کنترل کاربر پخش خودکار ویدیو می‌تواند آگاهی از «حفره‌های خرگوش» ویدیوی آنلاین را تغییر دهد.

کنترل کاربر پخش خودکار ویدیو می‌تواند آگاهی از «حفره‌های خرگوش» ویدیوی آنلاین را تغییر دهد.

برای درک اینکه چگونه پخش خودکار و مصرف رسانه قبلی ممکن است با هم کار کنند تا بر درک کاربر از افتادن در سوراخ خرگوش محتوای شدید تأثیر بگذارند، محققان یک پلت فرم ویدیویی آزمایشی با نام VIDNATION طراحی کردند. این پلتفرم دارای 12 نسخه بود که هر کدام دارای ترکیبی ویدئویی از محتوای مداوم غیر افراطی یا محتوای فزاینده افراطی – اعم از دویدن آهسته یا مربوط به آماده‌سازی غذا – تحت حالت‌های پخش خودکار مختلف با سطوح مختلف کنترل بود. اعتبار: دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

به گفته نویسنده لوئیس کارول، سوراخ خرگوش حاوی جنون است. آنلاین، این جنون به شکل محتوای شدیداً افراطی ظاهر می شود، اغلب بدون اینکه کاربران متوجه آن باشند. یک مطالعه جدید توسط محققان Penn State نشان می دهد که کنترل کردن ویژگی رابط کاربری خودکار به کاربران می تواند به آنها کمک کند تا متوجه شوند که از سوراخ خرگوش فرو می روند.

این کار – که به گفته محققان برای طراحی مسئولانه پلتفرم‌ها و الگوریتم‌های مشاهده محتوای آنلاین، و همچنین کمک به کاربران در تشخیص بهتر محتوای شدید، پیامدهایی دارد – در دسترس به صورت آنلاین و در شماره اکتبر مجله بین المللی مطالعات انسان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

“هرکسی که از YouTube یا وب‌سایت‌های مشابه استفاده کرده باشد، می‌داند که این پلتفرم‌ها به‌طور خودکار بعدی را پخش می‌کنند. S. Shyam Sundar، محقق ارشد، استاد دانشگاه ایوان پوگ و استاد جلوه‌های رسانه ای جیمز پی.

“ما اغلب در مورد افرادی می شنویم که به صورت آنلاین در حفره های خرگوش محتوای شدید می روند، زیرا این پلتفرم ها به طور خودکار از جریان اصلی به محتوای شدید منتقل می شوند تا علاقه مخاطب را حفظ کنند.”

برای مثال، جستجوی آهسته دویدن ممکن است محتوای افراطی فزاینده‌ای را توصیه کند، از دویدن به دویدن، سپس ماراتن به اولتراماراتن 50 تا 100 مایلی. محققان گفتند که همین را می توان برای هر موضوعی گفت، از جمله موضوعاتی که قبلاً خود را در معرض قطبی شدن قرار داده اند، مانند سیاست.

نویسنده اصلی می‌گوید: «مردم تمایل دارند ویژگی پخش خودکار را – زمانی که یک ویدیو تمام می‌شود، ویدیوی دیگر به طور خودکار پخش می‌شود – برای درک حفره خرگوش سرزنش کنند، اما ما هنوز تأثیر روانی پخش خودکار را در زمینه مشاهده آنلاین باز نکرده‌ایم.» چنگ “کریس” چن، استادیار طراحی ارتباطات در دانشگاه الون که دکترای خود را در رشته ارتباطات جمعی از ایالت پن گرفت.

“مطالعات قبلی نشان داده اند که گیرکردن در سوراخ خرگوش یک تجربه پیچیده است، که می تواند تحت تاثیر تجربه مصرف رسانه قبلی فرد نیز قرار گیرد.”

برای درک اینکه چگونه پخش خودکار و مصرف رسانه قبلی ممکن است با هم کار کنند تا بر درک کاربر از افتادن از سوراخ خرگوش محتوای شدید تأثیر بگذارند، محققان یک پلت فرم ویدیویی آزمایشی با نام VIDNATION طراحی کردند.

این پلتفرم دارای 12 نسخه بود، که هر کدام دارای ترکیبی از ویدئوهای محتوای غیرافراطی یا محتوای شدیدتر تحت سه حالت پخش خودکار مختلف بود: امکان روشن یا خاموش کردن پخش خودکار، پخش خودکار بدون گزینه خاموش کردن آن و کلیک کردن دستی بر روی ویدیوی بعدی برای پخش.

محققان 394 شرکت‌کننده آنلاین را به‌کار گرفتند و به‌طور تصادفی آنها را به نسخه‌های مختلف VIDNATION اختصاص دادند. پس از دریافت یک تور از رابط، کاربران چهار ویدیوی یک دقیقه‌ای از محتوای غیر افراطی یا شدیدتر را با سطوح مختلف کنترل تماشا کردند.

اطلاعات بیشتر:
چنگ چن و همکاران، جلوگیری از پایین رفتن کاربران از سوراخ های خرگوش محتوای ویدئویی شدید: مطالعه ای در مورد نقشی که حالت های مختلف پخش خودکار ایفا می کند، مجله بین المللی مطالعات انسان-رایانه (2024). DOI: 10.1016/j.ijhcs.2024.103303

تهیه شده توسط
دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

<استفاده از href="https://techx.b-cdn.net/tmpl/v2/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
کنترل کاربر پخش خودکار ویدیو می‌تواند آگاهی از «حفره‌های خرگوش» ویدیوی آنلاین را تغییر دهد (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://techxplore.com/news/2024-07-user-video-autoplay-awareness-online.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

حتما بخوانید : قیمت‌های اروپایی سری پیکسل 9 گوگل، پیکسل 9 پرو فولد و گزینه‌های رنگ آن لو رفت
خروج از نسخه موبایل