فناوری

به گفته محققان، رای دهندگان آمریکایی هدف نفوذ چین در فضای مجازی قرار گرفته اند

به گفته محققان، رای دهندگان آمریکایی هدف نفوذ چین در فضای مجازی قرار گرفته اند

یک عملیات نفوذ رسانه های اجتماعی چینی جعل هویت رای دهندگان آمریکایی، تحقیر سیاستمداران ایالات متحده است.  
| اعتبار عکس: رویترز

A تأثیر رسانه های اجتماعی چین بر عملیات تحقیقات جدید شرکت اطلاعاتی Graphika نشان داد جعل هویت رای دهندگان ایالات متحده، تحقیر سیاستمداران ایالات متحده و ارسال پیام های تفرقه انگیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر در ایالات متحده است.

این کمپین بخشی از یک تحلیلگران تلاش های مرتبط با دولت چین، “Spamouflage” یا “Dragonbridge” را نامگذاری کرده اند، که ترکیبی از هرزنامه و تبلیغات هدفمند را به اینترنت منتقل می کند.

Spamouflage حداقل از سال 2017 فعال بوده است اما فعالیت خود را افزایش داده است. به گفته کارشناسان، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات. این هزاران حساب را در بیش از 50 وب سایت، انجمن و پلتفرم رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار داده است.

جک استابز، که تیم تحقیقاتی Graphika را مدیریت می کند، گفت: «نکته کلیدی از این گزارش، این است که Spamouflage تبدیل شده است. در تلاش‌های خود برای نفوذ و تحت تأثیر قرار دادن مکالمات سیاسی ایالات متحده، تهاجمی‌تر است.”

“این مهم است زیرا نشان می‌دهد عملیات نفوذ چین که ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد در حال تکامل است، درگیر رفتارهای فریبنده پیشرفته‌تر است و مستقیماً این ارگانیک اما فوق‌العاده را هدف قرار می‌دهد. استابز افزود: شکاف‌های حساس در جامعه.

در یکی از نمونه‌هایی که توسط Graphika برجسته شد، عملیات چینی خود را به عنوان فعالان ضد جنگ آمریکایی معرفی کرد. با استفاده از چندین حساب کاربری در X، عاملان میم هایی ایجاد کردند که ترامپ را “کلاهبردار” نامیدند، او را در لباس نارنجی زندان نشان دادند و بایدن را “بزدل” نامیدند.

<در توقف زبان انگلیسی، حساب دیگری پرسید: "آمریکایی کنونی همچنان آمریکای ماست؟"

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، گفت: “چین هیچ قصدی ندارد و در آن دخالت نخواهد کرد.” انتخابات ایالات متحده، و ما امیدواریم که طرف آمریکایی در انتخابات مشکلی را در مورد چین ایجاد نکند.”

فیس بوک قبلاً این کمپین را به مجریان قانون چین نسبت داده و آن را “بزرگترین مخفی کاری بین پلتفرمی شناخته شده” نامیده بود. اعمال نفوذ در جهان.”

به نظر نمی‌رسد پیام‌های Spamouflage به نفع یک طرف طیف سیاسی – چه دموکرات‌ها و چه جمهوری‌خواهان – باشد، بلکه هدف آن تشدید انتقادات موجود نسبت به جامعه و دولت آمریکا است.

از نظر تاریخی، این گروه در تعامل با آمریکایی‌های واقعی موفقیت محدودی داشت، اما بر اساس گزارش موسسه گفتگوی استراتژیک، که خود را انجام داده است، زمانی که عوامل به طور فزاینده‌ای حامیان واقعی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هدف قرار دادند، این وضعیت در اواسط سال 2023 تغییر کرد. تحقیق در مورد Spamouflage.

عملیات نفوذ ردیابی

Graphika 15 حساب Spamouflage را در پلتفرم رسانه اجتماعی X و یک حساب در TikTok شناسایی کرد که همگی مدعی بودند شهروندان یا رسانه های ایالات متحده هستند. خروجی ها همچنین سایر نمایه‌های مرتبط با آن حساب‌ها در YouTube و Instagram را که تا پایان گزارش آن به حالت تعلیق درآمده بودند، برجسته کرد.

X به درخواست نظر پاسخ نداد.

یک YouTube. سخنگوی گفت: «کانال پرچم‌گذاری شده توسط Graphika قبلاً به عنوان بخشی از تحقیقات ما در مورد عملیات نفوذ هماهنگ شناسایی و خاتمه یافته بود و در زمان حذف تعداد بازدیدهای بسیار کمی داشت.»

حساب Tiktok. به نام هارلان ریپورت، یکی از موفق ترین دارایی های این گروه بود. در ماه ژوئیه یک ویدیو منتشر کرد که 1.5 میلیون بازدید داشت.

این ویدیو که هفته گذشته از TikTok حذف شد، کنفرانس مطبوعاتی بایدن در اجلاس 75 سالگرد ناتو را مورد تمسخر قرار داد. بر اساس بررسی واقعیت رویترز، مانند پست‌های مشابهی در رسانه‌های اجتماعی که در آن زمان به طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شد، سخنان بایدن را به اشتباه رونویسی می‌کرد تا نشان دهد که او اشاره جنسی کرده است.

بررسی رویترز از گزارش هارلان حساب در TikTok نشان داد که اولین ویدیوی خود را در ماه می پست کرده است. دیگر ویدئوهای اخیری که توسط این حساب پست شده صدها هزار بازدید به دست آورده است، از جمله یکی از آنها که هفته گذشته به اشتراک گذاشته شد و نشان می داد که اعضای میزگرد سی ان ان در حال گفتگو در مورد مصاحبه شبکه با کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری بودند.

یک سخنگوی TikTok گفت که این شرکت برای همیشه این برنامه را ممنوع کرده است. حساب Harlan Report به دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن خود.

متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، تأیید کرد که فعالیت Spamouflage را در دو مکان به عنوان بخشی از اجرای مداوم خود علیه این عملیات حذف کرده است. یکی از سخنگویان متا گفت که هیچکدام نتوانستند جذب مخاطبان واقعی را جلب کنند.

دولت ایالات متحده در حال بررسی تلاش های خارجی برای مداخله در انتخابات است.

در ماه جولای، دفتر ایالات متحده آمریکا مدیر اطلاعات ملی گزارشی در مورد مداخله در انتخابات منتشر کرد و خاطرنشان کرد که چین “با احتیاط بیشتری به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نزدیک می شود… و احتمالاً قصد ندارد بر نتیجه آن تأثیر بگذارد.” با این حال، “ما در حال پیگیری تلاش ها برای تأثیرگذاری گسترده تر بر مردم ایالات متحده هستیم.”

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا