اخبار روز

۱۰ اولویت راهبردی در حوزه کودکان و نوجوانان تعیین شد

۱۰ اولویت راهبردی در حوزه کودکان و نوجوانان تعیین شد

۱۰ اولویت راهبردی در حوزه کودکان و نوجوانان تعیین شد

به گزارش خبرگزاری خالق، آئین اختتامیه سومین کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان «برنامه ریزی در موضوعات راهبردی» با حضور امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری، احمد وحیدی، وزیر کشور، ترکی، معاون دادستان کل کشور و کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک در این نشست ضمن سخنانی، با بزرگداشت ماه اقامه عزای حسینی و خیر مقدم به میهمانان این همایش، گزارشی از برگزاری این کارگاه ۳ روزه ارائه داد.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک، گفت: در این کارگاه ۳ روزه به لطف همکاری و هم‌افزایی معاونین دادستان‌های مراکز استان‌ها و مدیران کل فرهنگی اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، حجم زیادی از قوانین و مقررات حوزه اطفال و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعیین اولویت‌های راهبردی در حوزه اطفال و نوجوانان در سال ۱۴۰۲، از شناسایی فرصت‌های نهادی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری در استان‌های مختلف و شناسایی و بررسی چالش‌های این حوزه خبر داد.

کاظمی اظهار کرد: در روز سوم این کارگاه با استفاده از فرصت‌های شناسایی شده در استان‌ها به مصاف چالش‌های موجود در حوزه کودکان و نوجوانان رفته و برنامه‌هایی در این زمینه تدوین و نگارش شده است.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت توجه به جمعیت حدود ۱۳ میلیونی کودک و نوجوانان کشور و موضوع کودکان و نوجوانان اتباع حاضر در کشورمان، گفت: در این کارگاه ۱۰ اولویت راهبردی در حوزه کودکان و نوجوانان تعیین و اهداف عملیاتی برای آن‌ها تدوین و شاخص‌ها و برنامه‌هایی مشخص شده است.

کاظمی، بیان کرد: هدف‌گذاری‌های این کارگاه ۳ روزه تاحد زیادی محقق شده و امیدواریم پس از تدوین متن نهایی این کارگاه، با حمایت وزرای کشور و دادگستری و همچنین قوه قضائیه، برنامه عملیاتی آن تصویب و ابلاغ شود.

این کارگاه ۳ روزه با حضور معاونین دادستان‌های مراکز استان‌ها و مدیران کل فرهنگی اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور و به همت مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری، وزارت کشور، دادستانی کل کشور و یونیسف از ۲۸ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۲ در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا