سلامت

بوتاکس برای میگرن

بوتاکس برای میگرن

بوتاکس (onabotulinumtoxinA) یک تزریق نام تجاری که برای کمک به پیشگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن تجویز می‌شود.

بوتاکس یک بیولوژیک که به دسته دارویی به نام نوروتوکسین ها تعلق دارد. این دارو در نسخه بیوسیمار موجود نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به ادامه مطلب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای نگاهی جامع به بوتاکس و سایر کاربردهای آن به این مقاله مراجعه کنید.

استفاده از بوتاکس برای جلوگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن ممکن است عوارض جانبی خفیف یا جدی ایجاد کند. . لیست های زیر شامل برخی از عوارض جانبی اصلی است که ممکن است هنگام استفاده از بوتاکس برای این منظور رخ دهد. برای اطلاع از سایر عوارض جانبی احتمالی دارو، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید از مقاله ما درباره عوارض جانبی بوتاکس دیدن کنید. یا به اطلاعات تجویز.

توجه: سازمان غذا و دارو (FDA) عوارض جانبی داروهایی را که تایید کرده است ردیابی و بررسی می کند. اگر می‌خواهید FDA را در مورد عارضه‌ای که با بوتاکس داشته‌اید مطلع کنید، می‌توانید از طریق MedWatch.

عوارض جانبی خفیف

بوتاکس مانند سایر داروها تزریق برای کمک به جلوگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن می تواند عوارض جانبی خفیفی ایجاد کند. این عوارض جانبی بوتاکس ممکن است موقتی باشد و چند روز یا چند هفته طول بکشد. اما اگر مدت طولانی تری باقی بماند، یا اگر شما را آزار می دهد یا شدید می شود، مهم است که با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

عوارض جانبی خفیف تزریق بوتاکس برای میگرن می تواند شامل موارد زیر باشد:

ممکن است از خود بپرسید که آیا بوتاکس می تواند اثرات طولانی مدت داشته باشد. افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس معمولاً در عرض چند هفته خود به خود از بین می رود. اما اگر متوجه عوارض جانبی تزریق بوتاکس شدید که به خودی خود از بین نمی رود، حتما با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند درمان ها را توصیه کنند و برنامه دارویی شما را در صورت نیاز تنظیم کنند.

عوارض جانبی جدی

اگرچه نادر است، تزریق بوتاکس برای کمک به جلوگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند. در صورت بروز عوارض جانبی جدی در حین استفاده از بوتاکس، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر عوارض جانبی تهدید کننده زندگی به نظر می رسد یا فکر می کنید که در حال اورژانس پزشکی هستید، فوراً با 911 یا شماره اورژانس محلی خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس برای میگرن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • واکنش آلرژیک
  • گسترش اثرات سمی، که می تواند باعث مشکلات تهدید کننده زندگی در بلع یا تنفس شود*
  • * بوتاکس دارای اخطار در جعبه برای این عارضه جانبی. این جدی ترین هشدار FDA است. برای اطلاعات بیشتر، به بخش «قبل از دریافت بوتاکس» در زیر مراجعه کنید. .

    بوتاکس برای کمک به پیشگیری از سردرد توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده است. بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن.

    دوز

    برای استفاده ای که در بالا ذکر شد، دوز توصیه شده بوتاکس 155 واحد در 31 تزریق است. این تزریق ها در هفت ناحیه عضلانی خاص در سر و گردن شما انجام می شود. هر ناحیه عضلانی دارای تعدادی محل است که 0.1 میلی لیتر (میلی لیتر) بوتاکس تزریق می شود. (از نظر واحد، 0.1 میلی لیتر حدود 5 واحد است.) در مجموع، 155 واحد در 31 محل منحصر به فرد در عضلات سر و گردن شما تزریق می شود.

    احتمالاً هر 12 بار تزریق را دریافت خواهید کرد. هفته ها.

    توجه: بوتاکس علاوه بر پیشگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن، کاربردهای دیگری نیز دارد. دوز دارو ممکن است با استفاده های دیگر متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر، با پزشک خود صحبت کنید.

    نحوه تزریق بوتاکس

    شکل بوتاکس پودری است که در یک ویال یکبار مصرف عرضه می شود. این دارو در یک محلول مایع مخلوط می شود. برای پیشگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن، این دارو به صورت تزریق عضلانی تجویز می شود. . شما اینها را از یک متخصص مراقبت های بهداشتی دریافت خواهید کرد.

    محل تزریق

    از آنجایی که تزریق عضلانی مستقیماً در عضله انجام می شود، ممکن است از خود بپرسید که کجا برای سردردهای میگرنی تزریق می شود. در اینجا محل های تزریق بوتاکس آمده است:

    • بین شانه و گردن در سمت راست و چپ
    • در پشت گردن، در پایه جمجمه در هر دو. سمت راست و چپ شما
    • پشت سر، پشت هر گوش
    • وسط پیشانی، بالای هر چشم
    • قسمت پایین پیشانی شما درست بالای بینی
    • قسمت پایین پیشانی، نزدیک لبه داخلی هر ابرو
    • پشت هر شقیقه، بالای گوش

    چند وقت یکبار استفاده شود

    به طور کلی، تزریق بوتاکس هر 12 هفته یکبار برای پیشگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن انجام می شود. اما مطمئن شوید که به برنامه دوزی که پزشکتان برای شما توصیه می کند، پایبند باشید.

    دو کارآزمایی های بالینی اثربخشی تزریق بوتاکس را برای پیشگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن.

    این مطالعات بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن را بررسی کردند. شرکت‌کنندگان تزریق بوتاکس یا دارونما (درمان بدون داروی فعال) دریافت کردند. . آنها تزریقات را در دو ست دریافت کردند که به فاصله 3 ماه انجام شد.

    محققان تعداد روزهای سردردی را که افراد در شروع مطالعه داشتند با تعداد روزهای سردردشان پس از 6 ماه درمان مقایسه کردند. نتایج نشان داد افرادی که بوتاکس دریافت کرده‌اند نسبت به افرادی که دارونما دریافت کرده‌اند به طور متوسط ​​روزهای سردرد کمتری دارند.

    میزان هزینه بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینها می تواند شامل رژیم درمانی تجویز شده شما، طرح بیمه ای که دارید و مکان شما باشد. قیمت همچنین بر اساس هزینه قرار ملاقات برای دریافت دوزهای بوتاکس از متخصص مراقبت های بهداشتی شما است.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و هزینه، به این مقاله. همچنین می‌توانید از پزشک یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه بوتاکس بپرسید.

    در اینجا برخی از آنها وجود دارد. سوالات متداول درباره استفاده از بوتاکس برای کمک به پیشگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن.

    می توان از بوتاکس برای میگرن نیز استفاده کرد به رفع چین و چروک کمک می کند؟

    خیر، استفاده از بوتاکس برای کمک به جلوگیری از سردرد ناشی از میگرن مزمن به احتمال زیاد به رفع چین و چروک کمک نمی کند.

    یک داروی متفاوت به نام آرایشی بوتاکس برای کمک به رفع چین و چروک استفاده می شود. Botox Cosmetic حاوی همان داروی فعال (onabotulinumtoxinA) مانند بوتاکس است، اما در دوزهای کمتری تجویز می شود. و برای درمان چین و چروک، Botox Cosmetic در نقاط مختلف تزریق نسبت به مواردی که برای کمک به جلوگیری از سردرد استفاده می‌شود، تزریق می‌شود.

    بوتاکس تنها اعصاب خاصی را در گروه‌های عضلانی که به آنها تزریق می‌شود تسکین می‌دهد. بنابراین، تزریق بوتاکس برای کمک به جلوگیری از سردرد بعید است که روی چین و چروک تأثیر بگذارد.

    اگر در مورد استفاده از بوتاکس برای کمک به جلوگیری از سردرد یا بوتاکس آرایشی برای چین و چروک سؤالی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

    در هنگام دریافت بوتاکس برای میگرن چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

    تزریق بوتاکس برای کمک به جلوگیری از سردرد در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن عموماً بی خطر است، اما ممکن است عوارض جانبی خفیفی ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش «عوارض جانبی بوتاکس» در بالا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به بخش «دریافت تزریق بوتاکس» در بالا مراجعه کنید و با پزشک خود صحبت کنید.

    بوتاکس برای کمک به پیشگیری از سردرد توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده است. بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن.

    روش عمل بوتاکس

    بوتاکس نوعی دارو به نام نوروتوکسین است و عملکرد اعصاب را متوقف می‌کند.

    اعصاب شما معمولاً با استفاده از استیل کولین که یک انتقال‌دهنده عصبی است، با سایر نواحی بدن ارتباط برقرار می‌کنند. (انتقال‌دهنده‌های عصبی پیام‌رسان‌های شیمیایی هستند.)

    بوتاکس با متوقف کردن اعصاب از ترشح استیل کولین عمل می‌کند. این بدان معنی است که اعصاب شما نمی توانند به عضلات بگویید اسپاسم (انقباض ). هنگامی که برای کمک به جلوگیری از سردرد استفاده می شود، بوتاکس سیگنال های عصبی را که باعث درد می شوند مسدود می کند.

    در برخی موارد، افرادی که برای کمک به پیشگیری از سردرد تزریق بوتاکس دریافت می کنند، طی 2 تا 4 هفته بهبودی در وضعیت خود مشاهده می کنند. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است دو سری تزریق و 6 ماه کامل طول بکشد تا حداکثر اثرات بوتاکس را احساس کنید.

    میگرن وضعیتی است که می تواند علائم متعددی ایجاد کند، از جمله سردرد شدید که می تواند ضربان دار و ناتوان کننده اینها معمولاً در یک طرف سر شما رخ می دهند و می توانند از چند ساعت تا چند روز ادامه داشته باشند. اگر سردردهایی داشته باشید که حداقل 4 ساعت در 15 روز یا بیشتر در هر ماه طول بکشد، میگرن مزمن (طولانی مدت) در نظر گرفته می‌شود.

    بوتاکس برای میگرن اپیزودیک (میگرنی که در 14 روز یا کمتر در ماه رخ می دهد). بی‌خطری و اثربخشی دارو برای این نوع میگرن مشخص نیست.

    علائم میگرن

    علائم میگرن معمولاً در مراحلی ظاهر می‌شوند.

    قبل از سردرد ممکن است علائمی داشته باشید که ساعت ها یا روزها قبل از سردرد شروع شود. برخی از افراد ممکن است یک هاله حسی را تجربه کنند که ممکن است شامل تغییرات بینایی مانند نقاط کور یا چشمک های نور. سایر افراد احساس گزگز یا وزوز یا مشکل در صحبت کردن دارند.

    در طول سردرد.در این مرحله، ممکن است سردرد ضربان دار و ضربان دار خفیف تا شدید را تجربه کنید. این می تواند هر زمانی از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. همچنین ممکن است حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنید. علاوه بر این، ممکن است حساسیت شما به نور و صدا افزایش یافته باشد.

    بعد از سردرد. ممکن است این را بشنوید که به آن «خماری میگرن» گفته می‌شود. خستگی و تحریک پذیری شایع است و ممکن است تا 2 روز ادامه داشته باشد. در این مدت ممکن است به دلیل درد طولانی مدت در انجام فعالیت های منظم دچار مشکل شوید. افزایش حساسیت به نور و صدا نیز امکان پذیر است. علاوه بر این، ممکن است سر درد داشته باشید که با فعالیت بدنی یا زور زدن بدتر می‌شود.

    بوتاکس و کودکان

    بوتاکس برای کمک به پیشگیری از سردرد در کودکان مبتلا به میگرن مزمن تأیید نشده است.

    قبل از تزریق بوتاکس برای جلوگیری از سردرد ناشی از میگرن مزمن، اطلاعات مهمی برای توجه وجود دارد اگر شرایط پزشکی خاصی دارید یا سایر عواملی که بر سلامت شما تأثیر می گذارد، ممکن است این دارو گزینه ایمن برای شما نباشد. برخی از این موارد در زیر ذکر شده است.

    هشدار جعبه‌ای: گسترش اثرات سم

    این دارو دارای اخطار در جعبه. این جدی ترین هشدار سازمان غذا و دارو (FDA) است. یک هشدار جعبه‌ای به پزشکان و بیماران در مورد اثرات دارویی که ممکن است خطرناک باشد هشدار می‌دهد.

    بعد از تزریق بوتاکس، گاهی اوقات ممکن است دارو به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند. این می تواند منجر به یک بیماری جدی به نام بوتولیسم شود که ممکن است علائمی مانند :

    • ضعف عضلانی
    • کمبود انرژی
    • دوبینی
    • افتادگی پلک
    • مشکل در صحبت کردن< /li>
    • صدای خشن
    • مشکل در بلعیدن
    • مشکل در تنفس
    • از دست دادن کنترل مثانه

    این امکان وجود دارد برای اینکه بوتولیسم ساعت ها، روزها یا هفته ها پس از دریافت بوتاکس رخ دهد. اگر هر یک از علائم بالا را پس از تزریق بوتاکس تجربه کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

    در موارد نادر، مشکل در بلع یا تنفس که بوتولیسم می تواند ایجاد کند می تواند تهدید کننده زندگی باشد. اگر در حال حاضر مشکل بلع یا تنفس دارید، ممکن است خطر ابتلا به این مشکلات را افزایش دهید. اگر پس از تزریق بوتاکس در بلع یا تنفس مشکل دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر فکر می‌کنید علائم شما تهدیدکننده زندگی هستند، با 911 یا شماره اورژانس محلی خود تماس بگیرید.

    هشدارهای دیگر

    علاوه بر هشدار جعبه‌ای، بوتاکس هشدارهای دیگری نیز دارد.

    <اگر هر یک از شرایط پزشکی زیر یا سایر عوامل سلامتی مربوط به شما هستند، قبل از استفاده از بوتاکس با پزشک خود صحبت کنید:

    اکنون که با بوتاکس برای پیشگیری از سردردهای مزمن میگرن، ممکن است هنوز سوالاتی داشته باشید. با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید، که می تواند در مورد اینکه آیا بوتاکس ممکن است برای شما مناسب باشد یا خیر راهنمایی کند.

    در اینجا برخی از منابع مفید دیگر وجود دارد:

    سلب مسئولیت: اخبار پزشکی امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مطمئن شود که همه اطلاعات از نظر واقعی درست، جامع و به روز هستند. با این حال، این مقاله نباید به عنوان جایگزینی برای دانش و تخصص یک متخصص مراقبت های بهداشتی دارای مجوز استفاده شود. همیشه باید قبل از مصرف هر دارویی با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی دیگر مشورت کنید. اطلاعات دارویی موجود در اینجا ممکن است تغییر کند و در نظر گرفته نشده است که تمام موارد استفاده، دستورالعمل‌ها، اقدامات احتیاطی، هشدارها، تداخلات دارویی، واکنش‌های آلرژیک یا عوارض جانبی را پوشش دهد. عدم وجود هشدارها یا سایر اطلاعات برای یک داروی مشخص نشان نمی‌دهد که دارو یا ترکیب دارو برای همه بیماران یا همه موارد خاص بی‌خطر، مؤثر یا مناسب است.

    مدیر مجله

    یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا