سلامت

کوکتل میگرن چیست؟

کوکتل میگرن چیست؟

یک کوکتل میگرن ترکیبی است از داروهایی که افراد می توانند برای درمان میگرن شدید مصرف کنند.

یک کوکتل میگرن ممکن است حاوی ترکیبی از داروهای ضد التهاب، داروهایی که حالت تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهند و داروهایی که به طور خاص میگرن را هدف قرار می‌دهند، باشد. پزشکان این داروها را در بیمارستان‌ها تجویز می‌کنند، اگرچه کوکتل‌های میگرنی بدون نسخه (OTC) نیز موجود است.

در این مقاله، ما با جزئیات بیشتری به کوکتل‌های میگرن، ترکیبات آنها، عوارض جانبی احتمالی، گزینه های OTC و خانگی، و سایر درمان های میگرن.

اصطلاح “کوکتل میگرن” یک روش غیررسمی است. از توصیف ترکیبی از داروهایی که پزشکان می‌توانند برای افرادی که در بیمارستان هستند در صورت تجربه میگرن شدید تجویز کنند.

اگر فردی با علائم شدید میگرن، از جمله درد، پزشکان ابتدا سایر شرایط را رد می‌کنند، مانند سردرد رعد و برق. سپس، آنها می توانند چندین دارو را از طریق یک خط داخل وریدی (IV) ارائه دهند.

به گفته دکتر جسیکا کیارشی، کوکتل های میگرن معمولاً علائم را در 60 دقیقه. پزشکان ممکن است یک دارو را در یک زمان اضافه کنند، اما معمولاً چندین دارو را در یک زمان تجویز می‌کنند، به‌عنوان تحقیق hl-trusted-source> پیشنهاد می‌کند که این نتیجه را بهبود می‌بخشد.

اگر به نظر می‌رسد کوکتل میگرن مؤثر نیست، پزشکان ممکن است داروهای دیگری مانند والپروئیک اسید را امتحان کنند. صرع که همچنین برای درد شدید میگرن در حدود 10 تا 15 دقیقه موثر است.

پزشکان می توانند از انواع داروها در کوکتل های میگرن استفاده کنند. مواردی که آنها انتخاب می کنند ممکن است به علائم و سابقه پزشکی فرد بستگی داشته باشد.

یک کوکتل میگرن از پزشکان در اورژانس ممکن است شامل:

  • داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs): این داروها التهاب را کاهش می‌دهند. به درد و ضربان کمک می کند. چندین NSAID در درمان میگرن حاد موثر هستند، اما برای کوکتل میگرن، پزشکان ممکن است از کتورولاک استفاده کنند.
  • استامینوفن:این داروی مسکن می‌تواند همراه با NSAID‌ها مفید باشد. با این حال، پزشکان تنها در صورتی می توانند از آن استفاده کنند که فرد قبلاً قبل از مراجعه به اورژانس مقداری از آن را مصرف نکرده باشد.
  • مایعات IV: افرادی که استفراغ شدید را در نتیجه میگرن تجربه می کنند ممکن است دچار کم آبی بدن شوند. . کم آبی خود نیز می تواند یک محرک میگرن باشد. در این موارد، پزشکان ممکن است مایعات IV را توصیه کنند.
  • ضد تهوع: > این داروها علائمی مانند تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهند. برای کاهش خطر عوارض جانبی، پزشکان ممکن است از آنتی هیستامین دیفن هیدرامین (بنادریل) نیز استفاده کنند.
  • دگزامتازون: این دارو نوعی استروئید است و التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. . تحقیقات نشان می دهد که دگزامتازون ممکن است به جلوگیری از عود میگرن پس از درمان اولیه کمک کند.

A بررسی 2019 نشان می دهد که سولفات IV منیزیم نیز ممکن است به درد و هاله میگرنی در اورژانس کمک کند. هاله به اختلالات حسی اشاره دارد که برخی افراد قبل از حمله میگرن تجربه می‌کنند.

در حالی که یافته‌های بررسی قطعی نیست، محققان پیشنهاد می‌کنند که این می‌تواند یک جزء مفید برای درمان اورژانسی میگرن باشد.

در موارد شدید که درمان‌های خط اول مؤثر نیستند، پزشکان ممکن است مواد افیونی را تجویز کنند.

به طور معمول، افراد داروهای موجود در کوکتل های میگرن را به خوبی تحمل می کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند.

عوارض جانبی کوکتل میگرن به داروهای موجود در آن بستگی دارد. رایج‌ترین آنها عبارتند از:

دوزهای مکرر یا زیاد هر یک از این داروها ممکن است باعث عوارض جانبی یا سمیت شدیدتری شود. در موارد نادر، افراد می‌توانند واکنش‌های آلرژیک را نیز تجربه کنند.

اگر فرد باید به پزشک اطلاع دهد یک کوکتل میگرن باعث عوارض جانبی شدید یا طولانی مدت می شود.

کوکتل های میگرن OTC برای درمان میگرن خفیف تا متوسط ​​نیز موجود است. این محصولات معمولاً حاوی سه ماده فعال هستند:

آسپرین و استامینوفن درد و التهاب را کاهش می‌دهند. کافئین به عنوان منقبض کننده عروق عمل می کند، ماده ای که رگ های خونی را برای کاهش درد تنگ می کند.

این ترکیب در درمان درد میگرنی بسیار موثر است. با این حال، شایان ذکر است که برای برخی افراد، کافئین می تواند محرک میگرن باشد. همچنین می تواند باعث اضطراب، بی قراری و مشکل در خواب شود.

بر اساس بنیاد آمریکایی میگرن ، مصرف بیش از حد داروهای میگرن OTC می تواند باعث سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو شود و میزان اثربخشی آنها را کاهش دهد.

اگر فردی کوکتل های میگرن OTC را بیش از 2 تا 3 بار در هفته مصرف کند، باید با پزشک یا پزشک مشورت کند. متخصص میگرن افراد همچنین باید بررسی کنند که اگر باردار هستند، در دوران شیردهی، داروهای دیگر مصرف می‌کنند یا هر بیماری زمینه‌ای دیگری دارند، مصرف این محصولات اشکالی ندارد.

250 میلی گرم آسپرین
  • 250 میلی گرم استامینوفن
  • 65 میلی گرم کافئین، که مقدار تقریباً در 5.5 اونس قهوه دم کرده
  • یک کوکتل میگرن می تواند یک درمان موثر برای میگرن گاه به گاه باشد. با این حال، گزینه های درمانی دیگری وجود دارد که ممکن است برای افراد مبتلا به میگرن مکرر یا شدید مناسب تر باشد. این موارد عبارتند از:

    جلوگیری از محرک

    تعداد گسترده ای از عوامل می توانند در ایجاد میگرن نقش داشته باشند. برخی از افراد متوجه می‌شوند که با شناسایی و حذف محرک‌های میگرن، می‌توانند تعداد دوره‌هایی را که دارند کاهش دهند.

    بسته به محرک‌های فرد، این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • دریافت کافی خواب و داشتن برنامه منظم خواب و بیداری
    • هیدراته ماندن
    • خوردن وعده های غذایی منظم
    • اجتناب از کافئین، الکل، نیکوتین یا دود سیگار
    • اجتناب از غذاهای محرک خاص

    داشتن دفترچه خاطرات میگرن می تواند به شناسایی کمک کند میگرن با گذشت زمان تحریک می‌شود.

    داروها

    شخصی که میگرن مزمن را تجربه می‌کند ممکن است از مصرف داروهای تخصصی‌تر میگرن بهره مند شود، مانند:

    • تریپتان ها، که می توانند پیشرفت حملات میگرنی فردی را متوقف کنند.
    • ارگوتامین ها، که به روشی مشابه تریپتان ها عمل می کنند
    • مهارکننده های پپتیدی مرتبط با ژن کلسی تونین، مانند erenumab (Aimovig)، که می تواند از میگرن جلوگیری کند
    • بوتاکس
    • تزریق‌ها

    این‌ها ممکن است مؤثرتر از مسکن‌های OTC باشند، به‌ویژه برای افراد مبتلا به میگرن شدید یا مکرر.

    برخی از داروهای رایج دیگر که می‌توانند دفعات میگرن را کاهش دهند. عبارتند از:

    اگر فردی قبلاً به یکی از این داروها نیاز داشته باشد، ممکن است به درمان یا مدیریت میگرن نیز کمک کند.

    آرامش و بیوفیدبک

    چند درمان مکمل نشان می‌دهد. نویدی برای کاهش دفعات میگرن این شامل آموزش تمدد اعصاب و بیوفیدبک، یک تکنیک که به افراد می آموزد که از فرآیندهای بدن آگاه شوند تا بتوانند آنها را کنترل کنند.

    در اینجا درباره بیوفیدبک بیشتر بیاموزید.< /a>

    یک کوکتل میگرن ترکیبی است داروهایی که علائم میگرن مانند درد و استفراغ را کاهش می دهند. پزشکان ممکن است برای کسانی که با میگرن شدید به بیمارستان مراجعه می‌کنند یک کوکتل میگرن تجویز کنند.

    نسخه‌های OTC کوکتل‌های میگرن در دسترس هستند. اینها می توانند به طور موثر میگرن را در افرادی با علائم متوسط ​​درمان کنند. از طرف دیگر، افراد می‌توانند ترکیبی از آسپرین، استامینوفن و کافئین را در خانه مصرف کنند.

    افرادی که میگرن شدید یا مکرر دارند باید در مورد سایر گزینه‌های درمانی موجود با پزشک خود تماس بگیرند.

    < /div>

    حتما بخوانید : میگرن دهلیزی چیست؟

    مدیر مجله

    یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا