پایان دادن به اجاره خودرو در بریتانیا

پایان دادن به اجاره خودرو در بریتانیا

اگر اجاره خودرو، چه به عنوان یک کسب و کار یا یک شخص خصوصی، یک قرارداد مالی منعقد می کنید برای یک دوره زمانی توافق شده و مسافت پیموده شده کل. از آنجایی که با شرکت لیزینگ قراردادی منعقد کرده اید، از نظر قانونی تا انتها به آن ملزم هستید. شرکت‌های اجاره‌دهنده پایان دادن به اجاره خودرو را تشویق نمی‌کنند، و انجام این کار همیشه امکان‌پذیر نیست.

چند راه مختلف برای پایان دادن به اجاره خودرو وجود دارد، مانند مانند؛ پرداخت هزینه فسخ زودهنگام برای پایان قرارداد، یا انتقال اجاره، در صورتی که قرارداد شما اجازه می دهد، بنابراین می توانید مسئولیت (و خودرو) را به شخص دیگری واگذار کنید.

آیا می توانم اجاره خودرو را زودتر خاتمه دهم؟

برخی از شرکت‌های لیزینگ خودرو به شما اجازه می‌دهند که اجاره خودرو را زودتر خاتمه دهید، و برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. بنابراین مهم است که شرایط و ضوابط قرارداد اجاره خود را، ترجیحاً قبل از امضای آن، بررسی کنید.

اگر لازم است اجاره خودرو خود را زودتر خاتمه دهید، و شرکت لیزینگ شما این امکان را به شما می دهد، ممکن است بیش از یک گزینه در دسترس شما باشد، مانند انتقال اجاره، خرید یا معامله.

متأسفانه، هیچ پولی را که قبلاً برای اجاره خودرو پرداخت کرده اید، پس نخواهید گرفت.

همچنین باید توجه داشته باشید که پایان دادن به قرارداد اجاره خودرو می‌تواند بر امتیاز اعتباری شما تأثیر بگذارد.

این امکان وجود دارد که اجاره خودرو را زودتر خاتمه دهید – اگر شما قرارداد با شرکت لیزینگ شما اجازه می دهد

هزینه پایان دادن به اجاره خودرو زودتر چقدر است؟

اگر شرکت لیزینگ شما به شما اجازه دهد اجاره خودرو خود را زودتر خاتمه دهید، هزینه‌های مربوط به انجام این کار، مانند هزینه فسخ زودهنگام.
مبلغ واقعی هزینه فسخ زودهنگام به شرایط و ضوابط اجاره شما بستگی دارد، ارزش ماشین و اینکه چقدر از اجاره شما باقی مانده است.

شما باید انتظار داشته باشید که نسبتی از پرداخت های اجاره باقی مانده را بپردازید. این در هر شرکتی متفاوت است، اما به عنوان یک دستورالعمل، باید انتظار داشته باشید که این مبلغ از 50٪ تا 100٪ از پرداخت هایی باشد که شرکت اجاره اگر تا پایان قرارداد ادامه می دادید.

هزینه پایان دادن به اجاره چقدر است زود؟ آیا شرکت لیزینگ شما به شما اجازه می دهد که اجاره خود را زودتر خاتمه دهید؟

اگر بتوانید اجاره نامه خود را به شخص دیگری منتقل کنید که بتواند پرداخت ها را تا پایان قرارداد ادامه دهد، در این صورت پول زیادی برای خود صرفه جویی خواهید کرد، اما هزینه های مدیریتی برای انجام این کار وجود دارد.

اگر قرارداد اجاره را برای تغییر آن با خودروی دیگری فسخ می‌کنید، ممکن است شرکت اجاره‌کننده بتواند با شما هماهنگی کند، به خصوص اگر خودروی بعدی شما را ارائه کند، اما هیچ قولی نمی‌دهد.

روشهای جایگزین برای خروج از اجاره خودرو

اگر واقعاً می‌خواهید یا باید از یک قرارداد اجاره خودرو خارج شوید، به جای تحویل دادن خودرو و پرداخت پیش از موعد، گزینه‌های دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد.

انتقال اجاره

همانطور که از نام آن پیداست، انتقال اجاره زمانی است که شخص دیگری مسئولیت قانونی قرارداد اجاره شما و خودرو را بر عهده می گیرد. اگر قرارداد لیزینگ شما این گزینه را مجاز می‌داند، قطعاً یکی از راه‌های بهتر برای خروج از قرارداد اجاره خودرو است.

خرید اجاره

اگر پول کافی در دسترس دارید، در صورتی که شرکت لیزینگ شما اجازه دهد، ممکن است زودتر از اجاره خودرو خود با خرید اجاره خارج شوید. خرید اجاره به این معنی است که شما پیشنهاد می‌کنید در مرحله‌ای قبل از پایان قرارداد، خودرو را واقعاً خریداری کنید. هزینه به ارزش باقیمانده ماشین شما در زمان خرید اجاره بستگی دارد. شرکت لیزینگ نمی‌خواهد با کمترین خرید از جیب خود خارج شود، اما قیمت خودرو به احتمال زیاد یک قیمت تجاری پایین‌تر از خرید آن از یک فروشنده است.

معامله اجاره ای

به خاطر داشته باشید که وقتی ماشینی را اجاره می‌کنید، مالک آن نیستید. این بدان معناست که نمی‌توانید آن را در یک نمایندگی معامله کنید.

اگر می‌خواهید یک خودروی اجاره‌ای را معامله کنید، معمولاً باید برای مالکیت خودرو، یک خرید اجاره انجام دهید تا بتوانید آن را با خودروی بعدی خود معاوضه کنید، یا برای هزینه فسخ زودهنگام درخواست کنید. تا از قرارداد خود خارج شوید و سپس ماشین دیگری را اجاره کنید.

ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید اجاره خود را با خودروی اجاره ای دیگری مبادله کنید. به دلایلی که در بالا در مورد فسخ زودهنگام قراردادهای اجاره ذکر شد، این گزینه خیلی محتمل نیست، اما همیشه ارزش پرسیدن این سوال را دارد، به خصوص اگر می خواهید این کار را با همان شرکت لیزینگ انجام دهید. اگر شرکت‌های لیزینگ را تغییر می‌دهید، احتمال کمتری وجود دارد، مگر اینکه خودروی فعلی شما چیزی باشد که آنها فکر می‌کنند با فروش آن به قیمتی بیشتر از هزینه فسخ زودهنگام، می‌توانند از آن درآمد کسب کنند.

اگر قرارداد شما به شما اجازه دهد اجاره نامه خود را پایان دهید، هزینه هایی در بر خواهد داشت

مزایا و معایب فسخ زودهنگام اجاره خودرو

برخی مزایا و معایب روشنی برای پایان دادن به اجاره خودرو وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

چگونه اجاره خودرو خود را زودتر خاتمه دهم

اگر مجبور هستید اجاره خودرو خود را زودتر از موعد پایان دهید، ابتدا شرایط و ضوابط قرارداد خود را بخوانید تا بدانید که آیا شرایط خاصی در رابطه با این وضعیت وجود دارد یا خیر.
اگر در حال پایان دادن به خودروی خود هستید به دلایل مالی زودتر اجاره دهید، بهتر است به جای پرداخت نکردن هزینه ماهانه و معوقه شدن، به آنها اطلاع دهید.

باید در اسرع وقت با شرکت اجاره تماس بگیرید تا در مورد ترتیبات فسخ زودهنگام، مانند هزینه ها و بازگرداندن خودرو صحبت کنید. مطمئن شوید که خودرو را در شرایط خوب و بدون آسیب عمده برگردانید و با هر دو مجموعه کلید (در صورت داشتن آنها) و درپوش بار، کابل شارژ و غیره آن را تکمیل کنید. اگر ماشین نیاز به تعمیر دارد یا مسافت پیموده شده بیشتر است با توجه به سن آن، به احتمال زیاد برای این مورد به صورت جداگانه فاکتور دریافت خواهید کرد.

در صورتی که شرایط و ضوابط قرارداد شما اجازه دهد، ممکن است بتوانید اجاره خودرو را به شخص دیگری انتقال دهید

سؤالات متداول پایان دادن به اجاره خودرو:

چگونه می توانم زودتر از اجاره خودرو بدون جریمه خارج شوم؟

قرارداد اجاره شما باید یک دوره بازنگری داشته باشد، معمولاً 14 روز. اگر در آن دوره اولیه از اجاره نامه خود خارج شوید، نباید جریمه ای پرداخت کنید. تنها راه دیگر برای پایان دادن به اجاره خودرو بدون پرداخت جریمه، ترتیب انتقال اجاره به شخص دیگری است، اما احتمالاً همچنان مجبور خواهید بود برای انتقال و قرارداد جدید به نام شخص دیگر، هزینه هایی بپردازید.

آیا پایان دادن به اجاره خودرو بر امتیاز اعتباری من تأثیر می‌گذارد؟

بله، پایان دادن زودهنگام اجاره خودرو می‌تواند بر امتیاز اعتباری شما تأثیر بگذارد، به‌ویژه اگر پرداخت‌ها را پیش‌فرض کرده باشید یا خودروی شما دوباره تصرف شود. شما یک قرارداد مالی منعقد کرده اید، بنابراین در پرونده اعتباری شما خواهد بود. با این حال، اگر هزینه فسخ و هر گونه هزینه دیگری را پرداخت کنید، حساب شما در شرکت اجاره پاک می شود و پرونده اعتباری شما به روز می شود، بنابراین امتیاز اعتباری شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد..

اگر اجاره خودرو خود را به طور پیش فرض انجام دهم چه اتفاقی می افتد؟

اگر پرداخت‌های اجاره خودرو خود را پیش‌فرض کنید، در فایل‌های اعتباری شما ثبت می‌شود و بر امتیاز اعتباری شما تأثیر منفی می‌گذارد. اجاره شما یک قرارداد مالی است، بنابراین در سوابق شما برای مشاهده هر شرکت مرجع اعتباری وجود دارد.

در صورت پیش‌فرض قرارداد اجاره، ممکن است خودروی شما بازپس گرفته شود. اگر مشکلات مالی دارید، بهتر است این موضوع را با شرکت لیزینگ خود قبل از قرار گرفتن در وضعیت پیش فرض در میان بگذارید تا ببینید آیا آنها می توانند کمک کنند.

چه مدت طول می کشد تا اجاره خودروی من خاتمه یابد؟

فرایند خاتمه اجاره خودرو ممکن است چند هفته طول بکشد، بنابراین بهتر است به محض اینکه فکر می‌کنید لازم است، این فرآیند را شروع کنید. زمان دقیقی که طول می کشد در هر شرکت لیزینگ بسته به فرآیندهای داخلی آنها و هماهنگی هایی که باید با هر شرکت مالی یا سازنده ای که خودرو را تامین می کند انجام دهند، متفاوت است.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خروج از نسخه موبایل