حاشیه

پیکر «محمد علی بهمنی» در تالار شهید آوینی بندرعباس آرام گرفت

پیکر «محمد علی بهمنی» در تالار شهید آوینی بندرعباس آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از ظهر سه شنبه طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان، اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شعرای مطرح کشوری و جمعی از خوانندگان آئین تدفین مرحوم «محمد علی بهمنی» در ضلع جنوبی تالار شهید آوینی بندرعباس به خاک سپرده شد.

بر اساس گزارش مهر، محمد علی بهمنی به مانند شعری که سروده بود «دریا شده است خواهر و من هم برادرش» شاعر تر از همیشه در برابر دریا به خاک سپرده شد تا همیشه چشمانش نظاره گر شکوه دریا و عزت خلیج تا ابد فارس باشد.

تالار شهید آوینی تحت عنوان فرهنگسرای شهید آوینی از روزگاری دور و دراز که در جوار امامزاده سید مظفر علیه‌السلام قرار داشت پاتوق اصلی مرحوم «محمد علی بهمنی» و یارانش بود و سر آخر نیز با همراهی دوستدارانش در ضلع جنوبی این فرهنگسرا به خاک سپرده شد تا انس محمد علی بهمنی و فرهنگسرای شهید آوینی برای همیشه جاودانه شود.

گفتنی است نماز «محمد علی بهمنی» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس برگزار شد.

محمد علی بهمنی شاعر، غزل سرا و ترانه سرای مطرح کشوری بیش از نیم قرن از عمر خود را در شهر بندرعباس زیسته بود و در روز نهم شهریور ۱۴۰۳ در حالی که روزهای ۸۲ سالگی‌اش را می‌گذراند به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

بنا است در آرامگاه استاد محمد علی بهمنی بنایی مجزا برای تبدیل شدن به پاتوق برای اهالی فرهنگ و هنر ساخته شود.

همچنین طبق اعلام مهدی نوبانی شهردار بندرعباس یک بوستان و یک خیابان به نام «محمد علی بهمنی» در بندرعباس نامگذاری خواهد شد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا