روانشناسی

چگونه قدر آنچه را که دارید بدانیم: 10 نکته بی معنی!

چگونه قدر آنچه را که دارید بدانیم: 10 نکته بی معنی!

وقتی همیشه به دنبال بهترین چیز بعدی هستید، نمی‌توانید قدر آنچه را که در مقابل خود دارید بدانید.

در دنیایی که هر چیزی که بخواهید اغلب تنها با یک کلیک فاصله دارد و خود را تحت فشارهای زندگی روزمره می‌بینید، دیگر نمی‌بینید که تمام لحظات شادی در هر لحظه وجود دارد.

داشتن و انجام کارهای بیشتر به شما در یافتن رضایت کمک نمی کند. با برقراری ارتباط مجدد با خودتان، متوجه می‌شوید که همه چیزهایی را که برای شاد بودن به آن نیاز دارید، در اطراف خود دارید… اگر یاد بگیرید که قدر آن را بدانید.

برای چند نکته در مورد نحوه استفاده حداکثری از آنچه در حال حاضر دارید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

1. یک مجله سپاسگزاری راه اندازی کنید.

وقت گذاشتن برای نوشتن چیزها به شما این فرصت را می دهد که افکار و احساسات خود را پردازش کنید.

راه اندازی یک دفتر خاطرات سپاسگزاری به شما کمک می کند تا هر روز زمانی را برای فکر کردن به چیزهایی که قدردانی می کنید، اختصاص دهید.

لازم نیست زیاد بنویسید، شاید فقط سه فکر. اما فکر کردن برای یافتن لحظات خوب در روزتان، حتی اگر در آن زمان متوجه آن‌ها نشده باشید، به شما نشان می‌دهد که ما همیشه با چیزهایی احاطه شده‌ایم که باید از آنها سپاسگزار باشیم.

نوشتن افکارتان به این معنی است که اگر زمانی نیاز به تقویت خلق داشتید می‌توانید دوباره آنها را مرور کنید. می‌توانید ببینید، حتی در بدترین روزهایتان، چیزهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها خوشحال شوید.

به زودی متوجه خواهید شد که با نگرش مثبت و قدردانانه‌تری وارد هر روز جدید می‌شوید و فعالانه به چیزهای بیشتری در اطراف خود توجه می‌کنید که باید سپاسگزار باشید.

2. داوطلب شوید.

اگر احساس می‌کنید مال خود را گم کرده‌اید، داوطلب شدن برای کمک به افراد نیازمند، سریعاً همه چیز را به چشم‌انداز بازمی‌گرداند.

مشاهده اینکه چگونه مردم در مواجهه با سختی‌ها مثبت می‌مانند، متوجه خواهید شد که چقدر از همه چیزهایی که دارید قدردان هستید.

دیدن کار سخت کارکنان خیریه و تعهد آنها به کمک به دیگران در حالی که در ازای آن چیزی نخواهند، تجربه ای متواضعانه است. می توانید ببینید که آنچه واقعاً در زندگی مهم است، چیزهای مادی نیست، بلکه تعامل انسانی، شفقت و حمایت است.

این فقط کمک به افراد نیازمند نیست. هر نوع داوطلبی می‌تواند فرصتی باشد برای استفاده از آنچه دارید به شیوه‌ای مثبت برای بازپرداخت، خواه در زمان، مهارت‌ها یا دارایی‌هایتان داوطلبانه استفاده کنید.

این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چقدر چیزهای بدیهی می‌دانید و به شما کمک می‌کند تا آنچه را که واقعاً در زندگی برای شاد بودن به آن نیاز دارید، دوباره ارزیابی کنید.

3. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید.

مقایسه کردن خود با شخص دیگری زندگی شما را بهتر نمی کند. در واقع، با مقایسه خود با افراد دیگر، به جای همه چیزهایی که انجام می دهید، فقط به چیزهایی که ندارید فکر می کنید.

شما این توانایی را دارید که انتخاب کنید و آینده خود را به هر شکلی که می خواهید شکل دهید، اگر فقط روی آن تمرکز کنید.

مقایسه کردن خود با دیگران اتلاف وقت و انرژی ارزشمند شماست. برای افکار، احساسات و مهارت های خود سپاسگزار باشید و انرژی خود را برای گسترش آن ها هدایت کنید.

هیچ‌کس آن‌قدر که به نظر می‌رسد کامل نیست، پس قدر موهبت‌های توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را بدانید و ببینید تا چه حد می‌توانند شما را در زندگی‌تان ببرند، نه اینکه گرفتار توانایی‌های دیگران شوید.

4. از آنچه در حال حاضر دارید نهایت استفاده را ببرید.

آیا تا به حال از کمد لباس خود عبور کرده اید و به لباسی برخورد کرده اید که کاملاً فراموش کرده اید که دارید؟

گاهی اوقات لازم نیست برویم و چیز جدیدی بخریم. ما فقط باید با چیزهایی که قبلاً داریم دوباره آشنا شویم.

یک کتاب قدیمی در قفسه را که سال‌هاست آن را نخوانده‌اید، دوباره ببینید، یا سعی کنید لباس‌های پشت کشوی خود را بپوشید. توپ‌های فوتبال و راکت‌های تنیس را از گاراژ بیرون بیاورید یا آلبوم‌های عکس قدیمی را از انبار بیرون بیاورید.

اغلب، ما همه چیزهایی را که نیاز داریم و بیشتر برای سرگرم کردن خود داریم. ما فقط فراموش می کنیم از آنها نهایت استفاده را ببریم.

Upcycling راه دیگری برای ایجاد چیزی است که از چیزهایی که قبلاً مالک آن هستید، احساس جدیدی بسازید.

چه لباس باشد و چه چیزی برای خانه، شما از قطعه نهایی بسیار بیشتر قدردانی خواهید کرد که به جای خریدن آن، از ساختن آن راضی باشید.

شما برای شاد بودن نیازی به چیزهای بیشتری ندارید، فقط باید پتانسیل هر چیزی را که در مقابل شماست ببینید.

5. زندگی بدون.

را تصور کنید

ما هرگز از چیزی قدردانی نمی کنیم تا زمانی که از بین برود. شما هرگز به دیگ یا کلید چراغ فکر نمی کنید تا زمانی که آب سرد شود یا برق قطع شود.

اگر احساس نارضایتی می کنید، سعی کنید به چیزی که بدیهی می دانید نگاه کنید و زندگی بدون آن را تصور کنید.

هر چند وقت یکبار با رفتن بدون چیزی که بخشی از زندگی روزمره شماست، خود را آزمایش کنید و به زودی متوجه خواهید شد که چقدر چیزهایی را که آنطور که باید قدردانی نمی کنیم.

این به شما نشان می‌دهد که واقعاً چه چیزهایی را از دست می‌دهید و چه چیزی واقعاً برای شما مهم است. متوجه خواهید شد که چقدر قدردان چیزهای کوچکی در زندگی هستید که هر روز را آسان‌تر و روشن‌تر می‌کنند.

6. زمان کمتری را در رسانه های اجتماعی صرف کنید.

گذراندن زمان زیاد در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند سریع‌ترین راه برای ایجاد احساس نارضایتی از آنچه که دارید باشد.

هنگامی که هر پست شخصی در حال تفریح، در تعطیلات یا عکس گرفتن با چیزی گران قیمت است، فقط تمام کارهایی را که انجام نمی‌دهید یا ندارید برجسته می‌کند.

شبکه های اجتماعی زندگی واقعی نیستند. منظور ما فقط ویرایش و فیلترهایی نیست که باعث می‌شود این پست‌ها صدها برابر بهتر از آنچه هستند به نظر برسند.

پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی یک عکس فوری در زمان هستند. برای ثانیه‌ای که پست کردن طول کشید، ممکن است همه چیز عالی به نظر برسد، اما ما هیچ ایده‌ای درباره واقعیت وضعیت نداریم.

شبکه‌های اجتماعی فقط آنچه را که یک شخص می‌خواهد شما ببینید را به تصویر می‌کشد و شما نمی‌دانید چقدر از این «تصویر عالی» واقعاً صحنه‌سازی شده است.

این فشار برای ارائه تصویری عالی می تواند شما را از تجربه زندگی برای آنچه که هست باز دارد. غرق شدن در نگرانی در مورد دریافت زاویه یا فیلتر مناسب و ارائه شرح عالی می‌تواند مانع از قدردانی از تجربه واقعی پیش روی شما شود، زیرا زندگی را از طریق صفحه‌نمایش تلفن خود زندگی می‌کنید.

شبکه‌های اجتماعی شما را تشویق می‌کنند که به آنچه دیگران فکر می‌کنند اهمیت دهید و دیگران را قضاوت کنید. اگر زندگی را با توجه کامل خود در آغوش بگیرید و از هر دقیقه در زمان واقعی قدردانی کنید، زندگی را بسیار لذت بخش تر خواهید دید.

7. برخی از جملات تاکیدی مثبت روزانه را انتخاب کنید.

خلق و خوی ما در اول صبح تاثیر زیادی بر احساس ما در بقیه روز دارد. ما همیشه نمی‌توانیم نحوه بیدار شدنمان را کنترل کنیم، اما می‌توانیم تکنیک‌هایی را معرفی کنیم تا در آینده در یک چارچوب ذهنی مثبت قرار بگیریم.

انتخاب برخی جملات تاکیدی روزانه برای گفتن به خود به محض بیدار شدن می‌تواند راهی ساده اما موثر برای افزایش اعتماد به نفس شما باشد و روز خود را با نگرش خوشایندتر و سپاسگزارتر شروع کنید.

آنها می توانند برای شما شخصی باشند، اما سعی کنید مانترای را برای خود انتخاب کنید تا زمانی که از خواب بیدار می شوید تکرار کنید که به تمرکز ذهن شما حول آنچه مهم است کمک می کند.

هر چیزی را که برای گفتن انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن چیزی است که طنین‌انداز می‌کند و شما را مملو از احساس شادی و آرامش می‌کند که می‌توانید آن را در روز ادامه دهید.

شروع خوب روز به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را با احساس قدردانی انجام دهید و برای هر چیزی که روزتان ارائه می‌کند بیشتر قدردان باشید.

8. خودمراقبتی را تمرین کنید.

به روشی ساده با خود رفتار کنید.

در لیوان مورد علاقه‌تان چای درست کنید، کتاب بخوانید، ورزش کنید، ماسک بزنید – از هر چیزی که لذت می‌برید، آن را جزئی از روال خود قرار دهید.

وقتی در تلاش هستید تا با سرعت یک زندگی پرمشغله همراه شوید، به راحتی می توانید فراموش کنید که چقدر قدردان بخشی از زمان من هستید که لازم نیست نگران باشید یا به چیز دیگری فکر کنید.

این خودخواهانه نیست که برای خودتان وقت بگذارید، اگر احساس می‌کنید در انتظارات زندگی روزمره گم شده‌اید، کمک به شما در جهت دادن به همه چیز ضروری است.

محبت خود را به خود عادت دهید. قدر ذهن و بدن خود و لذتی که از زنده بودن دارد را بدانید.

9. از نظر ذهنی حضور داشته باشید.

وقتی همیشه به آینده فکر می‌کنید، دلتنگ همه چیزهایی هستید که در لحظه می‌گذرد.

شاید به جای لذت بردن از غذای خوشمزه ای که همسرتان پخته است، نگران فردا باشید. ممکن است آنقدر برای تعطیلات پیش رو هیجان زده باشید که متوجه نشوید بیرون چه روز زیبایی است.

نه تنها دلتنگ شادی در لحظاتی که در مقابل خود دارید، زمانی که درگیر چیزهای دیگر هستید، می‌شوید، بلکه در نهایت آرزو می‌کنید تنها با تمرکز بر آنچه در پیش است، زندگی خود را از دست بدهید.

بررسی خود برای اینکه ببینید آیا از نظر ذهنی در حال حاضر هستید یا نه، راه خوبی برای برقراری ارتباط مجدد با لحظه است و به خود یادآوری می‌کند که قدردان همه چیزهایی که در حال حاضر دارید بیشتر باشید.

10. به کسی بگویید که دوستش دارید.

یک لحظه وقت گذاشتن برای تماس با یک دوست یا خانواده می‌تواند تجربه‌ای متواضعانه و ضروری باشد.

وقت خود را صرف فکر کردن در مورد اینکه آن شخص چقدر برای شما مهم است، بگذرانید و متوجه خواهید شد که چقدر سپاسگزار هستید که او را دارید و اگر او نبود، چقدر زندگی پوچ خواهد بود.

از این فرصت استفاده کنید و با گفتن اینکه چقدر برای شما مهم هستند، بخشی از عشق و شادی را که برای شما به ارمغان آورده اند، بازگردانید.

به اشتراک گذاشتن عشق با کسانی که به آنها اهمیت می دهید بزرگترین هدیه ای است که می توانیم ارائه دهیم. فقط چک کردن یک نفر برای دیدن وضعیت او می تواند بزرگترین تفاوت را در روز او ایجاد کند.

ما کسانی را که دوستشان داریم بدیهی می دانیم زیرا همیشه آنجا هستند، اما اینها کسانی هستند که باید بیشتر از همه از آنها سپاسگزار باشیم. شما بدون آنها آن چیزی که هستید نخواهید بود.

اگر فقط برای تشخیص آن وقت بگذاریم، شادی زیادی در اطراف ما وجود دارد.

نیازی نیست برای خوشحال کردنمان بیشتر بخریم یا به چیزهای بیشتری دست یابیم، نه اگر متوجه باشیم که همه چیزهایی را که برای راضی بودن نیاز داریم از قبل داریم.

وقتی شروع به باز کردن چشمان خود می کنید و از دنیای اطراف خود قدردانی می کنید، هرگز چیزهایی برای قدردانی در شما تمام نمی شود.

این یک تغییر ساده در نگرش است که می تواند بقیه زندگی شما را تغییر دهد.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا