مدیاتک قصد دارد تراشه های سرور هوش مصنوعی خود را با معماری ARM و فرآیند 3 نانومتری TSMC معرفی کند.

مدیاتک قصد دارد تراشه های سرور هوش مصنوعی خود را با معماری ARM و فرآیند 3 نانومتری TSMC معرفی کند.

MediaTek آماده است تا تراشه های سرور هوش مصنوعی خود را توسعه دهد که دارای معماری ARM به همراه قابلیت های پیشرفته در گره 3 نانومتری TSMC است.

MediaTek به نظر می رسد در بازارهای هوش مصنوعی پیشرفت کند، قصد دارد تراشه های سرور هوش مصنوعی خود را بر اساس گره 3 نانومتری TSMC ارائه دهد

MediaTek یکی از تولیدکنندگان تراشه است که مصمم به گام برداشتن در بازارهای هوش مصنوعی است. در گزارش های قبلی، گفته شده بود که این شرکت در حال ساخت یک تراشه اختصاص داده شده به ” بخش AI PC با همکاری NVIDIA، رقیب سری Snapdragon X Elite. با این حال، مدیاتک اکنون به دنبال آزمایش “جنبه حرفه ای” بازارهای هوش مصنوعی است زیرا گزارش جدیدی می گوید که این شرکت در حال توسعه تراشه های سرور هوش مصنوعی خود است و با شرکت هایی مانند TSMC و ARM برای ارائه یک محصول فوق العاده همکاری می کند. /p>

روزنامه اقتصادی تایوان گزارش می‌دهد که مدیاتک اکنون در حال آماده شدن برای راه اندازی مجموعه تراشه های سرور هوش مصنوعی خود است که احتمالاً بر اساس معماری ARM ساخته می شود. این بدان معناست که مدیاتک ممکن است یکی از اولین شرکت هایی باشد که تراشه های سرور هوش مصنوعی را با استفاده از پلتفرم ARM ارائه می دهد. جدای از آن، گزارش شده است که مدیاتک قصد دارد از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده کند، که به این معنی است که پیشنهادات این شرکت واقعاً قابلیت‌هایی خواهد بود. با توجه به تبلیغات انویدیا در بازارها، مدیاتک چگونه با پیشنهادات موجود رقابت خواهد کرد؟

خب، تراشه سرور هوش مصنوعی مدیاتک بخش رده بالای بازارها را هدف قرار نخواهد داد. بلکه بر روی سطح عملکرد متوسط ​​تا پایین تمرکز خواهد کرد. تقاضا برای این بخش خاص به شدت در حال افزایش است، با توجه به اینکه چندین شرکت در حال شرکت در مسابقه هوش مصنوعی هستند، از جمله استارت آپ ها، که به راه حل های درجه یک مانند NVIDIA نیاز ندارند. مدیاتک انتظار دارد با معماری کم مصرف خود توجه گسترده ای را از سوی ارائه دهندگان خدمات ابری صنعت (CSP) مانند مایکروسافت، گوگل و متا به خود جلب کند.

از نظر برنامه‌ریزی تولید، انتظار می‌رود تراشه مدیاتک تا نیمه اول سال 2025 به مراحل “>

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل