سریال و انمیشن

معرفی انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

معرفی انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند، روایتی بسیار بامزه و شیرین از شکفتن غنچه عشق بین یک شیطان و یک قهرمان است. انیمه The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies با داستان شیرین خود لبخند بر لبانتان می‌نشاند.

دختران جادویی، در ژاپن یک ژانر مجزا به حساب می‌آید که در آن دخترانی شجاع و همچنین بامزه نیرویی جادویی پیدا می‌کنند و با دشمنان شیطانی می‌جنگند. انیمه سیلور مون یا همان ملوان ماه معروف‌ترین اثری بوده که در این ژانر ساخته شده است. از آن زمان تاکنون انیمه‌های بسیاری در ژانر دختران جادویی منتشر شده و انیمه Katsute Mahou Shoujo to Aku wa Tekitai shiteita 2024 یکی از این آثار است. البته در این انیمه نه ضدقهرمان شبیه سایر ضدقهرمانان است و نه دختر جادویی آن چیزی است که شما تصور می‌کنید. می‌پرسید چرا؟ پس تا انتهای این مقاله همراه پلازا باشید تا این انیمه زیبا را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

داستان انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

انیمه در دنیایی رخ می‌دهد که ارتش شیاطین قصد نابودی زمین و تمام انسان‌ها را دارند. به همین منظور، قوی‌ترین و مخوف‌ترین سرهنگ شیطانی، میرا (Mira)، برای این ماموریت انتخاب می‌شود. اما وقتی در اولین ماموریت خود با بیاکویا میموری (Byakuya Mimori) دختر جادویی محافظ انسان‌ها مواجه می‌شود. میرا در نگاه اول عاشق بیاکویا می‌شود و ماموریت خود را ناتمام گذاشته و آن‌جا را ترک می‌کند. این دیدار نه تنها عشق را در قلب میرا برمی‌انگیزد، بلکه او را وادار می‌کند تا برنامه‌های خود را بازنگری کند.

میرا که عاشق بیاکویا شده، به جای طراحی نقشه‌های تاخت و تاز به دنبال بهانه‌هایی برای دیدار با او می‌گردد. به همین دلیل، هر روز با او در پارک قرار نبرد می‌گذارد، اما به جای جنگیدن برای به دست آوردن دل بیاکویا، کیک و خوراکی‌های خوشمزه به او می‌دهد. دیری نمی‌گذرد که دیدن بیاکویا در پارک و مراقبت از او، به روتین روزانه میرا تبدیل می‌شود. رفته رفته بیاکویا نیز به میرا علاقه پیدا می‌کند و وجهه مخفی و پنهان زندگی خود را به او نشان می‌دهد. این عشق پاک و شیرین روز به روز عمیق‌تر می‌شود، اما سوال اینجا است که آیا میرا و بیاکویا می‌توانند با هم باشند؟ چگونه با تضادی که دنیاهایشان با هم دارد مقابله کنند؟

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

انیمه The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies شخصیت‌های زیادی ندارد و بیشتر بر روی دو شخصیت اصلی متمرکز است. برخی شخصیت‌های فرعی نیز وجود دارند با حضور کوتاه خود سبب بامزه‌تر کردن داستان می‌شوند. در ادامه این شخصیت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

میرا (Mira)

نقد انیمه The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies

میرا، شخصیت اصلی، یکی از لوتینان‌های اعتمادی پادشاه شرارت است که زندگی‌اش را به ایجاد آشوب و نابودی متعهد کرده است. با این حال، همه چیز با ملاقات بیاکویا، دختر جادویی و دشمن او، دگرگون می‌شود. این دیدار غیرمنتظره عشق را در دل میرا برمی‌انگیزد، تا جایی که دیگر نمی‌تواند به طرح‌های شوم خود ادامه دهد.

میرا که به طور کلی یک استراتژیست زیرک و کارآزموده در سازمان شرارت بوده، به تدریج تحت تاثیر روحیه و نگرش بیاکویا قرار می‌گیرد. او که همواره به دنبال بهانه‌ای برای ملاقات با بیاکویا است، سعی می‌کند در زندگی او نقش مثبتی ایفا کند، حتی اگر این به معنای خیانت به اهداف شرارت‌آمیز خود باشد.

یوکی اونو (Yūki Ono) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. از بین نقش‌های برجسته‌ای که این شخصیت دوبله کرده می‌توان به جان اچ. واتسون در انیمه موریارتی وطن پرست، تاکاگی اوزه (Takagi Oze) در انیمه نیروی آتش، اورتر مادل در انیمه ماش: جادو و ماهیچه، جونتا آزومایا (Junta Azumaya) در انیمه Dakaichi و تایگا کاگامی (Taiga Kagami) در انیمه کوکورو نو بسکتبال، اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

بیاکویا میموری (Byakuya Mimori)

شخصیت های انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

بیاکویا در انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند با ظاهری نوجوان و نمادی از معصومیت به تصویر کشیده می‌شود. او یک دختر جادویی است که در برابر نیروهای شر می‌ایستد. او به عنوان محور اصلی داستان، تلاش می‌کند تا جلوی سازمان شروری را که میرا، یکی از لوتینان‌های اعتمادی پادشاه، هدایت می‌کند، بگیرد.

بیاکویا بدون این که بخواهد یک دختر جادویی شده است. او که به دلیل مستقل شدن ناگهانیش به دنبال راهی برای زندگی بود، توسط یک گربه به یک دختر جادویی تبدیل می‌شود. بیاکویا علاوه بر وظیفه خود به عنوان یک دختر جادویی، شغل‌های پاره وقت بسیاری دارد و به همین دلیل به سلامتی خود اهمیتی نمی‌دهد. این سبب می‌شود تا میرا تمام تلاش خود را برای مراقبت از او بکند.

مای ناکاهارا (Mai Nakahara) به جای شخصیت بیاکویا میموری صحبت کرده است. صدای بامز همای سبب شده تا او به جای دختران کیوت انیمه ای بسیاری صحبت کند. از بین این شخصیت‌ها می‌توان رنه ریوگو (Rena Ryūgū) در انیمه Higurashi When They Cry، ناگیسا فروکاوا (Nagisa Furukawa) در انیمه کلاند و هارونا نیکاوا (Haruna Niekawa) در انیمه دورارارا، را نام برد.

فوم الحوت (Fomalhaut)

داستان انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

فوم الحوت اجرایی‌های برجسته سازمان شرارت است که به طور خاص برای کمک به میرا در ماموریت‌هایش علیه دختران جادویی تعیین شده است. او عضوی از خانواده‌ای اشرافی است و با میرا از دوران پیوستن به سازمان دوست نزدیکی است. شخصیت فومالحوت بسیار دوست‌داشتنی و محبوب است، حتی در میان اعضای سازمان شرارت. نقش او در داستان بیشتر به عنوان ناظری است که توسط پادشاه شر برای جاسوسی از میرا، که به طور غیرمنتظره‌ای عاشق دختر جادویی شده، فرستاده شده است.

کنیچی سوزومورا (Kenichi Suzumura) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. او صداپیشگی شخصیت‌هایی مانند مورلی در Macross 7، هیکارو هیتاچین در Ouran High School Host Club، ماساتو هجیریکاوا در Uta no Prince-sama، موموتارو میکوشیبا در Free!، اوبانای ایگورو در Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba، تورا ایگاراشی در انیمه مبصر کلاس ما پیشخدمته و تاکهیسا هیناوا (Takehisa Hinawa) در انیمه نیروی آتش را نیز انجام داده است.

گربه آشنا (Cat Familiar)

شخصیت Cat Familiar که با نام Byakuya’s Angel نیز شناخته می‌شود، یکی از شخصیت‌های جانبی ولی کلیدی در داستان است. این شخصیت، به عنوان یک موجود جادویی و همراه دختر جادویی به تصویر کشیده می‌شود. او اولین کسی است که بعد از بی‌پول شدن بیاکویا، او را ملاقات کرد و سپس به دنیای دختران جادویی فراخواند. این گربه سفید بسیار مرموز است و نمی‌توان درباره او اطلاعاتی به دست آورد. او گاهی بسیار کوچک و گاهی نیز هم‌قد یک انسان می‌شود که این موضوع بر عجیب‌تر شدن ماهیت او می‌افزاید.

گربه آشنا به وضوح از بیاکویا سواستفاده می‌کند و می‌خواهد هر طور که شده با استفاده از او پولی به جیب بزند؛ او حتی یک بار قصد داشت یک کلیپ منحرفانه از جنگیدن بیاکویا با یک موجود شیطانی را به فروش برساند. او شغل‌های پاره وقت بسیاری برای بیاکویا فراهم می‌کند، اما در نهایت بخش اعظم دستمزدش را از او می‌گیرد.

شین چیرو میکی (Shin-ichiro Miki) صداپیشه پیشکسوت و باتجربه ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. او تاکنون فعالیت‌های هنری بسیاری داشته و در انیمه‌های بسیاری نیز حضور داشته است. از بین انیمه‌هایی که او در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده می‌توان به انیمه نوادگان تاریکی به جای شخصیت آساتو تسوزوکی (Asato Tsuzuki)، انیمه کیمیاگر تمام فلزی به جای شخصیت روی موستانگ (Roy Mustang)، انیمه هانتر x هانتر به جای شخصیت نوو (Knov) و انیمه گینتاما به جای شخصیت تسوما ساکاموتو (Tatsuma Sakamoto)، اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

پرنده آشنا (bird familiar)

پرنده آشنا با نام Hibana’s Angel یا فرشته هیبانا، نیز شناخته می‌شود. این شخصیت با بدنی انسانی و سری مانند طوطی، به همراه بال‌های کوچکی که به استخوان دنبالچه‌اش وصل شده، نماینده یک موجود هیبریدی منحصر به فرد در سریال است. نشان کانجی قدیس یا مقدس بر پیشانی او، جنبه‌ای اسرارآمیز یا الهی به شخصیتش می‌بخشد.

در داستان، فرشته هیبانا به نقش دختر جادویی بیاکویا اعتراض دارد و بر این باور است که دختر جادویی که تحت نظر او است، یعنی هیبانا، شایستگی بیشتری برای این مسئولیت دارد.

هیکارو میدوریکاوا (Hikaru Midorikawa) یکی دیگر از صداپیشگان باتجربه و کارکشته ژاپنی است که دوبله شخصیت فرشته هیبانا را برعهده داشته است. او صدایی بسیار گرم و جذاب دارد و همین سبب شده تا در انیمه‌های بسیاری حضور داشته باشد. از بین شخصیت‌هایی که او دوبله کرده می‌توان ساکاموتو در انیمه نشنیدی؟ نام من ساکاموتو است، کائده روکاوا (Kaede Rukawa) در انیمه اسلم دانک، زورا ایدآل (Zora Ideale) در انیمه شبدر سیاه، گاور (Garou) در انیمه مرد تک مشتی، چری بولسوم (Cherry Blossom) در انیمه اسکیت بی‌نهایت و هاکامادا تسوناگو (Hakamada Tsunagu) در انیمه آکادمی قهرمانانه من، را نام برد.

کاگاری هیبانا (Kagari Hibana)

زمان پخش انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

او دومین دختر جادویی است. هیبانا و بیاکویا در دوران دبستان همکلاسی بودند. او عاشق چیزهای ناز و دوست‌داشتنی است، اما گاهی اوقات وقتی در مکانی نیست که او را خوشحال کند، دچار خشم می‌شود. این روحیه زودرنج او سببش شده تا فرشته‌ای که او را همراهی می‌کند و همچنین از دیگرانی که شاهد تناقض بین ظاهر ناز و زبان ناسزای او هستند، دچار تناقض شوند.

ظاهر لباس هیبانا که به شدت شبیه به شخصیت هومورا آکمی است، با طرح‌های الماسی روی جوراب‌هایش، این شباهت را تقویت می‌کند و عمق بیشتری به شخصیت او می‌بخشد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies

بررسی انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

انیمه The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies توسط استودیو BONES با کارگردانی Akiyo Ohashi و نویسندگی یوکینو آیانا (Yuniko Ayana) منتشر شده است. این سریال از تاریخ 9 ژوئیه 2024، مصادف با 18 تیر 1403، پخش شده و شامل 12 قسمت است.

مانگای این اثر توسط کوکوآ فوجیوارا نوشته شده که قبلا آثاری مانند Watashi no Ookami-san و Dear را در ماهنامه Gangan Wing منتشر کرده بود. فوجیوارا هنگام نگارش این مانگا درگذشت و مانگا ناتمام ماند.

این انیمه داستان میرا، یک استراتژیست شرور که عاشق دختری جادویی به نام بیاکویا می‌شود را روایت می‌کند و مضامینی چون عشق ممنوعه، تضاد بین خوب و بد و چالش‌های اخلاقی را دنبال می‌کند. این انیمه در فضایی فانتزی و رمانتیک به تصویر کشیده شده است که شامل تعارض‌های اخلاقی و درگیری‌های درونی شخصیت‌ها است. انیمه در پس زمینه‌ای از جنگ‌ها و نبردها، روایتگر یک داستان عاشقانه‌ی نامتعارف بین یک جادوگر نوجوان و یک لوتینان شرور است که باید بین وفاداری به امپراطوری شرور و عشق ناخواسته‌اش یکی را انتخاب کند.

بیاکویا، با نمادین کردن نور و امید، در مقابل تاریکی‌های میرا قرار می‌گیرد، و همین امر باعث می‌شود تا میرا شروع به بازاندیشی در مورد مسیر زندگی خود کند. این تقابل و تعامل بین عشق و وظیفه، داستان را به سمت نتیجه‌ای غیرمنتظره سوق می‌دهد که در آن میرا باید بین وفاداری به پادشاه شیاطین و عشقی که در قلب او جوانه زده است، یکی را انتخاب کند.

نظرات مخاطبین نیز می‌تواند به شما کمک کند که درباره انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمن خونی یکدیگر بودند، به درستی تصمیم بگیرید.

مخاطبینی که از تماشای این انیمه لذت بردند، معتقد بودند که این اثر یک تجربه دلنشین برای دوستداران انیمه‌های دختران جادویی است که به دنبال سریالی کوتاه و جذاب هستند. این سریال که تنها ۱۲ دقیقه برای هر قسمت زمان دارد، ترکیبی از زندگی روزمره و رمانس است و به همراه طنز ملایمی که دارد، مخاطب را با حس خوبی در پایان هر قسمت ترک می‌کند.

تغییر ژانر این انیمه از ماجراجویی به زندگی روزمره و رمانس بسیار دلپذیر بوده است. این سریال برای تماشا در زمان‌های استراحت، در حال حرکت، یا زمانی که فرصت کمی دارید، مناسب است و می‌تواند تنوعی در روزمرگی زندگی به ارمغان آورد. تنها نکته ناامید کننده، کمبود صحنه‌های مبارزه در آن است.

شخصیت های انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند

اما همه نظرات به این اثر مثبت نبوده و برخی نیز از جای جای آن انتقاد کردند. مخالفین معتقد بودند که انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی یک سریال بسیار عجیب است. با توجه به نقد و بررسی‌های اولیه و خواندن بخش‌هایی از مانگا، می‌توان گفت که اگرچه انیمیشن آن از کیفیت مناسبی برخوردار است و صداپیشگی نیز استاندارد به نظر می‌رسد، اما داستان در جاهایی دچار مشکل می‌شود. از نظر این بررسی، داستان این انیمه ترکیبی از رمانتیک و کمدی است که موفق به اجرای هر دو به خوبی نشده است.

شخصیت دختر جادویی به شکلی ناخوشایندی کودکانه نشان داده شده است و این در تضاد با شخصیت مرد بزرگسال داستان که به نظر می‌رسد به او علاقه‌مند است، قرار دارد. این بسیار ناخوشایند است که یک مرد بزرگسال عشقی آتشین به یک دختر نوجوان داشته باشد.

امتیازات انیمه Katsute Mahou Shoujo to Aku wa Tekitai shiteita

انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند در سایت مای انیمه لیست نمره 7.5 و در سایت imdb نمره 7.8 از 10 نمره را به دست آورده است.

کلام آخر

انیمه دختر جادویی و معاون شیطانی دشمنِ خونی یکدیگر بودند می‌تواند یک اثر شیرین برای اوقات فراغتتان باشد، همان زمانی که یک روز شلوغ و بد داشته‌اید و می‌خواهید با دیدن یک انیمه دوست داشتنی تمام انرژی‌های بد را از خود دور کنید. پس انیمه The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies را در لیست تماشای خود قرار دهید و لحظات شیرینی برای خود رقم بزنید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا