زنجیره تامین هوش مصنوعی انویدیا به شدت بهبود یافته است، محموله‌ها به بازارها تا دوم ساعت 2024 بهبود یافته است.

زنجیره تامین هوش مصنوعی انویدیا به شدت بهبود یافته است، محموله‌ها به بازارها تا دوم ساعت 2024 بهبود یافته است.

زنجیره تامین پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی NVIDIA به شدت بهبود یافته است، و گزارش جدید نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد بازارها را در سه ماهه آینده سیل کند.

پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا، از جمله نسل‌های هاپر و بلک‌ول، انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌های آینده به طور مداوم عرضه شوند

DigiT گزارش می دهد که زنجیره تامین GPU هوش مصنوعی در چند سه ماهه گذشته شاهد پیشرفت های گسترده ای بوده است که این امر به تلاش های NVIDIA در ارتقاء زنجیره تامین، خواه از طریق اضافه کردن شرکای جدید و یا تقاضای تامین کنندگان برای افزایش امکانات تولید موجود باشد. وضعیت در آغاز سال 2023 کاملاً متفاوت بود، زمانی که بازارها برای به دست آوردن شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی NVIDIA، به‌ویژه H100s ناامید بودند، که جرقه‌ای برای شروع شکست هوش مصنوعی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، شد.

اعتبار تصویر: DigiTimes

اما، با معماری‌های آینده مانند Blackwell، انتظار می‌رود بازار “سیلی از پردازنده‌های گرافیکی” را دریافت کند، صرفاً به دلیل شتاب ایجاد شده توسط تامین‌کنندگان درگیر. این گزارش نشان می‌دهد که عرضه با گذشت هر سه‌ماهه به شدت بهبود می‌یابد، و تا زمان عرضه بلک‌ول، بازارها می‌توانند انتظار عقب‌افتادگی کمی تا صفر داشته باشند.

ارقام ثبت سفارشات برای این سه ماهه در مقایسه با زمانی که در اواسط سال 2023 تا 40 درصد بود، به تک رقمی کاهش یافته است که نشان می دهد بازارها واقعاً با این مشکل مبارزه کرده اند.

خب، به نظر می رسد که محصولات NVIDIA Blackwell AI در بازارها مورد استقبال قرار می گیرند، و با توجه به اینکه انتظار می رود معماری در بیش از یک میلیون سفارش فقط برای پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی B200، مطمئناً به یک زنجیره تامین قوی نیاز دارد که تیم گرین با موفقیت به دست آورده است. با این حال، این بار، سرورهای هوش مصنوعی نقش بزرگی در جریان درآمد انویدیا ایفا خواهند کرد، زیرا شرکت‌های فناوری اکنون بر روی ساخت کلاسترهای هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ تمرکز کرده‌اند، که در آن سرورهای بلک‌ول، مانند سری GB200، انتظار می‌رود شاهد کشش فروش زیادی باشند. .

NVIDIA در واقع در “مرحله دوم” خود از هیاهوی هوش مصنوعی است و Blackwell این بار پیشتاز باند واگن است. تیم گرین انتظار دارد که بلک ول موفق ترین محصول، که نشان می دهد معماری تا چه اندازه بر بازارها تأثیر خواهد گذاشت.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل