کارکنان Warframe نشان می‌دهند که پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل مسئول مشکلات ناپایداری هستند، i9-13900K بخش عمده‌ای را اشغال می‌کند

کارکنان Warframe نشان می‌دهند که پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل مسئول مشکلات ناپایداری هستند، i9-13900K بخش عمده‌ای را اشغال می‌کند

سازندگان Warframe یافته‌های خود را در مورد مشکلات بی‌ثباتی CPU اینتل به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تراشه‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم مسئول خرابی‌های بزرگ بازی هستند.

پردازنده‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل با خرابی‌های مکرر و عملکرد ناپایدار صنعت بازی را آزار می‌دهند، سازندگان Warframe یافته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند

خب، به نظر می‌رسد که شکست پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل اکنون فراتر از جوامع فردی رفته است، زیرا توسعه‌دهندگان بازی شروع به صحبت در مورد اینکه تراشه‌های Core i9 اینتل چگونه پایگاه کاربران آنها را به شدت آزار داده است، صحبت می‌کنند.

به تازگی، در مورد افشاگری توسط Alderon Games گزارش شده است، جایی که موسس استودیو از کاربران خود خواسته است که به CPUهای جایگزین مانند پردازنده های AMD روی آورند تا از قربانی شدن آنها در تصادفات بازی جلوگیری شود. و عملکرد ناپایدار اکنون، توسعه دهندگان Warframe درصد پردازنده‌های اینتل را که مسئول خرابی بازی‌ها هستند، فاش کرده‌اند، و به نظر خیلی خوب نیست.

همه چیز برای ما خوب بود و با این حال او به انجام کارهای ابتدایی مانند راه اندازی بازی و پرواز به سمت یک ماموریت ادامه داد.

از آنجایی که خرابی در کد ما نبود، حدس زدن اشتباه ما سخت بود، اما همانطور که گزارش‌ها را بررسی می‌کردیم، متوجه شدیم که این خرابی‌ها زمانی رخ می‌دهند که درایور گرافیک به شدت روی تمام CPU کار می‌کرد. هسته ها وقتی متوجه شدیم که این یک وضعیت پر انرژی برای پردازنده است و به یاد یک گزارش اخیر از اینتل  که پیشنهاد می کند بایوس به روز رسانی ممکن است کمک کند.

از طریق انجمن های Warframe

توسعه‌دهندگان Warframe داده‌های پردازنده‌های مختلف اینتل را جمع‌آوری کردند که کد خطای «nvgpucomp64.dll» را نشان می‌داد که یک حالت خطای درایورهای NVIDIA است، که احتمالاً زمانی رخ می‌دهد که پردازنده در حالت «گرسنه انرژی» باشد و در حال حاضر باشد. سخت فشار داد داده ها نشان می دهد که Core i9-13900K اینتل 29.5 درصد از خرابی های بازی با کد خطا را به خود اختصاص داده است، در حالی که Core i9-14900K اینتل و Core i9-14900KF تا 34 درصد از قسمت های ترکیبی را داشتند. مابقی سهم مربوط به چندین مدل مانند Core i7-14700K بود، اما روند رایج موجود این بود که پردازنده‌های نسل سیزدهم و نسل چهاردهم در برابر این مشکل آسیب‌پذیر بودند.

< اعتبار تصویر: Warframe

جالب است که یکی از کارکنان Warframe نیز با همان کد خطا مواجه شد، بنابراین آنها تصمیم گرفتند مشکل را رفع اشکال کنند و فقط متوجه شدند که خرابی ها با CPU داخلی اینتل مرتبط است زیرا کد خطا به حالتی اشاره دارد که GPU روی تمام هسته‌های CPU بسیار سخت کار می‌کند، به این معنی که سطوح مصرف انرژی پردازنده آنبورد خارج از سقف است. برای کاهش این مشکل، افراد به روز رسانی بایوس توصیه شده اینتل، و تا حدی به حل مشکل کمک کرد.

در حال حاضر، Warframe به کاربران خود توصیه کرده است که اگر پردازنده اینتل خود را خوب کار می‌کند، از آن استفاده نکنند، و اگر «خوش شانس» هستید که پردازنده‌های آسیب‌دیده را ندارید و همچنان با همان کد خطا مواجه هستید، توسعه‌دهندگان در حال ارائه هستند. با تعمیر به زودی خوب، به نظر می رسد که موج عظیمی از مشکلات به سمت اینتل می آید، چه به شکل بی اعتمادی مصرف کننده باشد و چه حتی در مورد پذیرش پردازنده های آینده. برای AMD، خوب، با توجه به اینکه اینترنت در حال حاضر پیشنهاد می‌کند به سمت Team Red سوئیچ شود، ممکن است یک “برکت در مبدل” باشد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل