ARM از Upscaler با وضوح فوق العاده “ASR” بر اساس AMD FSR 2 با عملکرد چشمگیر رونمایی کرد.

ARM از Upscaler با وضوح فوق العاده “ASR” بر اساس AMD FSR 2 با عملکرد چشمگیر رونمایی کرد.

ARM فناوری ارتقاء مقیاس خود به نام ASR (دقت فوق العاده وضوح) را با استفاده از پایه های AMD’s FSR 2.

تکنولوژی ارتقاء دقت سوپر رزولوشن (ASR) ARM با استفاده از AMD FSR 2 DNA بر ارتقای سطح بالاتر بازی در تلفن‌های هوشمند تمرکز می‌کند

با توجه به اینکه معماری ARM در حال حاضر در پلتفرم تلفن همراه رایج است، این شرکت به دنبال آن است که با ایجاد یک راه حل ارتقاء مقیاس که صرفاً برای این پلتفرم طراحی شده است، قابلیت های گرافیکی را یک گام ارتقا دهد.

اخیراً، شاهد بوده ایم که شرکت هایی مانند اپل راه حل های «بازیمر محور» را در دستگاه های خود ادغام کرده اند تا بازی را در دستگاه هایی مانند مک بوک و حتی آخرین سری آیفون 15. با این حال، ARM می‌گوید که با تقاضای رو به رشد عملکرد، نیاز به راه‌حل‌های ارتقاء مقیاس کافی مهم‌تر از همیشه است، و اینجاست که ARM ASR (دقت فوق‌العاده رزولوشن) وارد عمل می‌شود.

ASR یا Accuracy Super Resolution، یک فناوری ارتقاء مقیاس است که ویژگی‌های خاصی را از FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) AMD به ارث برده است. ARM می گوید که به ویژه جذب منبع باز بودن FSR 2 AMD شده بود، بنابراین تصمیم گرفت با مجوز MIT برای استفاده از فناوری Team Red کار کند. ARM می‌گوید که آنها تصمیم گرفتند از تکنیک “افزایش مقیاس زمانی” استفاده کنند، که از اطلاعات چندین فریم برای ایجاد یک نتیجه واحد استفاده می‌کند که به طور قابل توجهی اصلاح شده است.

از طریق ویژگی‌های FSR 2 AMD، فناوری ارتقاء مقیاس ASR ARM گزینه‌های API و پیکربندی مشابهی را فراهم می‌کند و ادغام فناوری را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. خوشبختانه، ARM همچنین آزمایش اولیه فناوری ASR خود را با استفاده از پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G720 و وضوح صفحه نمایش 2800×1260 نشان داد.

در کمال تعجب، ASR ARM توانست تا 53% نرخ فریم بهتری را در مقایسه با پیکربندی‌های بومی با پارامترهای ارتقاء مقیاس مختلف ارائه دهد. همه نتایج تحت دماهای پایدار به دست آمد، که واقعاً دیدن آن هیجان انگیز است.

علاوه بر آن، ARM عملکرد فناوری ارتقاء مقیاس خود را در برابر FSR 2 AMD به نمایش گذاشت و نشان داد که نسبت به Team Red نیز برتری دارد و نشان می دهد که راه حل سفارشی طراحی شده توسط این شرکت در اکوسیستم تلفن همراه پررونق است. علاوه بر همه چیز، ARM ASR را با مدیاتک Dimensity 9300 و همچنین در Bistro Daylight به نمایش گذاشت و تراشه شاهد کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی بود که تا 30% کاهش یافت.

جالب است که این شرکت در حال حاضر با آخرین کامپیوترهای Microsoft Copilot+ که دارای سری Qualcomm Snapdragon X Elite مبتنی بر ARM. با توجه به اینکه ASR ARM شاهد موفقیت در بازارهای تلفن همراه است، این شرکت به خوبی می تواند با DLSS های NVIDIA رقابت کند، اما این چیزی بسیار دور است.

منبع خبر: ARM

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل