آشپزی

طرز تهیه میلوپیتا

اگر به غذاهای یونانی علاقه دارید، نمی توانید این دسر مبتنی بر سیب را از دست بدهید. طعم شیرین و بافتی عالی دارد

میلوپیتا یک غذای معمولی یونانی است که شبیه پای سیب است. طعم شیرین فوق العاده ای دارد که تقریبا همه آن را دوست دارند. علاوه بر این، به دلیل وجود میوه در داخل، اثرات مثبت خاصی بر بدن دارد. بنابراین در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آن را به روشی ساده به شما آموزش دهیم تا از این دسر نهایت لذت را ببرید!

شما باید این را در نظر بگیرید دسرها را می توان گهگاه در چارچوب یک رژیم غذایی سالم گنجاند . در حالی که این درست است که بهتر است ماست یا میوه طبیعی را برای زندگی روزمره خود انتخاب کنید، اما اگر زمانی از این روال سالم صرف نظر کنید و به جای آن از یک غذای شیرین تر استفاده کنید، مشکلی وجود ندارد. تا زمانی که به طور منظم ورزش می کنید، بدن شما نباید تحت تاثیر قرار گیرد.

مواد لازم برای میلوپیتا

برای تهیه میلوپیتای نفیس به مواد زیر نیاز دارید:

  • 500 گرم سیب
  • 70 میلی لیتر آب لیمو
  • 185 گرم کره نرم
  • 55 گرم شکر قهوه ای
  • 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • شکر 220 گرم
  • 2 قاشق چایخوری پوست لیمو
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 120 گرم آرد
  • 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 60 میلی لیتر شیر
  • 2 قاشق چایخوری پودر قند
  • 25 گرم کره
  • 1 قاشق غذاخوری آردbotella vinagre manzana

ذکر این نکته ضروری است که برخلاف آنچه تا چند سال پیش ادعا می شد، کره بسیار سالم تر از مارگارین است. درست است که غلظت اسیدهای چرب اشباع بالاتری دارد، اما تا زمانی که غذا تحت یک فرآیند حرارتی تهاجمی قرار نگیرد، این اسیدهای چرب از نوع سیس خواهند بود. به همین دلیل، جای نگرانی نیست.

دستورالعمل های گام به گام

  1. فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  2. در این فاصله سیب ها را ریز خرد کنید. ابتدا پوست آنها را بگیرید و دانه ها را جدا کنید .
  3. بلافاصله بعد از آن، آب لیمو را روی آن ها بمالید تا از اکسید شدن و گرفتن رنگ غیر اشتها آور جلوگیری کنید.
  4. سپس حدود 60 گرم کره را در ماهیتابه نچسب روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.
  5. شکر قهوه ای و دارچین را به همان تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد حل شده و مخلوط یکدستی به دست آید. سپس، آن را کنار بگذارید.
  6. همزمان سفیده ها را هم بزنید تا به اندازه کافی سفت شوند شوند. مهم این است که وقتی کاسه را برگردانید، سفیده تخم مرغ نریزد.
  7. زرده های تخم مرغ را جداگانه با 125 گرم کره و 220 گرم شکر هم بزنید. در اینجا باید پوست لیمو و وانیل را نیز اضافه کنید را نیز اضافه کنید . پس از تشکیل کف، آرد، بکینگ پودر و شیر را اضافه کنید، اما حتماً این کار را کم کم انجام دهید.
  8. وقتی مخلوط یکدست شد، سفیده ها را به دو نیمه بریزید و با حرکات بسته بندی هم بزنید.
  9. تمام این خمیر را در قالب کیک گرد با کره و آرد پاشی شده با لبه بلند قرار دهید تا نچسبد.
  10. سیب ها را خوب آبکش کنید و در حالی که کمی فشار دهید روی خمیر قرار دهید.
  11. سپس کره ای را که کنار گذاشته بودید روی آن بریزید و حدود 45 دقیقه بپزید.
  12. درست بعد از اینکه این ظرف را از فر خارج کردید روی میلوپیتا در حالی که هنوز گرم است پودر قند بپاشید.

فواید سیب

سیب میوه‌ای است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال، آنها باید در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل معرفی شوند. اجتناب از کمبود مواد مغذی که بر عملکرد بدن تأثیر منفی می گذارد، ضروری است.

آنها تراکم میکروبیوتای روده را بهبود می بخشند

یکی از فیبرهای موجود در سیب پکتین است . این نشان داده شده است ماده به عنوان یک بستر انرژی برای باکتری هایی که در دستگاه گوارش زندگی می کنند عمل می کند.

این امر بقای آنها را با افزایش تراکم آنها تضمین می کند. از این نقطه به بعد ، متابولیسم بدن بسیار کارآمدتر عمل می کند زیرا سطح التهابی آن کاهش می یابد.

لازم به ذکر است که میکروبیوتا در حال حاضر به عنوان یک عضو مستقل در نظر گرفته می شود. این پیامدهای زیادی برای وضعیت سلامتی دارد.

میکروبیوتای روده ای بدن ارتباط مستقیمی با سلامت روانی، گوارشی و متابولیک دارد . در واقع، بسیاری از اختلالات پیچیده و مزمن با موقعیت‌های دیسبیوز مرتبط هستند که در آن باکتری‌های مفید تغییر می‌کنند یا کلنی‌های آن‌ها کاهش می‌یابد.

سیب به تنظیم حمل و نقل روده کمک می کند

فیبر موجود در سیب نه تنها برای بهبود عملکرد میکروبیوتا مفید است، بلکه برای افزایش سرعت عبور روده با کاهش یبوست نیز مفید است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله نیچر ریویوز منتشر شده است ، رژیم غذایی کم فیبر یکی از عوامل خطر برای ایجاد مشکلات اجابت مزاج در نظر گرفته می شود.

با این حال، این استراتژی غذایی باید با سایر استراتژی‌هایی که به فیبر اجازه می‌دهند واقعاً کاربردی باشد، ترکیب شود . این ایده خوبی است که از مصرف مایعات کافی در طول روز اطمینان حاصل کنید و تمرینات بدنی، به ویژه تمرینات قدرتی را ترویج دهید. اگر با وجود انجام این تغییرات، یبوست شما بهبود نیافت، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

mejores tips que te ayudaran a dejar el consumo excesivo de cafe comer manzana

آنها خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهند

سیب همچنین دارای تعداد زیادی فیتونوترینت با ظرفیت آنتی اکسیدانی است. این عناصر تشکیل رادیکال های آزاد و تجمع بعدی آنها را در بافت های بدن خنثی می کنند.

این تأثیر برای جلوگیری از توسعه بیماری های پیچیده بسیار مهم است،  همانطور که توسط تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی مکمل و یکپارچه نشان داده شده است.

تحت کنترل نگه داشتن فرآیندهای اکسیداسیون و التهاب در بدن انسان ضروری است ، زیرا اگر اندام ها بیش از حد تقویت شوند، ممکن است عملکرد خود را به طور موثر انجام ندهند. علاوه بر این، در این زمینه، بروز جهش و مشکلات تکثیر سلولی افزایش می یابد.

همیشه بهتر است مصرف میوه ها را با سبزیجات ترکیب کنید. هر دو نوع غذا حاوی تعداد زیادی فلاونوئید هستند که می توانند سلامتی را تضمین کنند. آنها همچنین به جلوگیری از التهاب کمک می کنند، که از بسیاری از بیماری های پیچیده محافظت می کند.

موارد منع مصرف میلوپیتا

میلوپیتا را می توان در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع معرفی کرد. با این حال، در صورت ایجاد بیماری دیابت، باید از مصرف آن خودداری شود. در این مورد، محتوای قند ساده این دستور غذا می تواند استرس پانکراس یا سطح قند خون کنترل نشده ایجاد کند که در میان مدت مضر تلقی می شود.

همچنین برای زنان باردار مبتلا به دیابت بارداری مناسب نیست . در این مواقع توجه ویژه به رژیم غذایی و اولویت بندی مصرف غذاهای تازه با محتوای کم کربوهیدرات های ساده ضروری خواهد بود. در غیر این صورت، سلامت متابولیک آینده کودک ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

میلوپیتای سیب را به راحتی در خانه تهیه کنید

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، تهیه یک دسر نفیس میلوپیتا سیب بسیار آسان است. . زمان زیادی از شما نمی گیرد و نتیجه می تواند هر کسی را با یک دندان شیرین راضی کند!

علاوه بر این، ماده اصلی آن یکی از میوه هایی است که دارای بالاترین فیبر در جهان است که برای عملکرد صحیح میکروبیوتای روده ضروری است.

با این حال، به منظور بهبود سلامت خود، به یاد داشته باشید که ترکیب یک رژیم غذایی خوب با سایر عادات سبک زندگی سالم ضروری است. اینها شامل تمرین بدنی منظم و استراحت خوب است. لازم است حداقل 7 ساعت در شب بخوابید تا بدن به خوبی بهبود یابد و در نتیجه تعادل هورمونی برقرار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا