گزارش شده است که گوگل، مایکروسافت و سایرین به مشتریان چینی دسترسی به سرورهای هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA را ارائه می دهند

گزارش شده است که گوگل، مایکروسافت و سایرین به مشتریان چینی دسترسی به سرورهای هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA را ارائه می دهند

مایکروسافت، گوگل و سایر CSPها ظاهراً به چین دسترسی به سخت‌افزار پیشرفته هوش مصنوعی NVIDIA را ارائه می‌دهند که احتمالاً راه‌حلی برای مقررات ایالات متحده.

چین همچنان به سخت افزار پیشرفته هوش مصنوعی NVIDIA با وجود محدودیت های ایالات متحده از طریق راه حل های “قانونی” دسترسی دارد

به نظر می‌رسد تحریم‌های ایالات متحده نمی‌تواند پیشرفت‌های هوش مصنوعی در چین را خنثی کند، زیرا این کشور از طریق راه‌حل‌هایی به دنبال جایگزین‌هایی است که قابل مجازات نیستند. پس از ظهور راه‌حل‌های هوش مصنوعی داخلی، به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری با مشتریان چینی همکاری می‌کنند تا دسترسی آنها را به سخت‌افزار هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA، مانند سرورهای هوش مصنوعی مبتنی بر H100، که نمی‌توانند مستقیماً انجام دهند. به چین صادر می شود. این گزارش از اطلاعات، به نقل از منابع ناشناس در شرکت های درگیر در تجارت با چین.

در گسترش توسعه، این رسانه می‌گوید که «اجاره دادن سخت‌افزار هوش مصنوعی» به کشورهای متخاصم قطعاً نقض مقررات ایالات متحده نیست و شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت واقعاً در این تجارت مشارکت دارند. مایکروسافت مسئول وام دادن سرورهای مبتنی بر A100 و H100 NVIDIA به مشتریان چینی است، در حالی که گوگل نیز همین کار را انجام می دهد. به نظر می رسد علیرغم اینکه چین تامین کننده سرورهای هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA را ندارد. این کشور هنوز به سخت افزار مدرن دسترسی دارد، به همین دلیل است که سرعت توسعه صنعت منطقه ای هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد. لازم به ذکر است که صادرات هر دو شتاب دهنده هوش مصنوعی A100 و H100 در چین ممنوع است.

علاوه بر این، بخش‌هایی از بازارهای هوش مصنوعی وجود دارند که تنها با ارائه دسترسی به سرورهای هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA برای مشتریان در سراسر جهان سروکار دارند و چین فروشنده اصلی آن است. این بدان معناست که علیرغم محدودیت صادرات سخت افزار هوش مصنوعی NVIDIA، غول های فناوری چینی مانند Tencent و Alibaba همچنان به قدرت محاسباتی دسترسی دارند، اگرچه آنها باید “>

دولت بایدن هنوز درباره مجاز بودن این امر تصمیم نگرفته است، اما Google مطمئن است که چنین کسب و کاری با شرایط و ضوابط ایالات متحده مطابقت دارد. چین همیشه راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده پیدا می‌کند، خواه در هیاهوی هوش مصنوعی یا چیزی مشابه باشد. قبلاً در مورد نحوه H100s NVIDIA گزارش داده بودیم در بازارهای سیاه چین با قیمت‌های خیره‌کننده فروخته می‌شود، که نشان می‌دهد چین کاملاً محدود به سخت‌افزار هوش مصنوعی NVIDIA نیست.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل