اخبار روز

گزارش سازمان پزشکان بدون مرز از آمار هولناک پناهجویان سودانی

گزارش سازمان پزشکان بدون مرز از آمار هولناک پناهجویان سودانی

گزارش سازمان پزشکان بدون مرز از آمار هولناک پناهجویان سودانی

به گزارش خبرگزاری خالق، سازمان پزشکان بدون مرز سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز تشدید خشونت‌های نظامی از دو ماه گذشته تااکنون میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، بیش از ۲.۵ میلیون سودانی آواره شده‌اند.

شبکه خبری المیادین بامداد چهارشنبه گزارش داد که گروه امداد «پزشکان بدون مرز» اعلام کردند که طی دو ماه گذشته از تشدید خشونت‌ها میان ارتش و گروه پشتیبانی سریع و گروهک‌های محلی در سودان، حدود ۱۵ هزار سودانی از جمله ۹۰۰ شهروند مجروح ناشی از درگیری‌ها با فرار از مناطق درگیری به شهر «آدریه» در خاک چاد پناه برده‌اند.

«کونستانتینوس بسیکاکوس» هماهنگ کننده سازمان پزشکان بدون مرز مستقر در مناطق مرزی سودان و چاد اعلام کرد که با تشدید خشونت‌ها در مناطق درگیری در سودان، مردم آواره به شدت در نگرانی دائمی قرار دارند که مبادا در معرض تیراندازی‌ها جان خود را از دست بدهند.

سازمان ملل پیشتر با انتشار آماری از وضعیت مهاجران سودانی در خاک چاد در جریان ناآرامی‌های اخیر در سودان اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار پناهجوی سودانی در خاک این کشور به سر می‌برند.

به گزارش سازمان بین‌المللی امور مهاجرین، با انتشار آماری با اعلام آمار افزایش نیم ملیون مهاجر سودانی در جریان خشونت‌ها در این کشور از فرار ۵۵۰ هزار سودانی آواره و بی‌خانمان به کشورهای مجاور خبر داد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا