چطوری میشه

13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید

13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید

آیا نمی‌دانید قبل از تغییر قالب‌های وردپرس چه کاری باید انجام دهید؟

هنگام تغییر قالب وردپرس، چند مرحله بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که فرآیند روان است و هیچ داده مهمی را از دست نمی دهید. 

در این چک لیست وردپرس، کارهای مهمی را که باید قبل از تغییر قالب های وردپرس انجام دهید، به اشتراک می گذاریم.

12+ things you must do before changing WordPress themes
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 1

تغییر موضوع تصمیم مهمی است که هر صاحب وب سایت حداقل هر چند سال یک بار می گیرد.

البته شما باید در مورد دلیل تغییر تصمیم خود تصمیم بگیرید و موضوعی را انتخاب کنید که مطابق با همه نیازهای شما باشد.

ما فهرستی از بهترین وردپرس داریم. تم های چند منظوره و بهترین وردپرس مضامین وبلاگ که اگر به دنبال توصیه‌هایی هستید، می‌توانید بررسی کنید.

پس از انتخاب موضوعی که می‌خواهید به آن تغییر دهید، مهم است که چک لیست زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هیچ محتوا یا داده‌ای را در طول فرآیند از دست نمی‌دهید.

1. هر گونه سفارشی سازی تم وردپرس را یادداشت کنید

برخی از دارندگان وب سایت وردپرس تم های وردپرس خود را با افزودن قطعه کد مستقیماً به فایل های تم خود سفارشی می کند. قطعه کد می تواند راه بسیار خوبی برای افزودن ویژگی های جدید به وب سایت شما باشد که بخشی از موضوع سهام نیستند.

اما اگر آن قطعه‌ها را مستقیماً به فایل‌های طرح زمینه خود اضافه کنید، به راحتی می‌توانید ردیابی آنها را از دست بدهید.

اگر شما یا یک توسعه‌دهنده وب این تغییرات را انجام داده‌اید، مطمئن شوید که فایل‌های موضوع فعلی خود را مرور کرده و تمام کدهای اضافه شده را یادداشت کنید. 

برای افزودن قطعه کد در آینده، همیشه توصیه می کنیم از افزونه قطعه کد مانند WPCode. به این ترتیب، حتی اگر بعداً تم ها را تغییر دهید، می توانید آن قطعه ها را نگه دارید.

برای جزئیات بیشتر، عنوان راهنمای مبتدیان در مورد چسباندن قطعات از وب به WordPress.

2. معیارهای عملکرد قالب وردپرس فعلی 

را دریافت کنید

قبل از تغییر طرح زمینه، باید سرعت بارگذاری و عملکرد وب سایت فعلی خود را بررسی کنید. این به شما امکان می‌دهد هر گونه تفاوت در زمان بارگذاری صفحه را پس از تغییر تم‌ها مقایسه کنید.

از آنجایی که سرعت و عملکرد وردپرس را اجرا کنید نقش مهمی در تجربه کاربر و SEO وردپرس، شما باید مطمئن شوید که تم جدید سریع‌تر از چیزی است که اکنون استفاده می‌کنید. 

می توانید به راحتی معیارهای سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزار تست سرعت وردپرس مانند ابزار تست سرعت وب سایت رایگان IsItWP.

13 daa9d8a7d8b1db8c daa9d987 d8a8d8a7db8cd8af d982d8a8d984 d8a7d8b2 d8aad8badb8cdb8cd8b1 d982d8a7d984d8a8 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a7 66d86adf96ca9
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 2

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در نحوه اجرای تست سرعت وب سایت.

3. نوارهای کناری موضوع فعلی و مناطق ویجت را یادداشت کنید

نوارهای جانبی برای افزودن ابزارک به وب سایت شما استفاده می شود. مانند فرم‌های اشتراک خبرنامه ایمیل، دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های محبوب و موارد دیگر.

از آنجایی که هر طرح زمینه دارای بخش‌های ویجت متفاوتی است، در صورت تغییر مضمون، ویجت‌های شما ممکن است به‌طور غیرمنتظره‌ای از سایت شما جابه‌جا شوند یا از بین بروند.

به همین دلیل مهم است که قبل از تغییر تم، توجه داشته باشید که از چه ابزارک‌هایی در نوارهای کناری وردپرس و سایر قسمت‌های ویجت وب‌سایت خود استفاده می‌کنید. سپس، می‌توانید پس از تعویض به راحتی آنها را تکرار کنید.

اگر کد سفارشی یا کوتاه اضافه کرده اید، سپس مطمئن شوید که این کد را کپی کرده و در مکانی امن ذخیره کنید تا بتوانید با تم جدید خود از آن استفاده کنید. 

4. کدهای ردیابی موجود وردپرس

را کپی کنید

بسیاری از کاربران کد رهگیری تجزیه و تحلیل را مستقیماً به فایل‌های موضوعی خود اضافه می‌کنند. برخی از تم های وردپرس همچنین به شما امکان می دهند کدهای رهگیری را مستقیماً به پانل گزینه های طرح زمینه خود اضافه کنید.

نادیده گرفتن این کدهای رهگیری مهم یک اشتباه رایج است. 

باید مطمئن شوید که همه کدهای ردیابی وب‌سایت خود را که برای تجزیه و تحلیل، تبلیغات و موارد دیگر استفاده می‌کنید کپی کرده‌اید تا بتوانید آنها را به وب‌سایت جدید خود اضافه کنید. 

اگر می‌خواهید کار را برای خودتان آسان کنید، توصیه می‌کنیم از افزونه‌ای مانند MonsterInsights به Google Analytics را در وردپرس نصب کنید.

با استفاده از MonsterInsights، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ وقفه‌ای در تجزیه و تحلیل شما یا داده‌های از دست رفته وجود نخواهد داشت. همچنین قفل ردیابی جایزه مانند ردیابی کلیک روی لینک و کلیک دکمه، وردپرس تجزیه و تحلیل دسته ها و برچسب ها، ردیابی نویسنده و موارد دیگر.

MonsterInsights
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 3

برای همه کدهای رهگیری دیگر، می‌توانید از WPCode افزونه. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در نحوه افزودن کد سرصفحه و پاورقی در وردپرس.

5. از وب سایت وردپرس فعلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

همیشه ایده خوبی است که از وب سایت خود به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید. قبل از تغییر طرح زمینه، باید از پست‌ها، صفحات، افزونه‌ها، رسانه‌ها و پایگاه های داده.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از عنوان افزونه پشتیبان وردپرس برای ایجاد یک نسخه پشتیبان از کل سایت خود.

توصیه می کنیم از افزونه Duplicator استفاده کنید. این به شما امکان می دهد به راحتی پشتیبان گیری خودکار و برنامه ریزی شده ایجاد کنید و آنها را در سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive و غیره ذخیره کنید.

Duplicator شکل>

همچنین یک نسخه رایگان Duplicator وجود دارد< /a> برای شروع. برای جزئیات بیشتر، این راهنما را در نحوه پشتیبان گیری از سایت وردپرس.

این به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل در هنگام تغییر تم، به راحتی وب‌سایت خود را بازیابی کنید. 

6. سایت وردپرس خود را در حالت نگهداری قرار دهید

هنگام ایجاد تغییرات در سایت خود، همیشه تمرین خوبی است که وب سایت خود را در حالت نگهداری قرار دهید. حالت تعمیر و نگهداری به شما امکان می دهد یک اخطار کاربرپسند را برای بازدیدکنندگان خود نمایش دهید.

Maintenance mode page example
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 4

این به بازدیدکنندگان شما کمک می‌کند تا زمانی که وب‌سایت شما نیمه تمام است یا در حال ساخت است نتوانند آن را ببینند.

برای انجام این کار، توصیه می کنیم از استفاده کنید افزونه SeedProd. این بهترین صفحه ساز وردپرس کشیدن و رها کردن مورد استفاده بیش از 1 میلیون وب سایت.

به شما امکان می‌دهد به راحتی صفحات حالت نگهداری سفارشی ایجاد کنید، عنوان صفحات فرود، صفحات به زودی، 404 صفحه و موارد دیگر. 

The SeedProd page builder plugin for WordPress
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 5

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در چگونه سایت وردپرس خود را در حالت نگهداری قرار دهیم.

7. تست تمام عملکردها و پلاگین های نصب شده وردپرس

وقتی یک وردپرس جدید دارید< /a> فعال شد، باید مطمئن شوید که عملکردی مشابه قبل دارید و همه افزونه‌های قدیمی شما با موضوع جدید شما کار می‌کنند.

می‌توانید با اضافه کردن قطعه‌های کدی که از فایل‌های موضوع وردپرس قدیمی خود کپی کرده‌اید، شروع کنید. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای مبتدیان ما برای عنوان چسباندن قطعه کد در WordPress.

سپس، مدتی را با استفاده از ویژگی‌های سایت خود که توسط افزونه‌های وردپرس پشتیبانی می‌شوند، صرف کنید. اگر در این زمان با خطا مواجه شدید، به راهنمای مبتدیان ما برای عیب یابی خطاهای وردپرس.

8. تم جدید وردپرس را در بین مرورگرها و دستگاه ها آزمایش کنید

تست بین مرورگرها به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که وب‌سایت جدیدتان در مرورگرها، اندازه‌های صفحه، سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه متفاوت به نظر می‌رسد.

بیشتر بازدیدکنندگان شما احتمالاً از Google Chrome برای بازدید از وبلاگ وردپرس شما استفاده خواهند کرد. با این حال، مرورگرهای وب دیگر مانند فایرفاکس، مایکروسافت اج، سافاری و موارد دیگر هنوز توسط صدها میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

اگر وب‌سایت جدید شما روی یکی از آن مرورگرها درست کار نمی‌کند، بازدیدکنندگان و ترافیک را از دست می‌دهید. 

خوشبختانه، می‌توانید از انواع ابزارهای آزمایش بین مرورگرها برای مشاهده ظاهر وب‌سایت خود در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در نحوه تست یک سایت وردپرس در مرورگرهای مختلف.

9. حذف افزونه های وردپرس که دیگر نیازی ندارید

برخی از تم های وردپرس وقتی نصب قالب. برخی از این موارد ممکن است مفید باشند، اما در موارد دیگر به آنها نیازی نخواهید داشت.

به سادگی به افزونه ها » افزونه های نصب شده بروید تا ببینید آیا طرح زمینه شما افزونه جدیدی اضافه کرده است.

List of installed plugins
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 6

هم‌اکنون زمان خوبی است تا کل لیست افزونه‌های خود را مرور کنید تا ببینید آیا افزونه‌هایی ارزش حذف کردن دارند یا خیر. 

اگر به دنبال پلاگین های با کیفیت بالا برای استفاده با موضوع جدید خود هستید، پس از انتخاب های ما از باید افزونه های وردپرس داشته باشد. 

10. به کاربران خود اطلاع دهید که وب سایت جدید شما فعال است

هنگامی که آماده ساخت قالب جدید وردپرس خود شدید، می‌توانید حالت نگهداری.

همچنین باید با خوانندگان خود در تماس باشید تا در مورد وب سایت جدید خود به آنها بگویید. این کار مخاطبان شما را طوری آماده می‌کند که با تغییرات بزرگ طراحی سردرگم نشوند، و همچنین کمک می‌کند تا مشترکین شما را درگیر کرده و برای دیدن طرح جدید به سایت شما بازگردند.

در اینجا یک نمونه پستی است که ما در فیس بوک درباره طراحی مجدد وب سایت جدید خود به اشتراک گذاشته ایم.

Redesign announcement example
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 7

توصیه می‌کنیم از طریق خبرنامه ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و Push Notifications.

اگر به دنبال راه های بیشتری برای تبلیغ سایت خود هستید، به راهنمای ما در چگونه پست های وبلاگ خود را با خوانندگان به اشتراک بگذارید.

11. تست سرعت بارگذاری برای قالب جدید وردپرس شما

هنگامی که طرح زمینه جدید شما فعال شد و مراحل بالا را طی کردید، وقت آن است که تست سرعت دیگری را انجام دهید. در حالت ایده‌آل، وب‌سایت جدید شما سریع‌تر خواهد بود و نمرات بهتری در تست سرعت شما کسب می‌کند.

برای انجام این کار، به سادگی از همان ابزار سرعت وب سایتی که قبلا استفاده می کردید استفاده کنید و نتایج را با هم مقایسه کنید. 

اگر طرح زمینه جدید کندتر از طرح زمینه قدیمی است، مطمئن شوید که چندین آزمایش انجام داده اید، از مناطق مختلف تست کنید و بررسی کنید که آیا تنظیمات حافظه پنهان یا فایروال وجود دارد که می تواند باعث افت شود. 

12. نرخ پرش وب سایت وردپرس خود را کنترل کنید

نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که به وب سایت شما وارد می شوند و بدون ادامه به صفحه دوم آن را ترک می کنند. نرخ پرش بالا به این معنی است که شما بازدیدکننده خود را متقاعد نکرده اید که به اندازه کافی در سایت شما بماند تا اقدامی انجام دهد.

بعد از تغییر تم، مهم است که نرخ پرش خود را کنترل کنید. برخی از تم‌ها به سادگی به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا در سایت شما حرکت کنند.

اگر نرخ پرش شما از زمان تغییر طرح زمینه بالا رفته است، باید برای کاهش آن تلاش کنید. می توانید این کار را با بهبود منوهای پیمایش، افزودن ویجت پست های محبوب، افزودن پیوندهای داخلی و موارد دیگر.

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش در وردپرس. 

13. برای بهبود وب سایت وردپرس خود به بازخورد خواننده گوش دهید

در نهایت، مهم است که پس از تغییر به یک موضوع جدید، به بازخورد خواننده گوش دهید. برخی از خوانندگان ممکن است بخش های خاصی از طراحی شما را دوست داشته باشند یا از آنها متنفر باشند. 

لازم نیست به هر خواننده گوش کنید و تغییراتی را که آنها پیشنهاد می‌کنند ایجاد کنید. اما اگر گروهی از خوانندگان وجود دارند که با همین مشکل مواجه هستند، احتمالاً ارزش بررسی آن را دارد.

با افزودن فرم تماس با وب سایت خود، یا اجرای یک نظرسنجی برای درخواست بازخورد خواننده در مورد طراحی جدید شما.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از WPForms است. این بهترین افزونه نظرسنجی وردپرس در بازار مورد استفاده بیش از 6 میلیون وب سایت. 

WPForms
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 8

به شما امکان می‌دهد به راحتی فرم‌های نظرسنجی جذاب را با سازنده کشیدن و رها کردن ایجاد کنید.

به‌علاوه، بخش گزارش‌دهی به‌طور خودکار گزارش‌های زیبایی ایجاد می‌کند تا به تجزیه و تحلیل نتایج شما کمک کند. 

WPForms Survey Results
13 کاری که باید قبل از تغییر قالب وردپرس انجام دهید 9

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در عنوان نحوه ایجاد نظرسنجی در وردپرس.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که دقیقاً قبل از تغییر تم وردپرس چه کاری را باید انجام دهید. همچنین ممکن است بخواهید فهرست بهترین قالب های وردپرس برای وبلاگ های مد و چگونه تم وردپرس خود را سفارشی کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا