NVIDIA شتاب‌دهنده هوش مصنوعی B20 «Blackwell» را برای چین آماده می‌کند، کاملاً با مقررات ایالات متحده مطابقت دارد و در اواخر سال جاری تولید می‌شود

NVIDIA شتاب‌دهنده هوش مصنوعی B20 «Blackwell» را برای چین آماده می‌کند، کاملاً با مقررات ایالات متحده مطابقت دارد و در اواخر سال جاری تولید می‌شود

طبق گزارش‌ها، NVIDIA در حال کار بر روی یک پردازنده گرافیکی انحصاری هوش مصنوعی جدید برای چین، B20، بر اساس معماری نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی Blackwell خود است.

انویدیا هوش مصنوعی بلک‌ول را با شتاب‌دهنده B20 به چین می‌آورد، انتظار می‌رود در اواخر سال 2024 تولید انبوه شود

در GTC 2024، NVIDIA از معماری نسل بعدی Blackwell AI GPU خود رونمایی کرد که در اشکال مختلف ارائه می شود. دو تراشه اصلی که پلتفرم‌های بلک‌ول را تامین می‌کنند، B100 و B200، دارای برخی مشخصات قدرتمند در راه حل های هوش مصنوعی. اولین راه حل های Blackwell به راحتی در نیمه دوم سال جاری و تقاضا بسیار زیاد است اما به نظر می رسد که تیم سبز قصد دارد یک نوع مطابق با صادرات ایالات متحده ارائه دهد. برای چین نیز بر اساس همان معماری GPU.

اخیراً گزارش شده است که شتاب‌دهنده هوش مصنوعی NVIDIA H20، بر اساس معماری Hopper، پس از عرضه‌ای ضعیف، با واکنش مثبتی در بازار چین مواجه شده است. این به دلیل ناتوانی هواوی در پاسخگویی به تقاضای عظیم هوش مصنوعی در بازار داخلی بود و باعث شد مشتریان هوش مصنوعی به دنبال راه حلی در دسترس در قالب H20 باشند. انتظار می‌رود تقاضای اخیر برای این شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی چندین میلیارد دلار درآمد برای NVIDIA به ارمغان بیاورد و این ناشی از گونه‌ای است که مشخصات آن در مقایسه با طراحی اصلی برای برآورده کردن الزامات TPP تعیین‌شده توسط مقامات ایالات متحده کاهش یافته است.

براساس رویترز، NVIDIA اکنون بر روی یک نوع جدید انحصاری چین بر اساس معماری جدید GPU Blackwell کار می کند. این شتاب دهنده جانشین H20 خواهد بود و با نام B20 شناخته می شود. این رسانه توانست این را نه با یک بلکه با سه منبع جداگانه تأیید کند. گفته می‌شود که NVIDIA با Inspur کار می‌کند که مسئول اصلی راه‌اندازی و توزیع شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی B20 در چین خواهد بود.

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی بلک‌ول NVIDIA که به چین می‌آیند، معامله بزرگی برای این کشور خواهد بود، زیرا شرکت‌های داخلی آن مانند هوآوی و تنسنت به جای اینکه با رقابت صفر آزاد شوند، با رقابت بیشتری روبرو خواهند شد، زیرا آنها تنها شرکت‌های سطح بالا هستند. ارائه دهندگان هوش مصنوعی در کشور از زمان محدودیت های NVIDIA. پیشنهادات صادراتی NVIDIA مانند H20 اوضاع را بیشتر متزلزل خواهد کرد، که در مسیر فروش بیش از 1 میلیون نفر در چین تا پایان سال جاری و درآمدی بالغ بر 12 میلیارد دلار قرار دارد.

شتاب‌دهنده هوش مصنوعی جدید Blackwell B20 به طور قابل توجهی باید تنظیم شود تا الزامات TPP (عملکرد کل پردازش) مقامات ایالات متحده را برآورده کند. B20 تنها پردازنده گرافیکی بلک ول سازگار با صادرات نخواهد بود که به بازار می آید زیرا شایعات اخیر حاکی از آن است که NVIDIA همچنین در حال کار بر روی یک کارت گرافیک جدید پرچمدار بازی است، RTX 5090D، که برای چین به عنوان جانشین RTX 4090D، اولین کارت گرافیک با هدف مصرف‌کننده و سازگار با صادرات، به بازار می‌آید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل