کتاب خلاصه اول سود
کتاب خلاصه اول سود
8 دقیقه خواندن ⌚
کسب و کار خود را از یک هیولای پول خوار به یک ماشین پولساز تبدیل کنید
آیا کسب و کار شما بیشتر درآمد شما را خورده است؟
آیا شما مدافع فلسفه “بزرگتر، بهتر” هستید؟
اجازه دهید از مایک بشنویم که چرا سود باید تنها معیار موفقیت و رفاه باشد.
چه کسی باید ابتدا “سود” را بخواند؟ و چرا؟
همانطور که از عنوان پیداست، “ابتدا سود» با منطق معمول انجام کسب و کار مقابله می کند و سود را در مرکز عملیات قرار می دهد.
دیگر هیچ بهانهای برای اینکه چرا باید تمام سود خود را پس بگیرید و چکهای چاق سهماهه را نخواهید داشت!
با در نظر گرفتن این موضوع، ما فکر میکنیم که «اول سود» برای کارآفرینان و کسانی که در حال ساخت هستند مناسبتر است. ذهن خود را باز نگه دارید، درست شیرجه بزنید!
درباره Mike Michalowicz
Mike Michalowicz (کارآفرین، نویسنده، سخنران اصلی) موارد زیادی داشته است فراز و نشیب های حرفه ای او.
پس از فروش دو شرکت چند میلیون دلاری، او تبدیل به یک سرمایه گذار فرشته شد.
او پس از هدر دادن ثروت خود، به کشف فرمولی پرداخت که از همان ابتدا سودآوری را تضمین می کند.
بینش و روشهای او در دانشگاهها تدریس میشود و توسط شرکتهای سراسر جهان اعمال میشود.
“خلاصه اولین PDF سود”
قرار دادن فهرستی از ویژگیها و ایدههایی که به ذهنتان میرسد، و در هم تنیدن آنها در یک طرح تجاری چیزی جز معجزه نیست.
علاوه بر آن، توانایی ادامه کار با منابع محدود در دسترس، قطعاً قابل تحسین است.
شاید، شما نیز آنجا بوده اید.
در نهایت، احساس خواهید کرد که گویی این ماشین عظیم پولساز، تبدیل به یک هیولای پول خوار شده است که باید رام شود.
اما چگونه؟
چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید؟ بیشتر کارآفرینان “رشد” را در مرکز تلاش های خود قرار می دهند و فکر می کنند که فروش بیشتر، مشتریان بیشتر و بودجه بیشتر می تواند وضعیت را نجات دهد. تا آنجا که به مایک مربوط می شود، رشد تنها نیمی از راه حل است.
بعضی از کارآفرینان حتی تصور میکنند که اداره یک کسبوکار نزدیکترین چیزی است که تا به حال به تجربه یک فروپاشی عصبی از قبل خواهید رسید.
این مانند یک داستان ترسناک است که پایانی در آن قابل مشاهده نیست.
وای، بیایید کمی عقب نشینی کنیم تا سرنخی از نحوه مبارزه با این تمایلات به دست آوریم.
مایک با اشاره به این نکته شروع میکند که هر فروش، فروش خوبی نیست.
به این فکر کنید، اگر تصمیم دارید یک افزونه محصول جدید ایجاد کنید تا فروش خود را افزایش دهید، اما تصور نمی کنید شرکت شما چنین محصولاتی را بفروشد. پس باید از آسیب رساندن به کسب و کار خود دست بردارید.
تله بقا، همانطور که مایک دوست دارد آن را بخواند، طرز فکری است که به سمت یک چشم انداز هدایت نمی شود.
این یک تصمیم نسنجیده است که بر اساس تمایل ما برای خروج از یک بحران، به قیمت تصویر گستردهتر ما، که اغلب از آن غفلت میکنیم، ناشی میشود.
با انجام این کار، در نهایت فرصتها و پول را هدر میدهیم، مشتریان بدی میگیریم، و تصمیمهای کوتهبینانه میگیریم.
تولید درآمد از هر نظر دامی است که ما اغلب در آن گرفتار می شویم.
هرچه فرد عمیقتر و عمیقتر میشود، هر چیزی را که پول بیشتری به همراه داشته باشد، توجیه میکند، حتی اگر به معنای فرار مالیاتی باشد.
شیطان در جزئیات است – آشنا به نظر می رسد؟
GAAP (اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی) ادعا می کند که همه پاسخ ها را در مورد اینکه چگونه یک کسب و کار می تواند عملیات خود را بهینه کند دارد.
فروش – مخارج = سود
با فروش شروع کنید، هزینههای مستقیم (هزینه تولید یا تولید محصول/خدمت خود) را کم کنید، به کارکنان بپردازید، هزینههای غیرمستقیم را کم کنید، مالیات بپردازید و سپس سود را دوباره توزیع کنید.
این چرخه از تا جایی که می توانید درآمد کسب کنید و کمترین هزینه را که می توانید خرج کنید تشکیل شده است.
منطق خوبی است، اما آیا امکان پذیر است؟
با بزرگتر شدن هیولا، غذا دادن به او به تلاش بیشتری نیاز دارد.
هزینههای مستقیم بالاتر، دستمزدهای بالاتر، هزینههای غیرمستقیم بالاتر، و سپس ناگهان در صفحهای قرار میگیریم که در آن هر مشتری مشتری خوبی است – صرف نظر از اینکه چگونه میتواند بر کسب و کار ما تأثیر بگذارد.
در همین حال، خدمات ما افزایش مییابد و متعاقباً مسائل و وامهای بزرگتری وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید.
به همین دلیل است که سیستم Profit First، تا حد زیادی مؤثرترین راه برای نگاه کردن به یک تجارت است.
اگر به جای اینکه فقط یک کارآفرین متمرکز بر درآمد باشید، ابتدا به سود نگاه کنید چه می شود ?
روش حسابداری سود اول، رویکرد متفاوتی دارد و حول محور نه میزان پولی که خرج میکنید و به دست میآورید، بلکه تفاوت بین این دو است.
فروش – سود = هزینه
در حین انجام این آزمایش، مایک متوجه شد که سیستم چک به چک یک جهنم زنده است.
او که از ناامنی خسته شده بود، افکار خود را روی سودآوری و ساختن سیستمی قرار داد که پشتوانه تلاشهای او باشد.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
مرحله ۱ – به بانک خود بروید و چهار حساب راهاندازی کنید:
- حساب سود
- حساب پرداخت مالک
- حساب مالیات
- حساب هزینههای عملیاتی
مرحله ۲ – دو حساب پسانداز دیگر در بانکی غیر از حسابی که برای عملیات روزانه استفاده میکنید، راهاندازی کنید.
- حساب سود بدون وسوسه
- حساب مالیاتی بدون وسوسه
مرحله شماره 3 – شما هیچ معامله یا تسهیلاتی در رابطه با این حسابها نمیخواهید.
فقط پول را واریز کنید و آنها را رها کنید – آنها را کاملاً فراموش کنید.
در دنیای کارآفرینی اغلب این سوال را می شنوید – چقدر بزرگ است؟
خب، اگر ذهن کثیفی دارید، ممکن است خنده دار به نظر برسد اما مردم در واقع در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند.
چند کارمند، میزان عملیات شما چقدر است و غیره.
سود؟ نه، ترجیح می دهم در مورد چیز دیگری صحبت کنم.
مایک درباره مردی صحبت میکند که در یک اجلاس جهانی کارآفرینی با او آشنا شد – فیل تیرون (موسس 720CreditScore.com).
فیل به او گفت که در طول سال ها، او شاهد تصورات نادرستی است که اکثر مردم در مورد ثروت داشتند.
همه آنها وضعیت مالی خود را پنهان میکنند و میخواهند این احساس را به وجود آورند که هستند ثروتمند و موفق، اما به ندرت چنین است.
امروزه، فرهنگ تجاری آمریکا با خوشحالی این تز را پذیرفته است – بزرگتر بهتر است.
حتی سرمایهگذاران نیز از یافتن کسبوکارهای باثبات که امروزه به یک امر نادر تبدیل شدهاند، دست کشیدهاند که تقریباً غیرقابل باور است. انباشت بدهی و زندگی در یک آپارتمان نامرتب به عنوان راهی برای رفتن در نظر گرفته می شود.
اگر همچنان سود را در انتهای لیست کارهای خود قرار دهیم، هرگز نمیتوانیم از ثمره کار خود لذت ببریم.
برای شروع، کسب و کار شما چقدر سالم است؟ بیشتر اوقات، بسیار مضر است، اما در جایی که اراده وجود دارد راهی وجود دارد، و مایک پاسخ آن را دارد.
این فرم ارزیابی سود است و به شما کمک میکند بفهمید چه چیزی برای سودآوری کسبوکارتان لازم است.
دیگر حملات هراس روزانه وجود ندارد، زیرا سودآوری یک رویداد نیست، بلکه یک عادت و روش زندگی است.
اگر بر حسب اتفاق احساس میکنید تحت تأثیر این کتاب قرار گرفتهاید، مایک به شما توصیه میکند که کمی نفس بکشید و زمانی که احساس کردید آماده رویارویی با موسیقی هستید، برگردید.
در همین حال، شما باید حداقل 1٪ را در یک حساب جداگانه قرار دهید و آن را برای مدتی پایین نگه دارید.
کارآفرینان، به طور کلی، هنگامی که وارد سیستم Profit First می شوند، با دو مشکل مواجه می شوند.
- به دام افتادن در جزئیات (فلج تجزیه و تحلیل) و عدم درک اینکه کمال گرایی وجود ندارد
- اقدام بسیار بزرگ و خیلی سریع
وقتی تصمیم می گیرید مانند مایک احتیاط نکنید. از روی عادت، احتمالاً تقصیر را متوجه سیستم خواهید کرد.
از سوی دیگر، اگر به سرعت به سود خود می رسید، سعی کنید هر دو پا را روی زمین نگه دارید. هنوز تمام نشده!
مسیری که به اجرای بی عیب و نقص سیستم Profit First منتهی می شود از مجموعه ای از گام های کوچک تشکیل شده است که تصور کارهای بی اهمیت را به وجود می آورد.
و به یاد داشته باشید، روزهایی که همه به جز شما (مالک) سهم عادلانه خود را از کار ماهانه دریافت می کردند، مدت ها گذشته است.
چرا حتی به خود زحمت می دهید چیزی بسازید که شما را به یک عمر بندگی محکوم کند؟ شما می گویید، این بهترین راه برای رسیدن به رشد است، اما آیا اینطور است؟ زمانی که برای اولین بار شروع به کار کردید، این کسب و کار کارمندان بسیار کمی داشت (در صورت وجود)، و در واقع، 10٪ کارآفرین و سازنده سیستم و 90٪ کارمند بودید.
با رشد شرکت (از نظر سود، نه درآمد)، میتوانید از کار برای کسبوکار به کار در کسبوکار تبدیل شوید.
بنابراین ممکن است تعجب کنید که چه اقداماتی برای تحقق این امر لازم است:
مرحله ۱: سود سفارشی، پرداخت مالک، درصد مالیات را بر اساس صنعت خود تعیین کنید
مرحله ۲: اعداد را در فرم ارزیابی فوری خود تنظیم کنید
یک داستانی که مایک برای ما تعریف میکند دقیقاً نشان میدهد که طرز فکر شما در هنگام انتخاب سیستم Profit First چقدر میتواند قدرتمند باشد.
یک سخنران انگیزشی امیدوارکننده و با استعداد با افشای یک سیستم گام به گام که به هر کسی کمک میکند تا هنگام برگزاری یک رویداد سخنرانی، 80 درصد از مخاطبان را جذب کند، از سمت راست شروع به کار کرد.
یکی از شرکت کنندگان این چالش را پذیرفت و به آزمایش آن پرداخت.
او توانست در مدت زمان کوتاهی به 25% برسد.
با گذشت زمان، او سد 50% را شکست و در نهایت به مرز 75% رسید.
در یک موقعیت، او به مربی توجه کرد که به او توصیه کرد از این سیستم برای افزایش فروش استفاده کند.
او کنجکاو بود که بداند برای رسیدن به نقطه عطف 80٪ چه چیزی لازم است، و او پاسخ داد: 80٪ من گفتم 18٪.
هدفهای معقولی که دیگران تعیین کردهاند نباید بهعنوان محدودیت شما تلقی شوند، بلکه باید بهعنوان فرصتی برای شما تلقی شوند که میتوانید از آنها بهرهبرداری کنید.
قبل از انتخاب یک انتقال در مقیاس کامل، حتماً حسابدار خود را مطلع کنید. یک کلمه هشدار – ممکن است کلمات تشویق کننده را نشنید.
اگر اینطور است، یک حسابدار جدید پیدا کنید.
موضوع دیگری که مایک معتقد است قابل توجه است – این “دوشنبه آینده” نیست. بیشتر شبیه این است که «الاغ خود را بالا بیاورید و همین الان اقدام کنید».
بنابراین، سه ماهه اول رو به پایان است و زمان آن رسیده است که ببینیم آیا استراتژی به نتیجه رسیده است یا خیر!
گاهی اوقات، سال مالی شما با سال تقویمی مطابقت ندارد، اما اجازه دهید فرض کنیم که مطابقت دارد.
- سه ماهه 1 – 1 ژانویه تا 31 مارس
- سه ماهه دوم – 1 آوریل تا 30 ژوئن
- سه ماهه 3 – 1 ژوئیه تا 31 سپتامبر
- سه ماهه 4 – 1 اکتبر تا 31 دسامبر
در روز اول هر ربع جدید، باید سود را در حساب سود خود تقسیم کنید.
50٪ از آنچه در آنجا است را بردارید و بقیه را به عنوان ذخیره بگذارید.
سعی کنید هیچ بهانه ای برای این که چرا نباید این کار را انجام دهید، نیاورید. و اگر شرکت چند مالک دارد، سود را بر اساس درصد صاحبان سهام تقسیم کنید.
زمان جشن است.
از حساب مالیاتی خود برای پوشش نهایی مالیات ها استفاده کنید.
اگر کوتاه آمدید، از پول باقی مانده در حساب سود برای جبران ضرر استفاده کنید.
حتماً این کتاب را به خوبی بخوانید، زیرا مطالب بسیار بیشتری از آنچه میتوانستیم در اینجا فهرست کنیم را پوشش میدهد.
ارزشش را دارد!
درسهای کلیدی از «اول سود»
1. دست هایتان را کثیف کنید
2. اقدام کنید یا سقوط کنید
3. جای رهبران بزرگ را پر کنید
دست های خود را کثیف کنید
ایجاد درآمد بسته به ساختار کسبوکار، میتواند هم یک برکت و هم یک نفرین باشد. مالکانی که به دنبال استخدام افراد اضافی هستند تا تا حد امکان از مسئولیت های عملیاتی دور شوند، کسانی هستند که کمترین سلامت را دارند.
نه اینکه مشکلی در آن وجود داشته باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که این موضوع تأثیر بدی بر درآمد و سود شما خواهد داشت.
قبل از اینکه بتوانید کار سخت را به دیگران بسپارید و روی رشد تمرکز کنید، زمان می برد.
اقدامی انجام دهید یا کوچک کنید
واقعیت کسب و کار چیزی جز زیباست.
گاهی اوقات، شما باید اقدامات شدیدی مانند اخراج حسابدار خود یا انجام برخی کارها را انجام دهید که قبلاً هرگز انجام نداده اید.
وظیفه شما این است که سودآوری را به عنوان تنها راه اداره یک تجارت بپذیرید، نه اینکه صرفاً یک سازمان درآمد محور باشید.
جای رهبران بزرگ را پر کنید
رهبران بزرگ میدانند چگونه کارها را انجام دهند، و در فرهنگ لغات آنها «نمیتوانم» وجود ندارد.
کمر خود را ببندید و بیرون بروید!
این خلاصه را دوست دارید؟ میخواهیم از شما دعوت کنیم برنامه ۱۲ دقیقهای، برای خلاصههای شگفتانگیز و کتابهای صوتی.
“منظور اول سود”
یک شرکت از نظر مالی سالم نتیجه یک سری بردهای مالی کوچک روزانه است، نه یک لحظه بزرگ. سودآوری یک رویداد نیست؛ این یک عادت است برای توییت کلیک کنید
روی سنگ تراشی راه بسیار آسانی برای پوشاندن یک تجارت ناسالم است. ما فکر میکنیم که اگر بتوانیم سختتر، طولانیتر، بهتر کار کنیم – اگر فقط بتوانیم مقاومت کنیم – یک روز یک اتفاق خوب رخ خواهد داد. برای توییت کلیک کنید
سودآوری پایدار به کارایی بستگی دارد. شما نمی توانید در بحران کارآمد شوید. در شرایط بحران، ما در حال حاضر کسب درآمد به هر قیمتی را توجیه می کنیم، حتی اگر به معنای حذف مالیات یا فروش روحمان باشد. برای توییت کلیک کنید
تمرکز صرف بر افزایش فروش مانند این است که یک دسته بشکه باران را در کنار خانه خود نصب کنید و در حالی که یک منبع عظیم آب درست زیر پای خود را نادیده می گیرید، رقص باران دیوانه وار را در لباس کمر انجام دهید. برای توییت کلیک کنید
شاید شما یک میلیون دلار بدهی نداشته باشید، اما شرط می بندم که هر بدهی که دارید، گاهی اوقات ممکن است یک میلیون دلار باشد. برای توییت کلیک کنید
بررسی انتقادی ما
برای کسی جای تعجب نیست که کتابهای مایک انبوهی از تمجیدها و تمجیدهای معتبر دریافت میکنند.
تحرک گسترده آنها توسط لفاظی و راهنمای عملی تقویت می شود که به اعماق محیط کسب و کار نفوذ می کند و روش های آن را زیر سوال می برد.
به یادگیری ادامه دهید. به خواندن ادامه دهید.
فقط یک مرد معمولی با مهارت نوشتن، و بازاریابی دیجیتال.
امیر رئیس بین المللیو است SEO در 12min. او در اوقات فراغت خود عاشق مدیتیشن و بازی فوتبال است.