دولت می گوید مراقب کلاهبرداری پیام کوتاه India Post باشید که سعی در سرقت داده های حساس کاربران دارد

دولت می گوید مراقب کلاهبرداری پیام کوتاه India Post باشید که سعی در سرقت داده های حساس کاربران دارد

PIB (دفتر اطلاعات مطبوعاتی) Fact Check، یک آژانس دولتی که اخبار جعلی را مخدوش می کند، عموم مردم را در مورد یک کلاهبرداری پیامک پیامکی در حال انجام India Post که سعی دارد افراد را فریب دهد تا روی یک پیوند مخرب کلیک کنند و اطلاعات حساس آنها را فاش کنند، هشدار داده است. در مورد این کلاهبرداری در پلتفرم رسانه اجتماعی X هشدار داد.

کلاهبرداری پیامک پست هند چیست؟

این پیام کلاهبرداری خوانده می شود. , «بسته شما به انبار رسیده است و ما دو بار اقدام به تحویل کردیم اما به دلیل اطلاعات ناقص آدرس نتوانستیم تحویل دهیم. لطفا آدرس خود را ظرف 48 ساعت به روز کنید، در غیر این صورت بسته برگردانده خواهد شد. برای به روز رسانی آدرس روی لینک [indisposegvs.top/IN] کلیک کنید. پس از تکمیل به‌روزرسانی، بسته ظرف 24 ساعت دوباره تحویل داده می‌شود.

بنابراین، سعی می‌کند افراد را فریب دهد تا روی پیوند ناقص کلیک کنند و آدرس خود را به اشتراک بگذارند. برای افراد ناآگاه، به این نوع کلاهبرداری فیشینگ می گویند. وقتی روی چنین پیوندهایی کلیک می کنید، هکرها سعی می کنند با نصب ویروس ها یا نرم افزارهای مخرب سیستم شما را خراب کنند. پس از دسترسی، بازیگران بد ممکن است سعی کنند داده یا پول بیشتری به دست آورند. بنابراین، نباید روی چنین پیوندهایی کلیک کنید یا اطلاعات شخصی را به این طریق به اشتراک بگذارید.

PIB Fact Check به همین نکته اشاره می کند. می‌گوید:

  • روی چنین پیوندهای جعلی کلیک نکنید.
  • ایندیا پست هرگز چنین پیام‌هایی را ارسال نمی‌کند که درخواست می‌کند. به‌روزرسانی آدرس‌ها برای ارائه مقالات.

چگونه از حمله فیشینگ جلوگیری کنید

در اینجا راه‌های دیگری برای محافظت از خود در برابر چنین حملات هرزنامه یا کلاهبرداری وجود دارد:

  • اصالت فرستندهرا با بررسی آدرس ایمیل، شماره تلفن پیام یا تماس یا هر وسیله دیگری که ممکن است بررسی کنید.
  • دان چنین پیام‌ها یا تماس‌هایی را باز نکنید یا به آنها پاسخ دهید. و هرگز روی پیوندهای موجود در آنها کلیک نکنید.
  • گزارش ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌های مبهم به مقاماتی مانند بررسی حقایق PB (pib.gov.in) یا پلیس سایبری (با شماره تلفن رایگان: 1930 شماره گیری کنید یا به cybercrime.gov.in مراجعه کنید)
  • مطمئن شوید کهجدیدترین نرم افزار را در دستگاه های خود دارید. همچنین توصیه می شود ابزارهای آنتی ویروس یا ضد بدافزار را اجرا کنید (راه حل های داخلی عمدتاً کافی هستند).  
خروج از نسخه موبایل