ورزش

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی از ساعت ۱۵ امروز چهارشنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد که در پایان ۱۲۰ دقیقه سرخپوشان ۴ بر ۲ حریف خود را شکست دادند. این دیدار در ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ به ۲ خاتمه پیدا کرده بود.

گئورگی گولسیانی(۱۰ – و ۱۰۰ پنالتی) و عیسی آل کثیر(۵۷)، سیامک نعمتی(۹۳) برای پرسپولیس و دانیال اسماعیلی فر(۴۰ – گل به خودی) و فرشاد احمدزاده(۷۴) برای سپاهان گل زدند.

پرسپولیس در این دیدار با علیرضا بیرانوند، وحدت هنانوف، دانیال اسماعیل‌فر(۶۸ پریرا)، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک(۱۰۸ کمال کامیابی نیا)، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی(۹۰+۶ امید عالیشاه)، وحید امیری، محمد عمری(۷۵ سیامک نعمتی)، عیسی آل کثیر(۷۵ سروش رفیعی) به میدان رفت.

سپاهان هم با پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور( ۱۰۹ محمد کریمی)، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر(۴۶ نیلسون جونیور)، رامین رضائیان، مسعود ریگی(۱۰۹ عیسی مرادی)، ایگور کاتاتو(۶۵ یاسین سلمانی)، محمد قربانی (۶۵ محمد علی نژاد)، فرشاد احمدزاده(۸۸  آریا یوسفی)، امید نورافکن، شهریار مغانلو به میدان رفت.

سیاوش یزدانی، امید نورافکن، مسعود ریگی و محمد دانشگر از سپاهان کارت زرد گرفتند. سینا اسدبیگی از پرسپولیس هم کارت زرد گرفت.

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد
سیاوش یزدانی با دادن دو پنالتی و اخراج شدن لطمه سنگینی به سپاهان زد

دیدار حساس دو تیم در زمین باکیفیت و حضور هواداران آغاز شد و دو تیم در دقایق ابتدایی به ارزیابی یکدیگر پرداختند. در مهمترین اتفاق دقایق ابتدایی فرشاد احمدزاده توپ برگشتی ناشی از ضربه کرنر را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که توپ با اختلاف اندکی از کنار تیر عمومی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۰ نفوذ محمد عمری از پشت محوطه جریمه سپاهان با حرکت تنه به تنه سیاوش یزدانی همراه شد و دو بازیکن در شرایطی وارد محوطه شدند که یزدانی دست حریف را در اختیار داشت و به خاطر خطا روی عمری بیژن حیدری اعلام ضربه پنالتی کرد که این ضربه را گولسیانی بازیکن سابق سپاهان در دقیقه ۱۲ به گل نخست بازی تبدیل کرد.

بعد از این گل سپاهانی ها تلاش کردند با افزایش فشار روی دروازه پرسپولیس گل خورده را جبران کنند اما حملات آنها آنقدر زهردار نبود که بتواند خطر جدی برای سرخپوشان داشته باشد.

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد
گولسیانی با زدن دو گل چهره تاثیرگذار پرسپولیس بود

بازی در ادامه روند یکنواختی داشت و سپاهان برای رسیدن به گل تلاش می کرد و پرسپولیس هم به دنبال تمرکز روی کارهای دفاعی بود و چشم به ضد حملات داشت.

در دقیقه ۴۰ این دیدار وحید امیری در جناح راست محوطه جریمه پرسپولیس مرتکب خطا شد که ارسال این توپ روی دروازه با ضربه سر دانیال اسماعیلی فر به گل تساوی سپاهان تبدیل شد. اسماعیلی فر روی فشاری که دانشگر وارد کرد به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد.

در دومین دقیقه وقت اضافه نیمه اول نفوذ مهدی ترابی درون محوطه جریمه سپاهان یک موقعیت عالی را برای سرخپوشان به همراه داشت اما ضربه دانیال اسماعیلی فر با اختلاف بسیار نزدیکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم برای دو تیم مانند ابتدای بازی بود با این تفاوت که سرخپوشان در دقیقه ۱۰ نیمه دوم به گل رسیدند و داور اعلام آفساید کرد. در دقیقه ۵۴ دانیال اسماعیلی فر با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کرد اما کمک داور اعلام آفساید کرد.

در دقیقه ۵۷ پرسپولیسی ها حمله پرتعدادی را روی دروازه میزبان طراحی کردند که در رفت و برگشت توپ درون محوطه جریمه به پورعلی گنجی رسید و ارسال او درون محوطه شش قدم با ضربه عیسی آل کثیر به گل دوم سرخپوشان تبدیل شد. آل کثیر در بازگشت از دوران مصدومیت نتوانسته بود گلزنی کند این اولین گل او بود.

آل کثیر در دقیقه ۶۲ و در یک ضد حمله بازهم صاحب موقعیت گلزنی شد اما در شرایطی که درون محوطه جریمه تنها بود ضربه آرامی را به توپ زد که نیازمند به راحتی آن را در اختیار گرفت.

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد
آل کثیر پس از مدتها برای پرسپولیس گل زد

در دقیقه ۷۲ سپاهانی که برای جبران گل عقب افتاده تلاش زیادی می کردند توسط شهریار مغانلو با شوتی سرکش و محکم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که بیرانوند توپ را مهار کرد. یک دقیقه بعد امید نورافکن می توانست دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه سر او از فاصله نزدیک را بیرانوند مهار کرد.

در دقیقه ۷۴ سپاهانی ها کار را به تساوی کشاندند. در این صحنه توپ ارسالی از جناح راست پس از قاطی کردن بیرانوند با بازیکن سپاهان مقابل پای فرشاد احمدزاده افتاد که این بازیکن با ضربه ای آرام دروازه خالی را باز کرد.

در دقیقه ۸۱ پاس عالی مهدی ترابی برای پریرا این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه فنی او با فاصله نزدیک از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۰ خطای مسعود ریگی نزدیکی های محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی را نصیب سرخپوشان کرد که ارسال مهدی ترابی کیفیت لازم را نداشت و توسط مدافعان سپاهان برگشت داده شد.

در شروع وقت اضافه اول وحید امیری با حرکت انفرادی فوق العاده از چند بازیکن سپاهان عبور کرد و درون محوطه جریمه توپ آماده ای را برای سیامک نعمتی ارسال کرد که این بازیکن با ضربه ای دقیق سومین گل سرخپوشان را به ثمر رساند. نعمتی در فهرست مازاد پرسپولیس بود که با منتقی شدن انتقالش به ترکیب سرخ ها برگشت و در این بازی گلزنی کرد.

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد
سیامک نعمتی سومین گل پرسپولیس را زد و اشک ریخت

در دقیقه ۹۹ پاس عالی نعمتی پشت مدافعان سپاهان، پریرا را در موقعیت تک به تک قرار داد اما سیاوش یزدانی درون محوطه جریمه این بازیکن برزیلی را سرنگون کرد تا دومین ضربه پنالتی برای سرخپوشان اعلام شود. این ضربه را گولسیانی در دقیقه ۱۰۰ به گل چهارم تبدیل کرد.

در ادامه بازی پرسپولیس با آرامش و بازی بدون نقص بازیکنانش سعی در حراست از دو گلی داشت که از حریف پیش بود و سپاهان با تغییراتی که در ترکیبش ایجاد کرد و به میدان فرستادن چند جوان به دنبال جبران گل های خورده بود.

در دقایق پایانی تلاش سپاهان برای رسیدن به گل ثمری نداشت و سرخپوشان در روزی که کمترین اشتباه را داشتند توانستند از مرحله یک هشتم نهایی عبور کنند. زردپوشان هم که صدرنشین لیگ برتر هستند از دور مسابقات حذفی کنار رفتند.

۶ گل در بازی بزرگ مدعیان دو جام/ پرسپولیس «صدرنشین» را حذف کرد
شادی پرسپولیسی ها پس از بردن سپاهان

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا