فناوری

مورگان استنلی می گوید صنعت مرکز داده جهانی تا سال 2030 2.5 میلیارد تن CO2 منتشر می کند.

مورگان استنلی می گوید صنعت مرکز داده جهانی تا سال 2030 2.5 میلیارد تن CO2 منتشر می کند.

فرامقیاس‌کننده‌ها، که شامل گوگل، مایکروسافت، متا و آمازون می‌شوند، در حال گسترش سریع مراکز داده‌ای هستند که برق را به هم می‌ریزند [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

رونق مراکز داده انتظار می رود تا پایان دهه حدود 2.5 میلیارد تن گازهای گلخانه ای معادل دی اکسید کربن در سطح جهان تولید کند، بر اساس تحقیقات مورگان استنلی، سرمایه‌گذاری‌ها در تلاش‌های کربن‌زدایی را تسریع می‌کنند.

مقیاس‌کننده‌های هایپرمقیاس، که شامل گوگل، مایکروسافت، متا و آمازون می‌شوند، باعث گسترش سریع مراکز داده پرمصرف برق برای گسترش هوش مصنوعی و ابر خود می‌شوند. فناوری های محاسباتی در عین حال، این شرکت ها به تعهدات خود برای کاهش انتشار گرمایش جهانی از مراکز خود تا سال 2030 پایبند هستند.

“این یک بازار بزرگ برای راه حل های کربن زدایی ایجاد می کند.” به گزارش تحقیقاتی مورگان استنلی در روز دوشنبه، که گفت انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط صنعت مرکز داده جهانی حدود 40 درصد از آنچه کل ایالات متحده در یک سال منتشر می‌کند، خواهد بود.

تشکیل این غول بزرگ. انبارهای کامپیوتری سرمایه گذاری در توسعه انرژی پاک را افزایش خواهند داد. مورگان استنلی گفت که تجهیزات کارآمد انرژی و مصالح ساختمانی به اصطلاح سبز.

این گزارش می‌گوید: انتظار می‌رود فناوری جذب، استفاده و ترسیب کربن (CCUS) و فرآیندهای حذف دی‌اکسید کربن (CDR) نیز با تلاش شرکت‌های فناوری برای عمل به وعده‌های آب و هوایی خود تقویت شوند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا