استون مارتین والیانت: یک هیولای پیست قانونی با موتور V12

استون مارتین والیانت: یک هیولای پیست قانونی با موتور V12

نمونه محوری سوپراسپرت بسیار انحصاری استون Valor دارای موتور 745 اسب بخار، گیربکس دستی و بدنه تمام کربنی است – و تنها به 38 نمونه محدود شده است

  • اولین بازی Aston Martin Valiant جدید
  • الهام گرفته از کمیسیونی از راننده F1 فرناندو آلونسو
  • نسخه ویژه بسیار سفارشی فقط به 38 نمونه محدود شده است
  • دارای موتور 745 اسب بخاری V12 و گیربکس شش سرعته دستی
  • نسخه سبک وزن و پیست استون مارتین Valour
  • هنوز جاده ای قانونی و بی نهایت قابل تنظیم است

سرویس سفارشی «Q» استون مارتین نسخه جدید و متمرکز بر آهنگ از پیش‌تر انحصاری سوپراسپرت Valour. این نسخه که Valiant نام دارد، یک نسخه ویژه کاملا سفارشی است، و در حالی که برای استفاده در جاده ها تایید شده است، تمرکز آن بر برتری در مسیر مسابقه است.

The Valiant از یک سفارش شخصی از فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره F1 جهان الهام گرفته شده است، که یک نسخه سبک‌تر و افراطی‌تر از موزهای زیبای Valour را طراحی کرده است.

Aston Martin Valiant: موتور و عملکرد

Valiant از همان موتور 5.2 لیتری توربوشارژ دوقلو V12 مانند Valour استفاده می کند که بر اساس DBS. با این حال، در حالی که Valor 715 اسب بخار قدرت دارد، Valiant آن را تا 745 اسب بخار افزایش می دهد.

تمام این نیرو نه از طریق یک گیربکس اتوماتیک که ممکن است انتظار داشته باشید، بلکه از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی برای حداکثر درگیری راننده و رضایتمندی افراد خالص خودرو به آسفالت هدایت می شود. با گشتاور 753 نیوتن متر – به اندازه Porsche 911 GT2 RS – عملکرد باید خیره کننده باشد، اگرچه استون مارتین چنین نکرده است. هنوز هیچ آماری را فاش نکرده است.

تغییرهای متعددی در Valiant از Valour اعمال شده است تا عملکرد آن در مسیر بهبود یابد. اول، نسخه ترمزهای سرامیکی کربن بدون محو شدن است، برای بهبود قدرت توقف به خصوص در مسابقات طولانی تر.

سبک‌وزن‌سازی دستور روز است، با یک زیرفراب عقب چاپ‌شده با چاپ سه‌بعدی که 3 کیلوگرم وزن را بدون کاهش سفتی حذف می‌کند و اجزای سبک وزن منیزیم وزن را بیشتر کاهش می‌دهند. چرخ‌های منیزیمی – به قطر 21 اینچ – 14 کیلوگرم از وزن ثابت خودرو کم می‌کنند، در حالی که باتری با مشخصات موتور اسپورت 11.5 کیلوگرم بیشتر می‌گیرد.

استون همچنین دمپرهای مولتی ماتیک پیشرفته را در سیستم تعلیق تعبیه کرده است. آن‌ها می‌توانند تنها در شش میلی‌ثانیه به یکی از 32 تنظیم تنظیم شوند و به Valiant کنترل واقعی موتور اسپورت بر سواری و هندلینگ آن را بدهند.

سیمون نیوتن، مدیر عملکرد خودروی استون مارتین، گفت: «با Valiant تأکید ما به سمت افزایش قابلیت پیست بوده و در عین حال قابلیت استفاده به اندازه کافی برای لذت بردن در جاده حفظ شده است. ما شماره‌گیر را در هر قسمت کلیدی جابه‌جا کرده‌ایم تا عملکرد بیشتر را استخراج کنیم و هیجان بیشتری ارائه دهیم. افزایش قدرت تحویل از V12 به توسعه 745PS. تکمیل ساختار شاسی با دمپرهای ASV Multimatic. مجسمه سازی مجدد بدن برای تولید نیروی رو به پایین بیشتر. و استفاده از مواد و فرآیندهای سبک وزن برای کاهش جرم. مهمتر از همه، ما راننده را درست در قلب عمل قرار داده ایم.»

بدنه و استایل Aston Martin Valiant

Valiant با ظاهری دراماتیک شکل و زیبایی کلی خود را با Valor به اشتراک می‌گذارد – با نشانه‌های طراحی به V8 Vantage اصلی در جلوپنجره و چراغ‌های گرد. با این حال، از نمونه اولیه مسابقه RHAM/1 نیز الهام گرفته شده است که با محبت به عنوان “Muncher” شناخته می شود.

یک تقسیم‌کننده عمیق جلو، دماغه Valiant را نزدیک به آسفالت نگه می‌دارد، در حالی که گلگیرهای جانبی و دیسک‌های هوای فیبر کربنی نصب شده روی چرخ‌ها مستقیماً از Muncher الهام گرفته‌اند. همچنین یک بال عقب ثابت نسبتاً چشمگیر و یک دیفیوزر عقب عملکردی چشمگیر وجود دارد.

در قسمت عقب نیز سیستم اگزوز تیتانیوم چهار لوله‌ای Valiant را خواهید دید که به گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین نمایش ممکن را از موتور V12 خودرو داشته باشد.

در داخل، طراحی با بسیاری از فیبر کربن روکش ساتن مطابقت دارد که ساختار خودرو را به شما یادآوری می‌کند. صندلی‌های مسابقه‌ای Valiant بدنه را در آغوش می‌گیرند و به آرامی روکش می‌شوند، در حالی که یک فرمان کاملاً گرد با لبه‌ای باریک و بدون تابلوی تعویض، حداکثر اتصال را برای راننده بدون حواس‌پرتی فراهم می‌کند.

اما نکته برجسته در داخل جعبه دنده دستی است. تونل مرکزی بریده شده است، و در حالی که یک دسته دنده کروی ساده در بالای آن قرار دارد، اتصال دنده که به سمت عقب حرکت می کند به جعبه شش سرعته نشان می دهد. این یک نمایشگر زیبا از مهندسی مکانیک است.

Aston Martin Valiant: چه زمانی می توانم یکی بخرم؟

مگر اینکه بسیار ثروتمند باشید، نمی توانید – استون مارتین والور بیش از 1 میلیون پوند قیمت دارد (اگرچه بیشتر آنها پس از گذراندن سرویس کیو سفارشی استون مارتین بسیار بیشتر از آن هزینه دارند) بنابراین انتظار داشته باشید که Valiant فراتر از آن است.

با فقط 38 نمونه برای تولید، باید مشتری بسیار منتخبی باشید تا بتوانید یکی را نیز بخرید. با این حال، اگر می‌خواهید شخصاً Valiant را ببینید، اولین حضور عمومی خود را در جشنواره سرعت گودوود در سال 2024 انجام خواهد داد که توسط فرناندو آلونسو هدایت می‌شود.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از راحتی در خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خروج از نسخه موبایل