سلامت

یبوست با خطر بیشتر زوال شناختی مرتبط است

یبوست با خطر بیشتر زوال شناختی مرتبط است

< span class="css-mjp0j9">< منبع srcset="//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/ 07/Constipation_Cognition_GettyImages1186119283_Header-1024x575.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190px)"/>< منبع srcwset="p.post.com/i com/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/Constipation_Cognition_GettyImages1186119283_Header-1024x575.jpg?w=1845 879w" media="(min-width:اشتراک گذاری در Pinterest
پیوندهای تحقیقاتی جدید یبوست با خطر بیشتر زوال شناختی. اعتبار تصویر: tifonimages/Getty Images.
  • در یک سری از مطالعات جدید، محققان ارتباط بین یبوست و زوال شناختی را بررسی کردند.
  • آنها دریافتند که یک حرکت روده در هر 3 روز یا کمتر با سطوح بالاتر زوال شناختی همراه با تغییرات خاصی در میکروبیوم روده مرتبط است.
  • مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم این یافته‌ها چگونه می‌توانند به درمان‌ها و استراتژی‌های پیشگیری برای زوال شناختی کمک کنند.

حدود 16%عوامل خطر یبوست شامل سطوح پایین فعالیت بدنی، جنسیت زن، محل سکونت، و شرایط پزشکی، از جمله افسردگی، هموروئید، و برخی از بیماری های قلبی عروقی، گوارشی، و اسکلتی عضلانی.

یبوست مزمن زمانی رخ می دهد که فرد کمتر از یک بار در هر 3 روز یا بیشتر دفع کند. این به شرایط مختلف سلامتی مرتبط شده است، از جمله اضطراب و افسردگی.

مطالعات نشان دهید که یبوست یک عارضه شایع بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون است که به سریع‌تر< /hl-trusted-source> پیشرفت بیماری آلزایمر.

درک بیشتر در مورد اینکه چگونه یبوست بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد – و مغز و شناخت به طور گسترده – می‌تواند به توسعه درمان‌ها و استراتژی‌های پیشگیری برای کاهش شناختی و شرایط مرتبط.

اخیراً، محققان ارتباط بین یبوست و زوال شناختی را بررسی کردند. آنها دریافتند که اجابت مزاج هر 3 روز یا کمتر با احتمال 73 درصد بیشتر کاهش ذهنی شناختی مرتبط است.

مطالعات در هدف کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در آمستردام، هلند، و به صورت آنلاین.

سایر مطالعات مرتبط همچنین نشان داد که افزایش و کاهش برخی باکتری‌های روده با زوال عقل و زوال شناختی مرتبط است. دکتر. توماس گات، استادیار دانشکده پزشکی دونالد و باربارا زوکر در هافسترا/ نورث ول، که در این تحقیق دخالتی ندارد، به اخبار پزشکی امروز گفت.

“این تحقیق حتی به این سوال که آیا ترویج انواع خاصی از کلونیزاسیون باکتریایی می تواند از حافظه و عملکرد مغز محافظت کند یا نه شروع نمی کند. این سوال را مطرح می کند و مسیری را برای تحقیقات بیشتر ایجاد می کند.”

– دکتر توماس گات

برای این مطالعه، محققان داده های 112753 مرد و زن را بررسی کردند. داده‌ها شامل اطلاعاتی در مورد دفعات دفع مدفوع بین سال‌های 2012 و 2013 همراه با خود ارزیابی عملکرد شناختی بین سال‌های 2014 و 2017 بود.

یک زیرگروه متشکل از 12696 شرکت‌کننده نیز تحت نظارت محققان تحت آزمایش‌های عصبی روان‌شناختی قرار گرفتند. شرکت کنندگان همچنین نمونه های مدفوع را برای ارزیابی سطوح باکتری های مختلف ارائه کردند.

در نهایت، محققان دریافتند افرادی که هر 3 روز یا بیشتر مدفوع می‌کنند، نسبت به افرادی که یک بار در روز اجابت مزاج می‌کنند، به طور قابل‌توجهی ضعیف‌تر هستند – معادل 3 سال پیری بیشتر.

آنها همچنین ۷۳ درصد بیشتر در معرض خطر زوال ذهنی شناختی و میکروب های کمتری بودند که بوتیرات، نشانگری از باکتری های سالم که به هضم فیبرهای غذایی کمک می کند.

محققان همچنین دریافتند کسانی که بیش از دو بار در روز اجابت مزاج داشتند، کمی بیشتر در معرض خطر زوال شناختی قرار داشتند و تمایل داشتند گونه‌های التهابی بیشتری در میکروبیوم خود داشته باشند.

محققان به این نتیجه رسیدند که حرکات کمتر روده با عملکرد شناختی بدتر مرتبط است و این ارتباط ممکن است با تغییرات در میکروبیوم روده توضیح داده شود.

دو مطالعه اخیر دیگر باکتری های خاص روده مرتبط با افزایش خطر زوال عقل را بررسی کردند. همچنین کدام باکتری روده ممکن است محافظ عصبی باشد.

در مطالعه اول، محققان داده های 140 فرد سالم از نظر شناختی را با میانگین سنی 56 سال ارزیابی کردند. داده‌ها شامل نمونه‌های مدفوع و اندازه‌گیری نشانگرهای زیستی پروتئین آلزایمر، آمیلوئید و تاو از اسکن‌های مغزی PET بود.

آنها دریافتند که سطوح بالاتر آمیلوئید و تاو با سطوح کمتر باکتری روده Butyricicoccus و Ruminococcus و مقادیر بالاتر Cytophaga و Alistipes. آنها اشاره کردند که Butyricicoccus و Ruminococcus ممکن است اثرات محافظت کننده عصبی داشته باشند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، محققان پیشنهاد کردند که کاهش برخی از باکتری‌ها ممکن است نفوذپذیری روده و انتقال برخی متابولیت‌ها به مغز را افزایش دهد، که به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش تجمع آمیلوئید شود. پروتئین های بتا و تاو

آنها گفتند که گام بعدی برای تحقیق، آزمایش این است که آیا معرفی، افزایش یا کاهش برخی میکروب های روده می تواند به طور مفیدی سطوح آمیلوئید و تاو را تغییر دهد. اگر چنین است، این می تواند به شناسایی رویکردهای درمانی جدید بالقوه برای آلزایمر کمک کند.

در مطالعه دوم، محققان نمونه های مدفوع و نمرات آزمون شناختی 1014 شرکت کننده با میانگین سنی 52 سال را بررسی کردند. آن‌ها گروه را بر اساس نمرات آزمون شناختی خود به گروه‌هایی تقسیم کردند و آن‌هایی را که کمترین 20 درصد را کسب کردند، با کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کردند، مقایسه کردند.

در نهایت، آنها دریافتند که افراد با ضعیف‌ترین سطح شناخت، سطوح کمتری از Clostridium و Ruminococcus و سطوح بالاتری از Alistipes< داشتند. /em> و Pseudobutyrivibrio نسبت به سایر شرکت کنندگان.

محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثرات محافظت کننده عصبی احتمالی این باکتری ها مورد نیاز است. با این حال، آنها اضافه کردند که در آینده ممکن است بتوان فراوانی آنها را از طریق رژیم غذایی و پری بیوتیک ها برای حفظ سلامت مغز و عملکرد شناختی دستکاری کرد.

اخبار پزشکی امروز با دکتر. J. Wes Ulm، تحلیلگر منابع علمی بیوانفورماتیک، و متخصص داده های زیست پزشکی در مؤسسه ملی بهداشت، که در این تحقیق شرکت نداشت، در مورد محدودیت های آن.

او گفت که در حالی که مطالعات ارتباط بین یبوست و زوال شناختی را نشان می دهد، آنها علت را به دلیل ماهیت اولیه خود نشان نمی دهند.

او خاطرنشان کرد: «همچنین ناشناخته است که آیا بین برخی از شیوه‌های رژیم غذایی، مانند مصرف فیبر یا استفاده از پروبیوتیک‌ها یا پری‌بیوتیک‌ها، و یافته‌های مشاهده‌شده رابطه علی وجود دارد یا خیر».

“علاوه بر این، بیشتر مشاهدات زوال شناختی در جمعیت بیماران مرتبط ذهنی بود، با تنها یک نمونه نسبتاً کوچک که تحت آزمایش عینی ابزارهای مختلف قرار گرفت تا با اطمینان بیشتری چنین یافته ای را تایید کند.” دکتر اولم افزود.

دکتر. اولم خاطرنشان کرد که اگرچه علت و مکانیسم‌ها مشخص نیست، اما مطالعات دیگر نشان می‌دهد که عوامل ایجاد یبوست مزمن، مانند مصرف ناکافی فیبر، مصرف کم مایعات و سبک زندگی بی‌تحرک نیز با التهاب و شرایط عصبی روانی مرتبط هستند.

او اضافه کرد که در حالی که توصیه‌های تغذیه‌ای می‌تواند ناامیدکننده باشد زیرا به طور مکرر مطابق با پیشرفت‌های علمی تغییر می‌کنند، به طور کلی، بهبود عادات سلامت عمومی ممکن است خطر زوال شناختی را کاهش دهد. چنین عاداتی شامل افزایش مصرف میوه، سبزیجات، فیبر و مایعات و ورزش بیشتر است.

دکتر اولم به این نتیجه رسید که دیدن آنچه از این تحقیق بدست می آید – از درمان های اساسی برای کاهش یبوست گرفته تا اصلاحات هدفمند میکروبیوم روده – و اینکه چگونه ممکن است به طور کلی به جلوگیری از زوال عقل و زوال شناختی کمک کند، جالب خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا