سلامت

آنچه در مورد سردرد یخ چینی باید بدانید

آنچه در مورد سردرد یخ چینی باید بدانید

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است پورسانت کوچکی دریافت کنیم در اینجا فرآیند ما است.

< type button ="button" aria-expanded="false" aria-controls="affiliate-disclaimer" class="css-1iknuyx">

چگونه برندها و محصولات را بررسی کنیم

اخبار پزشکی امروز فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت سر آنها ایستاده ایم./تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • <همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

سردرد جمع آوری یخ با تکان های کوتاهی همراه است. دردی که ممکن است شبیه ضربه چاقو به سر باشد. بیشتر قسمت های جلو و کناره های سر را درگیر می کند. ممکن است به طور ناگهانی یا تدریجی شروع شود و از چند لحظه تا چند روز طول بکشد.

پزشکان گاهی اوقات از این وضعیت به عنوان سردرد چاقودار ایدیوپاتیک، سردرد چاقوی اولیه (PSH)، یا افتالمودینیا پریودیکا یاد می‌کنند. /p>

سردرد یخ می‌تواند به صورت درد شدید، احساس ضربان یا درد مبهم ظاهر شود. ممکن است به تدریج ایجاد شود یا به طور ناگهانی ایجاد شود، و می تواند برای مدت کوتاهی یا چند روز طول بکشد.

این مقاله علل شایع سردرد یخ چینی و برخی علائم معمول را خلاصه می کند. همچنین تشخیص، درمان و تفاوت آن با میگرن را پوشش می‌دهد.

محققان همیشه نمی‌دانند علت دقیق سردرد یخ چینی برای هر فردی که دچار این سردردها می شود، علت ممکن است متفاوت باشد.

محققان بر این باورند که این سردردها به دلیل فعالیت شیمیایی در مغز، اعصاب یا عروق خونی اطراف جمجمه ایجاد می‌شوند. ماهیچه های سر و گردن نیز ممکن است نقش داشته باشند.

در برخی موارد، افراد ممکن است ژنی داشته باشند که آنها را مستعد ابتلا به سردرد کند. این میگرن نیز دارند، >شایع‌تر است.

محرک زمینه ای ممکن است ایدیوپاتیک باشد، که به معنای خود به خود یا ناشناخته است. در موارد دیگر، ممکن است محرک‌های خاصی وجود داشته باشند که اولیه یا ثانویه هستند.

محرک‌های اولیه

برخی عوامل سبک زندگی ممکن است باعث سردرد یخ زدگی شوند، از جمله:

  • تغییر در الگوی خواب فرد یا کمبود خواب
  • سرما یا گرما
  • خستگی
  • مصرف الکل

محرک های ثانویه

اگرچه پزشکان ممکن است به طور کلی سردردهای یخ را به عنوان PSH معرفی کنند. ، این وضعیت می تواند محرک های ثانویه نیز داشته باشد. در این سناریو، سردرد نشانه یک بیماری زمینه‌ای است.

برخی شرایط که ممکن است با سردردهای دردناک مرتبط باشد عبارتند از:

  • مننگوآنسفالیت هرپس زوستر، که از عوارض زونا
  • سکته
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • مننژیوم، که نوعی تومور غیرسرطانی است

درد همراه با سردردهای جمع آوری یخ تنها چند ثانیه طول می کشد. اما در برخی افراد، ممکن است تا 1 دقیقه.

سردرد ممکن است از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر در همان سمت یا طرف مقابل سر منتقل شود.

از آنجایی که سردردهای یخ‌چینی اغلب در افرادی رخ می‌دهد که دوره‌های میگرنی نیز دارند، میگرن گاهی اوقات با سردردهای جمع آوری یخ رخ می دهد.

سردردهای یخ چینی در مقابل سردردهای میگرنی

اگرچه سردردهای یخ چینی و میگرن گاهی اوقات می توانند با هم رخ دهند، اما همیشه اینطور نیست، و این شرایط عبارتند از یکسان نیست هنگامی که آنها با هم رخ می دهند، ممکن است فرد ترکیبی از علائم هر دو را تجربه کند.

میگرن می تواند باعث دوره های مکرر درد متوسط ​​تا شدید شود. ممکن است فردی درد را به صورت ضربان دار یا نبض توصیف کند و معمولاً یک طرف سر را تحت تأثیر قرار می دهد.

افرادی که دوره های میگرن را تجربه می کنند اغلب علائم دیگری مانند حساسیت به نور و صدا را نیز تجربه می کنند. بسیاری از مردم همچنین تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند.

اگرچه علائم میگرن با علائم سردردهای یخ‌چینی متفاوت است، برخی از عوامل اولیه مشابه می‌توانند هر دو نوع سردرد را تحریک کنند، از جمله:

  • اضطراب
  • کمبود غذا یا خواب
  • قرار گرفتن در معرض نور
  • الکل یا مصرف کافئین
  • تغییرات هورمونی (در زنان)

میگرن اپیزود می تواند ساعت ها تا روزها ادامه داشته باشد. درد می تواند آنقدر غیر قابل تحمل شود که ناتوان کننده باشد. برخی از افراد ممکن است علائم هشداردهنده ای مانند هاله، جرقه های نور، نقاط کور یا احساس سوزن سوزن شدن را از قبل تجربه کنند، اما همیشه اینطور نیست.

افراد اغلب سردردهای میگرنی را با انواع دیگر مقایسه می کنند. سردرد، اما توجه به این نکته مهم است که میگرن چیزی بیش از یک سردرد بد نیست. این در واقع یک بیماری عصبی است.

طبق بنیاد تحقیقات میگرن، میگرن سومین بیماری شایع و ششمین بیماری ناتوان کننده در جهان است. حدود 39 میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین شایان ذکر است که میگرن در زنان شایع‌تر از مردان است و حدود 28 میلیون زن در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علامت سکته مغزی

سردرد می‌تواند علامت هشدار دهنده‌ای باشد. جدی تر، مانند سکته یا مننژیت. اگر فرد پس از ضربه ای که به سرش وارد شد سردرد ایجاد شد، همیشه باید به دنبال کمک پزشکی باشد.

یک سردرد شدید زمانی که همراه با هر یک از موارد زیر:

طبق دستورالعمل‌های تشخیصی طبقه بندی بین المللی اختلالات سردرد، پزشکان می توانند سردردهای یخ زده یا PSH را تحت شرایط زیر تشخیص دهند:

    <سردرد فرد به طور تصادفی به صورت یک تکان یا چندین تکان درد رخ می دهد.
  • درد فرد فقط چند ثانیه طول می کشد.
  • درد به طور نامنظم رخ می دهد.
  • فرد هیچگونه علائم اتونوم جمجمه ای مانند تورم یا افتادگی پلک ها، تعریق صورت یا احتقان بینی ندارد.
  • پزشک نمی تواند تشخیص بهتری برای علائم بدهد.

هیچ آزمایش تشخیصی خاصی برای سردردهای یخ چینی وجود ندارد. درعوض، پزشک به توصیف فرد از علائم خود تکیه می‌کند.

اختلالات سردرد مشابه

برای تشخیص، پزشک ممکن است نیاز به رد چند بیماری با علائم مشابه داشته باشد. این شرایط شامل موارد زیر است.

همی کرانیای پراکسیسمال

این یک شکل نادر از سردرد است که تمایل دارد در بزرگسالی ظاهر شود. افراد علائمی مانند ضربان شدید و درد را تجربه می کنند که معمولاً فقط یک طرف صورت را درگیر می کند. این درد معمولاً در اطراف یا پشت چشم است اما گاهی اوقات در پشت گردن است.

قسمت‌ها ممکن است رخ دهند پنج تا 40 بار در روز و 2 تا 30 دقیقه طول می کشد. همی کرانیای حمله ای بیشتر در زنان نسبت به مردان رخ می دهد.

نورالژی سه قلو

این یک وضعیت درد مزمن است که عصب سه قلو یا پنجم جمجمه را که یکی از دردناک ترین عصب ها است، تحت تاثیر قرار می دهد. اعصاب به طور گسترده در سر توزیع شده است.

علائم شامل سوزش نادر، ناگهانی یا درد صورت مانند شوک است که می تواند از چند ثانیه تا ۲ دقیقه طول بکشد. این قسمت‌ها می‌توانند به‌سرعت برای حداکثر 2 ساعت< /hl-trusted-source>.

در اینجا درباره نورالژی سه قلو بیشتر بیاموزید.

نورالژی اکسیپیتال

این اختلال سردرد نادر اعصاب پس سری را درگیر می کند. این دو جفت عصب از نزدیک استخوان دوم و سوم در بالای ستون فقرات شروع می‌شوند.

افراد معمولاً دردی را تجربه می‌کنند که از پایه جمجمه، نزدیک به پشت گردن شروع می‌شود. سپس درد می‌تواند به ناحیه پشت چشم‌ها و پشت، جلو و کنار سر گسترش یابد.

علائم ممکن است شامل درد مداوم، سوزش، ضربان‌دار و درد متناوب تکان دهنده یا تیراندازی باشد. برخی افراد حتی درد را شبیه به درد سردرد میگرنی یا سردرد خوشه‌ای.

درباره اکسیپیتال بیشتر بدانید نورالژی اینجاست.

برای در بیشتر موارد، افراد می توانند با سردردهای جمع آوری یخ عملکرد عادی داشته باشند.

با این حال، اگر علائم به طور ناگهانی بدتر شد، دفعات آن افزایش یافت، یا شروع به قطع فعالیت های روزانه خود، مانند کار یا خواب، کرد، باید با پزشک تماس بگیرد.

پزشک می‌تواند سابقه پزشکی فرد را بررسی کند و یک برنامه درمانی مناسب ارائه دهد.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا