ورزش

۱۴ لژیونر ایران در هاکی داخل سالن ترکیه!

۱۴ لژیونر ایران در هاکی داخل سالن ترکیه!

مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر هاکی داخل سالن فدراسیون از حضور بیش از ۱۴ بازیکن لژیونر ایران در تیم‌های باشگاهی ترکیه خبر داد.

امیر میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، پس از پایان مسابقات لیگ برتر داخل سالن هاکی مردان که به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات با عنوان جام مقاومت غزه با حضور ۸ تیم در همدان برگزار شد که در پایان نفت و گاز گچساران اول شد، هیات هاکی ایلام دوم و شهرداری کرمانشاه با الوند نوین مشترکا سوم شدند. در این مسابقات ۱۵۰ ورزشکار حضور داشتند که از بین آن ها ۳۰ نفر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و پس از حضور در چند مرحله اردو، ۱۲ نفر برتر به مسابقات قهرمانی آسیا تایلند اعزام خواهند شد.

وی گفت: تیم هاکی داخل سالن مردان ۸ دوره قهرمان آسیا و یک دوره نایب قهرمان آسیا و دو دوره سوم جهان است. بنابراین هاکی داخل سالن مردان ایران نه تنها در آسیا بلکه در جهان نیز شناخته شده و مطرح است. در حال حاضر ۱۴ بازیکن لژیونر داریم که در تیم‌های باشگاهی ترکیه بازی می‌کنند. در بخش بانوان بهترین جایگاه ما در آسیا پنجمی است که البته برای ارتقای جایگاه آنها در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند قرار است یک مربی آمریکایی چینی بهمن ماه وارد ایران شود و از نهم بهمن که اردوی تیم ملی بانوان در شیراز برگزار می‌شود هدایت تیم را برعهده خواهد داشت.

مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر هاکی داخل سالن فدراسیون با اشاره به پایین بودن سقف قرارداد بازیکنان هاکی، اظهار کرد: میزان سقف قرارداد بازیکنان هاکی از ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه با ورزشکاران سایر رشته‌ها پایین و در حد یک ورزشکار حرفه‌ای نیست. سال گذشته تیم هاکی داخل سالن مردان با شکست تیم آمریکا سوم جهان شد و انتظار حمایت بیشتر از هاکی مردان بود.

میرزایی در پایان با اشاره به عدم سرمایه‌گذاری باشگاه‌های مطرح در لیگ برتر هاکی داخل سالن، خاطرنشان کرد: هر چند جایگاه هاکی داخل سالن مردان نسبت به سال‌های گذشته بهتر و پررنگ‌تر شده است اما عدم استقبال اسپانسرها و باشگاه‌های مطرح از این رشته سبب شده تا هاکی همانند سایر رشته‌ها دیده نشود و مورد حمایت مسوولین قرار نگیرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا