اقتصاد

بیش از ۲۸۰۰ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته دولت به بهره‌برداری رسید 

بیش از ۲۸۰۰ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته دولت به بهره‌برداری رسید 

به گزارش برنا به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افتتاح ۲۸۰۲ پروژه در سطح کشور با اعتباری بیش از ۲۲ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: ضمن افتتاح ۱۴۷ پروژه در زمینه رفع نقاط پرحادثه با صرف اعتبار ۱۴۴۲ میلیارد تومان، عملیات اجرایی ۶۰ پروژه دیگر در این حوزه با پیش‌بینی اعتبار ۱۱۷۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در کنار تخصیص اعتبار ۹۵۶۰ میلیارد تومان برای افتتاح ۳۸۸ پروژه شامل تعریض، بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت، عملیات اجرایی ۱۰۶ پروژه دیگر نیز با برآورد اعتباری بالغ بر ۶۵۶۵ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گفته امانی، علاوه بر خرید و بازسازی ۱۸۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به ارزش ۱۲۷۲ میلیارد تومان، برای تأمین ۴۱ دستگاه دیگر ۱۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، همچنین ۲۱۳ پروژه شامل احداث و تعمیر ابنیه فنی راه‌ها با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۲۴۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی ۴۴ پروژه دیگر نیز در این حوزه با سهم اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت سال جاری ۳۳۵ پروژه در زمینه ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی وضع موجود راه‌ها با ۲۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده و عملیات اجرایی ۱۱۰ پروژه دیگر نیز با ۱۰۶۳ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در کنار احداث و افتتاح ۱۶ پروژه پایانه‌مرزی، پایانه باری و نمازخانه بین‌راهی با تخصیص بودجه ۱۱۲ میلیارد تومان، چهار پروژه دیگر در این راستا با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز ۶۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

به گفته این مقام مسئول، ۴۷ ساختمان پلیس و راهدارخانه با صرف اعتبار به ارزش ۵۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و عملیات احداث ۱۹ پروژه دیگر با تخمین اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان شروع شده است.

امانی اضافه کرد: با احداث سه مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین به ارزش ۲۱ میلیارد تومان، کلنگ ساخت یک مرکز دیگر با برآورد اعتبار هفت میلیارد تومان به زمین خورده است.

وی از تأمین اعتبار ۳۲۱۰ میلیارد تومان برای اجرای ۳۱۰ پروژه شامل ساخت، بهسازی، آسفالت و ارتقای راه‌های روستایی در کشور خبر داد و گفت: همچنین لکه‌گیری، بهسازی و روکش آسفالت ۴۴۷ پروژه در حوزه راه‌های فرعی و روستایی با سهم اعتباری ۲۴۰۵ میلیارد تومان انجام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ۶۹۶ پروژه در زمینه ایجاد و توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای با اختصاص اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان اجرایی شده و همچنین به منظور ارتقای خدمات به مسافران در سطح محور‌های مواصلاتی کشور، ۲۱ میلیارد تومان برای راه دسترسی به ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی هزینه شده است.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا