AMD ممکن است پردازنده‌های مقرون به صرفه Athlon یا Ryzen 3 را به AM5 بیاورد: 7 نانومتری و قیمت‌های زیر 100 دلار آمریکا برای سازندگان رایانه شخصی

AMD ممکن است پردازنده‌های مقرون به صرفه Athlon یا Ryzen 3 را به AM5 بیاورد: 7 نانومتری و قیمت‌های زیر 100 دلار آمریکا برای سازندگان رایانه شخصی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که AMD در حال آماده‌سازی پردازنده‌های ارزان قیمت Athlon یا Ryzen 3 با هدف پلتفرم کاملاً جدید AM5 خود است که برای سازندگان رایانه شخصی DIY هدف قرار خواهد گرفت.

AMD سرانجام تصمیم گرفت پردازنده‌های ارزان قیمت Ryzen 3 یا Athlon را به AM5 بیاورد: گزارش‌ها پردازنده‌های 7 نانومتری پایین‌رده را برای AM5 با قیمت‌های زیر 100 دلار آمریکا پیشنهاد می‌کنند

سری‌های Athlon AMD هیچ اقدامی روی پلتفرم AM5 ندیده‌اند، در واقع، حتی پلتفرم AM4 فقط 3000G در سال گذشته مجدداً به‌روزرسانی و راه‌اندازی شد برای مصرف‌کنندگان DIY. این در هر دو محدوده DIY و PRO عرضه می شود، اما نام تجاری Athlon بیشتر به عنوان یک گزینه CPU سطح پایه برای کسانی است که یا قدرت پردازش بالای پردازنده های Ryzen را نمی خواهند یا محدودیت بودجه دارند.

اما، طبق گزارشی از بیت‌ها و تراشه‌ها، به نظر می‌رسد که AMD ممکن است در حال آماده‌سازی مجموعه جدیدی از پردازنده‌ها باشد که پلتفرم AM5 را با تمرکز بر سازندگان مقرون به صرفه DIY هدف قرار دهد و ممکن است منطقی باشد. برای آزاد کردن آن ها با نگاهی به جزئیات، گزارش شده است که AMD در حال برنامه ریزی برای راه اندازی حداقل یکی از دو CPU در سطح پایه Athlon یا Ryzen 3 خود است که بر روی گره فرآیند 7 نانومتری TSMC تولید می شود و قیمت ویژگی های آن زیر 100 دلار آمریکا خواهد بود.

پردازنده‌های دسک‌تاپ فعلی AMD Ryzen 7000 مبتنی بر معماری هسته‌ای Zen 4 مبتنی بر فناوری فرآیند 5 نانومتری هستند در حالی که دارای یک دای IO 6 نانومتری هستند در حالی که سی‌پی‌یوهای جدیدتر Ryzen 9000 با هسته‌های Zen 5 مبتنی بر فناوری پردازش 4 نانومتری خواهند بود و دارای همان دای 6 نانومتری IO هستند. . ساخته شدن بر روی یک دای فرآیند 7 نانومتری به این معنی است که ممکن است شاهد انتقال معماری Zen 4 بر روی یک گره قدیمی باشیم که می تواند صرفه جویی زیادی در هزینه ها داشته باشد و منجر به کاهش قیمت ها برای بازار مصرف شود. 7 نانومتر نیز گره بالغ‌تری است، بنابراین تولید انبوه تراشه‌های اقتصادی سریع‌تر و با نقص‌های کمتر نسبتاً آسان خواهد بود.

منبع تصویر: AMD

در مورد آنچه که از پیکربندی‌های هسته انتظار داریم، می‌دانیم که پردازنده‌های Ryzen 7000 فعلی AMD و پردازنده‌های Ryzen 9000 آینده در 6 هسته قرار دارند، بنابراین می‌توان انتظار داشت 2-4 هسته برای Athlon و حداقل 4 هسته برای Ryzen 3 وجود داشته باشد. تراشه های بودجه با این حال، بار دیگر، هزینه پایین تولید این پردازنده‌ها روی 7 نانومتر ممکن است حتی به انواع 6 هسته‌ای منجر شود، البته با کلاک کندتر. این گزارش همچنین بیان می‌کند که هیچ قالب جدیدی وجود نخواهد داشت، اما از نظر فنی، اگر بر روی یک گره فرآیندی جدید ساخته شوند، باید قالب جدیدی باشند. من فکر می‌کنم که آنها به قسمت‌های داخلی قالب اشاره می‌کنند که باید به معماری هسته‌ی Zen 4 بچسبد.

به طور کلی، پردازنده های سطح پایه Athlon یا Ryzen 3 افزوده خوبی خواهند بود که کاربران را به مهاجرت به پلتفرم های جدیدتر AM5 ترغیب می کند. AMD همچنین در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی چیپ‌ست‌های اصلی و پایین‌رده جدید در خانواده سری 800 خود است که باید کاربران جدیدی را برای ارتقاء جذب کند. این پردازنده‌ها در نهایت بازنشستگی پلتفرم AM4 را نشان خواهند داد که اکنون 8 سال است به بازار خدمت کرده است. با این اوصاف، AMD در این ماه دو پردازنده کاملاً جدید Ryzen 5000 را برای پلتفرم های AM4 معرفی می کند، Ryzen 9 5900XT و Ryzen 7 5800XT.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل