یادگیری حرکات رقص می تواند به ربات های انسان نما کمک کند تا با انسان ها بهتر کار کنند

یادگیری حرکات رقص می تواند به ربات های انسان نما کمک کند تا با انسان ها بهتر کار کنند

ربات ما حرکات متنوع و گویا کل بدن را در سناریوهای مختلف نشان می دهد. ردیف بالا: ربات در حال رقصیدن، در آغوش گرفتن و سیلی زدن با انسان است. ردیف میانی: این ربات قادر است در زمین های مختلف از جمله مسیرهای شن و تراشه چوب، مسیرهای بتنی شیبدار، چمن و حاشیه با عبارات مختلفی مانند راه رفتن زامبی، گام های اغراق آمیز یا تکان دادن راه برود. پایین سمت چپ: این ربات قادر است از یک حرکت تکان دادن برای باز کردن درب حسگر موج استفاده کند. پایین سمت راست: ربات در حال دست دادن و تحریک است

مهندسین در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو یک ربات انسان نما را آموزش داده اند تا بدون زحمت حرکات بیانی مختلفی را بیاموزد و انجام دهد، از جمله روتین های ساده رقص و حرکاتی مانند تکان دادن، بلند کردن صدا و در آغوش گرفتن، همگی در عین حال راه رفتن ثابت در زمین های متنوع.

بیان و چابکی پیشرفته این ربات انسان نما راه را هموار می کند برای بهبود تعاملات انسان و ربات در تنظیماتی مانند خطوط مونتاژ کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و خانه‌ها، جایی که روبات‌ها می‌توانند با خیال راحت در کنار انسان‌ها کار کنند یا حتی در محیط‌های خطرناک مانند آزمایشگاه‌ها یا مکان‌های فاجعه جایگزین شوند.

Xiaolong Wang، پروفسور دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر در می گوید: «از طریق حرکات بدنی بیانگر و شبیه به انسان، هدف ما ایجاد اعتماد و نشان دادن پتانسیل ربات ها برای همزیستی در هماهنگی با انسان است. دانشکده مهندسی UC San Diego Jacobs. “ما در حال تلاش برای کمک به شکل‌دهی مجدد تلقی عمومی از روبات‌ها به‌عنوان دوستانه و مشارکتی هستند تا ترسناک مانند The Terminator.”

وانگ و تیمش کار خود را در سال 2024 ارائه خواهند کرد. یک href=”https://roboticsconference.org/” target=”_blank”>کنفرانس رباتیک: علم و سیستم، که از 15 تا 19 ژوئیه در دلفت، هلند برگزار می‌شود.

چیزی که این ربات انسان نما را بسیار رسا می کند این است که بر روی مجموعه متنوعی از حرکات بدن انسان آموزش دیده است و به آن امکان می دهد حرکات جدید را تعمیم دهد و به راحتی آنها را تقلید کند. این ربات بسیار شبیه به یک دانش آموز رقص با یادگیری سریع، می تواند به سرعت روال ها و حرکات جدیدی را یاد بگیرد.






این تیم برای آموزش ربات خود از مجموعه گسترده ای از داده های ضبط حرکت و فیلم های رقص استفاده کردند. تکنیک آنها شامل تمرین جداگانه بالاتنه و پایین تنه بود. این رویکرد به بالاتنه ربات اجازه می‌دهد تا حرکات مرجع مختلفی مانند رقصیدن و بلند کردن را تکرار کند، در حالی که پاهای آن بر روی یک گام ثابت تمرکز می‌کنند حرکت برای حفظ تعادل و عبور از زمین های مختلف.

وانگ گفت: “هدف اصلی در اینجا نشان دادن توانایی ربات برای انجام کارهای مختلف در حالی که از مکانی به مکان دیگر بدون افتادن راه می رود، است.”

علی‌رغم آموزش مجزای قسمت‌های بالا و پایین بدن، ربات تحت یک خط‌مشی واحد عمل می‌کند که بر کل ساختار آن حاکم است. این خط مشی هماهنگ تضمین می کند که ربات می تواند حرکات پیچیده بالای بدن را در حین راه رفتن ثابت روی سطوحی مانند شن، خاک، تراشه های چوب، چمن و مسیرهای بتنی شیبدار.

شبیه‌سازی‌ها ابتدا بر روی یک ربات انسان‌نما مجازی انجام شد و سپس به یک ربات واقعی منتقل شد. این ربات توانایی اجرای حرکات آموخته شده و جدید را در شرایط دنیای واقعی نشان داد.







https://scx2.b-cdn.net/gfx/video/2024/learning-dance-moves-c.mp4
اعتبار: دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو

در حال حاضر، حرکات ربات توسط اپراتور انسانی هدایت می شود< /a> با استفاده از یک کنترلر بازی، که سرعت، جهت و حرکات خاص آن را دیکته می کند. این تیم یک نسخه آینده مجهز به دوربین را برای ربات در نظر می‌گیرد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد و به طور مستقل در زمین‌ها حرکت کند.

این تیم اکنون بر روی اصلاح طراحی ربات برای مقابله با وظایف پیچیده تر و دقیق تر متمرکز شده است. وانگ گفت: «با گسترش قابلیت‌های بالاتنه، می‌توانیم دامنه حرکات و ژست‌هایی را که ربات می‌تواند انجام دهد، افزایش دهیم.

اطلاعات بیشتر:
چنگ و همکاران کنترل بیانی کل بدن برای ربات های انسان نما. expressive-humanoid.github.io/ … _Humanoid_Robots.pdf

expressive-humanoid.github.io/

تهیه شده توسط
دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو

<استفاده از href="https://techx.b-cdn.net/tmpl/v2/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
یادگیری حرکات رقص می تواند به ربات های انسان نما کمک کند تا با انسان ها بهتر کار کنند (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://techxplore.com/news/2024-07-humanoid-robots-humans.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

خروج از نسخه موبایل