کتاب خلاصه 100 دلاری استارتاپ
6 دقیقه خواندن ⌚
100 دلار. با این مقدار پول چه کاری می توانید انجام دهید؟ احتمالاً آنقدر زیاد نیست.
به هیچ وجه! ممکن است شبیه یک افسانه به نظر برسد، اما استارتآپ 100 دلاری کریس گیبو به شما میگوید چگونه دقیقاً این کار را انجام دهید.
کریس گیبو دقیقاً همان چیزی را که در عنوان وعده داده است انجام می دهد – به شما نشان می دهد که چگونه با تنها 100 دلار یک استارت آپ بسازید. پیش نیاز بسیار ساده است: اشتیاق خود را کشف کنید. آن را توسعه دهید. و سپس شما فقط یک قدم با تبدیل آن به یک تجارت واقعی و سودآور فاصله دارید.
کسب و کار کوچک هوشمند/ راه اندازی 100 دلاری
«تا جایی که ممکن است کمتر پول خرج کنید و تا جایی که می توانید درآمد کسب کنید.»
طرحهای تجاری، استراتژیهای بازاریابی، تعداد زیادی کارمند، سرمایهگذاریهای مالی عالی، ساعات پایانی کار در دفتر… همه اینها به محض خواندن کتاب کریس گیبو، ناگهان دیگر معتبر نیستند.
استارتآپ 100 دلاری راهنمای سادهای است که حاوی درسهای الهامبخش کسبوکار و اطلاعات ارزشمند در مورد تجربیات دیگر کارآفرینان است.
میتوانید با بررسی خلاصه زیر، خود را از رویکردهای کلیشهای رها کنید.
چه کسی باید «استارت آپ 100 دلاری» را بخواند و چرا؟
100 دلار.
با این مقدار پول چه کاری می توانید انجام دهید؟
احتمالاً آنقدر زیاد نیست. شاید خودتان را با شلوار جین جدید پذیرایی کنید، برای یک ماه دسترسی ممتاز به یک ابزار بازاریابی شیک بپردازید…. اما یک کسب و کار راه اندازی می کنید؟
به هیچ وجه!
شاید شبیه یک افسانه به نظر برسد، اما کریس گیبو استارتاپ 100 دلاری به شما می گوید که چگونه دقیقاً این کار را انجام دهید.
درباره Chris Guillebeau
Chris Guillebeau یک نویسنده پرفروش، یکی از همکاران دائمی در Business Week، CNN.com، و Huffington Post، و متخصص سفرهای بینالمللی و خوداشتغالی خلاق است.
او اخیراً موفق شد رویای خود را برای بازدید از تمام کشورهای این سیاره محقق کند.
“خلاصه راه اندازی 100 دلاری”
اخیراً، در سرتاسر جهان، افراد بیشتری تصمیم میگیرند که مشاغل اداری خود را رها کرده و با راهاندازی کسبوکار خود، اشتیاق خود را دنبال کنند.
این کسبوکارها که کسبوکارهای کوچک نامیده میشوند، معمولاً شرکتهای تک نفره هستند.
شاید فکر کنید که راهاندازی هر نوع کسبوکاری کار سختی است و به بودجه زیادی نیاز دارد، اما ممکن است این تصور اشتباهی باشد که شما را از انجام آن باز داشته است.
افراد با هر نوع سابقه تحصیلی، چنین مشاغلی را باز می کنند، که گاهی در کمال تعجب آنها به چیزی بسیار بزرگتر از آنچه تصور می کردند تبدیل می شوند.
برای اینکه چیزی را به عنوان یک کسب و کار در نظر بگیرید، مهم است که پول درآورد.
بنابراین، چگونه میتوانید مطمئن شوید که اگر تصمیم دارید بر اساس علایق خود عمل کنید، شما برای کسب درآمد کافی پول در می آورید؟
خب، برای دستیابی به موفقیت، مهم است که نقطه ای را بیابید که مهارت ها، اشتیاق و نیازهای مشتری شما برآورده می شود.
بخش حیاتی معادله برآوردن نیازهای مشتری است.
به عبارت دیگر، شما باید تبدیل به فردی شوید که برای افراد دیگر ارزش ایجاد می کند، بنابراین مخاطبان هدف خود را به خوبی مطالعه کنید.
در مورد مشتریان خود تنبل نباشید زیرا آنها هستند که در نهایت کسب و کار شما را حفظ می کنند زنده.
هر راهی را که می توانید برای کمک به آنها و بهبود زندگی آنها پیدا کنید و پیشنهادات تجاری خود را بر اساس این دانش ایجاد کنید.
وقتی مخاطبان هدفی دارید که قبلاً مطالعه کردهاید، همچنین میدانید که آیا آنها به محصولی که میخواهید ارائه دهید علاقهمند هستند یا خیر.
برای دریافت پاسخهای مشخص، با یک نظرسنجی یا غیررسمی به مشتریان بالقوه خود نزدیک شوید و دریابید که آیا پرداخت میکنند و چقدر برای محصول خود ارزش قائل هستند.
همچنین، میتوانید در مورد چیزهای دیگری که فکر میکنند میتوان به آنها کمک کرد و میتوانید در محصول یا خدماتی که ارائه میدهید، بپرسید.
با این حال، همیشه کلمات مشتریان خود را به معنای واقعی کلمه نگیرید. بسیاری از اوقات چیزی که آنها می گویند چیزی نیست که واقعاً می خواهند.
فقط به خطوط هوایی فکر کنید: مشتریان می گویند که راحتی می خواهند، اما وقتی خطوط هوایی فضای پا یا خدمات بهتری را با قیمت بالاتر ارائه می دهند، مردم از خواسته های خود عقب نشینی می کنند و گزینه معمولی را انتخاب می کنند.
گفته شد، بهترین راه این است که بین آنچه مشتریان میگویند میخواهند و آنچه میدانید تعادل ایجاد کنید، و حتی نیازهای ناگفتهای را که آنها دارند «خواندن» کنید.
مواقعی پیش میآید که احساس میکنید به چیزی علاقه دارید و فکر میکنید اگر فقط انجام دهید، ممکن است کارساز باشد. مهارت های مناسبی داشت.
اما مهارتهایی که دارید چیزی نیست که باید نگران آن باشید.
چرا؟
چون شاید شما مهارتهای خاصی را که نیاز دارید ندارید، اما مطمئناً مهارتهای مرتبطی دارید که میتوانید در هنگام شروع از آنها استفاده کنید، و میتوانند در حین ورود به تحول مهارت و کسب اطلاعات دقیق، برای شما پوشش دهند. مهارت هایی که نیاز دارید.
به عبارت دیگر، مهارتها چیزی هستند که میتوانید تغییر دهید، بنابراین در کنترل کامل شما هستند.
البته، به خاطر داشته باشید که هر علاقه ای نمی تواند به یک علاقه تبدیل شود، اما همیشه می توانید چیزی نزدیک به علایق پیدا کنید که می تواند برای شما درآمد کسب کند.
برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما سود ایجاد می کند، به همه چیزهایی که می توانید شارژ کنید فکر کنید.
یکی از راهها ارائه خدمات اشتراکی است که میتواند شما را مقدار دیوانهکننده پول کند فقط توسط لیست کوچکی از مشتریان.
علاوه بر این، محصول خود را بر اساس هزینه های تولید قیمت گذاری نکنید، بلکه بر اساس ارزشی که ارائه می کنید.
همچنین، زمانی که احساس میکنید میتوانید این کار را انجام دهید، به افزایش دورهای قیمتهای خود فکر کنید. بسیاری از اوقات مشتریان حتی اگر از محصول شما راضی باشند، شما را تشویق می کنند.
در نهایت، چند گزینه به مشتریان خود ارائه دهید، یا چیزی که به عنوان محدوده قیمت محدود شناخته می شود.
بسیاری از مردم نسخههای «پرمیوم» را میخواهند تا بتوانید از آن نیز درآمد کسب کنید.
البته، هنگامی که کسب و کار شما راه اندازی شد، باید تغییراتی ایجاد کنید و آن را برای رسیدن به سودآوری بهینه تنظیم کنید.
اما این بعداً می آید. ابتدا باید مقدمات را چیدمان کنید.
درسهای کلیدی از «استارتآپ 100 دلاری».
1. اشتیاق برای شروع یک کسب و کار کافی نیست
2. سعی کنید هزینههای پایینی داشته باشید
3. برنامههای خود را ساده نگه دارید
اشتیاق برای شروع یک کسب و کار کافی نیست
شما ممکن است به چیزی علاقه داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید فوراً یک کسب و کار باز کنید.
تفاوت بین سرگرمی و کسبوکار در این است که کسبوکارها پول در میآورند، بنابراین تبدیل اشتیاق خود به چیزی سودآور، همچنین مستلزم داشتن مجموعهای از مهارتهای خاص و همچنین مجموعهای از مشتریان بالقوه است.
برای دستیابی به هزینه های کم تلاش کنید
با در نظر گرفتن درس کلیدی قبلی، از قبل میدانید که کسبوکار شما نیاز به کسب درآمد دارد.
و برای انجام این کار، باید ببینید کسب و کارتان چه چیزی برای شما ایجاد می کند، هزینه ها و همچنین بودجه.
خوشبختانه، امروزه تامین مالی بسیار آسان است و راه اندازی یک کسب و کار به هیچ وجه پرهزینه نیست.
با این حال، باید تمام تمرکز خود را روی هزینههای خود قرار دهید و سرمایهگذاری خود را عاقلانه توزیع کنید.
برنامه های خود را ساده نگه دارید
برنامه های پیچیده به شما نتیجه نمی دهند.
اما، اقدام انجام خواهد شد.
به همین دلیل است که باید برنامه های خود را ساده نگه دارید و مطمئن شوید که آنها را دنبال می کنید.
این خلاصه را دوست دارید؟ میخواهیم از شما دعوت کنیم برنامه ۱۲ دقیقهای، برای خلاصهها و کتابهای صوتی شگفتانگیزتر.
به نقل از “استارتاپ 100 دلاری”
ارزش زمانی ایجاد میشود که شخصی چیزی مفید بسازد و آن را با دنیا به اشتراک بگذارد. برای توییت کلیک کنید
برنامه ها فقط نیت خوب هستند مگر اینکه فوراً به کار سخت تبدیل شوند. برای توییت کلیک کنید
ارزش یعنی کمک به مردم. اگر در تلاش برای ایجاد یک کسب و کار خرد هستید و تلاش خود را با کمک به مردم آغاز می کنید، در مسیر درستی هستید. وقتی گیر کردید، از خود بپرسید: چگونه می توانم ارزش بیشتری قائل شوم؟ یا ساده تر: چگونه می توانم به من کمک کنم… برای توییت کلیک کنید
این کتاب برای: کسانی است که اقدام می کنند و کسانی که الهام می گیرند. برای توییت کلیک کنید
کارآفرینان لزوماً ریسک پذیر نیستند. فقط این است که آنها ریسک و امنیت را متفاوت از روشی که افراد دیگر انجام می دهند تعریف می کنند. برای توییت کلیک کنید
بررسی انتقادی ما
کتاب کریس گیبو دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که در عنوان آن وعده داده است – به شما نشان میدهد چگونه با تنها ۱۰۰ دلار یک استارتآپ بسازید.
طرحهای تجاری، استراتژیهای بازاریابی، تعداد زیادی کارمند، سرمایهگذاریهای مالی عالی، ساعات پایانی کار در دفتر… همه اینها پس از خواندن کتاب کریس گیبو، ناگهان دیگر معتبر نیستند
پیشنیاز بسیار ساده است: اشتیاق خود را کشف کنید. آن را توسعه دهید. و سپس شما فقط یک قدم با تبدیل آن به یک تجارت واقعی و سودآور فاصله دارید.
‘شور یا مهارت + سودمندی = موفقیت.’ @chrisguillebeau برای توییت کلیک کنید
میتوانید با بررسی نقل قولهای زیر – نقل قولهای بصری مورد علاقه ما از این کتاب – از رویکردهای کلیشهای باز کنید.
فقط یک مرد معمولی با مهارت نوشتن، و بازاریابی دیجیتال.
امیر رئیس بین المللیو است SEO در 12min. او در اوقات فراغت خود عاشق مدیتیشن و بازی فوتبال است.