اخبار روز

گرما زدگی زائران اربعین نباید منجر به حادثه شود

گرما زدگی زائران اربعین نباید منجر به حادثه شود

گرما زدگی زائران اربعین نباید منجر به حادثه شود

به گزارش خبرنگار خالق، سیدعلی اکبر حسینی محراب سه شنبه شب در ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: پیاده روی عظیم اربعین نمایش قدرت و اقتدار شیعیان در جهان است و آنها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: در مسئله راه بارها به مشکلات اشاره کردیم ولی متأسفانه همچنان کارهای زیادی باقی مانده و کارهای عقب مانده بسیار است و باعث افزایش حوادث می‌شود. در فاصله مانده تا آغاز مراسم اربعین حسینی باید مشکل پل‌های در مسیر الی طریق الحسین (ع) برطرف شود.

استاندار خوزستان گفت: مسئولان راهداری باید بحث روشنایی راه را مدنظر داشته باشند و مشکلات روشنایی جاده‌ها را برطرف کنند. باید نقاط حادثه خیز را با روشنایی جاده‌ها و حضور پلیس پوشش دهیم تا حادثه‌ای پیش نیاید.

وی افزود: امسال موضوع بهداشت و درمان بسیار مهم است و از همین الان باید تبلیغات لازم را در این خصوص شروع کرد تا مردم توجیه شوند. امسال با موضوع گرما مواجه هستیم لذا نباید بگذاریم مسئله گرمازدگی در مسیر پیاده‌روی منجر به حادثه شود.

حسینی محراب گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید برنامه ریزی لازم را انجام و نقاط تجمع مردم را با استقرار امکانات درمانی، بهتر از قبل پوشش دهند. همچنین بحث اسکان و تغذیه زائران مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: خدمات بانکی باید در مرزها وجود داشته شود اگرچه به مردم توصیه می‌شود ارز لازم را در شهر محل سکونت خود تهیه کنند.

استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلات همیشگی ما بحث حمل و نقل است لذا باید رایزنی لازم را در خصوص افزایش تعداد پرواز به استان انجام دهیم. بحث جمع آوری زباله‌ها باید در مرزها مدنظر باشد همچنین آتش نشانی در محل مستقر باشد تا از بروز اتفاق جلوگیری شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا