کار استفاده خواهند کرد – به‌خصوص در انتهای ارزان‌تر بازار که باید قربانی‌ها شود. 

Snapdragon 4s Gen 2
Qualcomm Snapdragon 4s Gen 2 در مقابل Snapdragon 4 Gen 2 تفاوت چیست 2

Snapdragon 4s Gen 2 دارای اتصال سریعتر 5G است

Snapdragon 4 Gen 2 عملکرد بهتری در بین دو چیپست دارد، اما Snapdragon 4S Gen 2 ترفندی در قالب اتصال سریعتر 5G و گیگابیت 5G دارد. 

این اساساً به این معنی است که تلفن‌های هوشمندی که از 4s Gen 2 استفاده می‌کنند می‌توانند تا سرعت شبکه 1 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند – اگرچه یافتن حاملی که این سرعت‌ها را در محیط‌های واقعی ارائه دهد هنوز بسیار نادر است. 

با این وجود، کوالکام ادعا می‌کند که تا 7 برابر سریع‌تر از اتصال 4G LTE است، و به این معنی است که نسل دوم 4s تا حد مشخصی از آینده محافظت می‌کند و پس از در دسترس قرار گرفتن، برای اتصال 5G با پهنای باند بالاتر آماده است.

Snapdragon 4 Gen 2 معمولی چگونه است؟ این این خیلی عقب نیست، و در صورت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی شده از سرعت 900 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند – به هر حال از نظر تئوری به این سرعت هم نیست. 

هر دو چیپست باید نسبتاً مصرف انرژی داشته باشند

در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 2 پرچرب، قدرتمندتر از دو چیپست متمرکز بر بودجه است، هر دو باید از نظر بهره وری انرژی برابر باشند و هر دو بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده اند. 

البته این بستگی زیادی به اجزای دیگر تلفن‌هایی دارد که در آنها استفاده می‌شود – ترکیبی از یک باتری کوچک و یک صفحه نمایش بزرگ احتمالاً مصرف انرژی بدتری خواهد داشت – اما وقتی نوبت به کار کردن روزانه می‌رسد وظایف، نباید تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

اوه، و هر دو چیپست از استاندارد شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 4+ پشتیبانی می‌کنند، که می‌تواند فناوری شارژ سریع 45 واتی را در تلفن‌های هوشمند فعال کند – اما باز هم مانند دوربین‌ها، تصمیم‌گیری درباره اجرای فناوری شارژ سریع به عهده سازندگان است. در گوشی های هوشمند خود 

Snapdragon 4 Gen 2 در دستگاه های بیشتری موجود است

اسنپدراگون 4 نسل 2 یک سال از عمر آن می گذرد و اولین بار در ژوئن 2023 عرضه شد و این بدان معناست که سازندگان زمان زیادی برای ادغام آن با فناوری گوشی های هوشمند خود داشته اند. اگرچه در گوشی‌های هوشمندی که در بریتانیا و ایالات متحده ظاهر می‌شوند چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما سایر بازارها می‌توانند آن را در گوشی‌هایی مانند Poco M6 Plus و Xiaomi Redmi 13 بیابند.

از سوی دیگر، Snapdragon 4s Gen 2 تنها در ژوئیه 2024 معرفی شد، بنابراین احتمالاً یک یا دو ماه طول می‌کشد تا بتوانیم آن را در تلفن‌های هوشمند رده پایین مشاهده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا